Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтират участъци от магистрала "Марица" за рекордните 3.5 млн.лв./км

Търг не е правен, изпълнението е дадено на пътно-поддържаща фирма свързвана с Пеевски

11 коментара
Коловозите по магистрала "Марица" сн.Архив

Участъци от магистрала "Марица" ще бъдат ремонтирани за рекордните 3.5 млн. лв./км. Това става ясно от съобщение на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). За сравнение на тази цена по времето на първия мандат на Борисов бяха спечелени поръчките за доизграждане на магистрала "Тракия".

И ако те са от преди десетина години, то преди дни приключи ремонтът на 12 км от магистрала "Тракия", който също беше скъп, но излезе малко над 1.9 млн. лв./км. След критики в социалните мрежи пътната агенция призна, че дренажната система, която е трябвало да бъде направена, за да не стане магистралата отново на вълни, все още не е изпълнена, което поставя под риск качеството на извършения ремонт. Относно канавките пък АПИ реши, че те не са необходими, защото има естествен наклон на трасето. 

Ако по времето на "Батко и братко" от кумова срама се правеха поне обществени поръчки, които  се печелеха от близки до управляващите фирми, то сега те вече не си правят труда да обявяват търгове. Вместо това работата се възлага директно на пътно-поддържащите фирми, които са избрани по Закона за обществените поръчки. Този нов модел започна да се налага по време на втория кабинет на Борисов, а при третия му мандат стана обичайна практика.

Новината за рекордно скъпия ремонт на магистрални участъци на "Марица" дойде, докато премиерът бе на разходка по пуснатите преди дни 17 км от магистрала "Европа" между Драгоман и Сливница. В "джипката" този път до него бяха двама професори по медицина – здравният министър Костадин Ангелов и началникът на "Пирогов" Асен Балтов.  

Ремонт на 30-годишни участъци

Ремонтът на магистрала "Марица" също ще се прави на етапи, както се извършва в момента и на "Тракия".

Планирано е да бъде направен ремонт на три участъка в района около Свиленград, които са пуснати в експлоатация преди 30 години, съобщи АПИ.

Ще бъдат обновени общо 12.5 км в посока София и 3.6 км в посока ГКПП "Капитан Андреево" за 24.1 млн. лн. За монтиране на ограничителни системи, т.нар. мантинели, ще се дадат още 4.2 млн. лв., се казва в съобщението на АПИ.

Така общият размер на средствата става 28.3 млн. лв. за 8.05 км магистрала, което е малко над 3.5 млн. лв./км. Ако се махнат мантинелите, които също са част от магистралата, ремонтът излиза близо 3 млн. лв./км. Средствата се осигуряват от бюджета на пътната агенция, която целогодишно получава допълнителни пари от държавния бюджет след фиаското с "печатницата за пари", както премиерът Борисов наричаше тол системата.

В съобщението до медиите АПИ не обяснява каква е причината за толкова скъпия ремонт и какво ще се прави. Посочено е общо, че "проектът предвижда подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Участъкът ще е с нова хоризонтална шумяща маркировка и ограничителни системи".

Строителството тръгва в петък с първия участък от 7 километра в платното за София в района на Свиленград (от 94-ти до 101-ви км). Шофьорите се предупреждават да карат с повишено внимание, да спазват пътната сигнализация и да карат с до 90 км/ч. Плановете са този ремонт да приключи до края на януари 2021 г.

До края на следващата година пък трябва да се ремонтират още две отсечки от магистрала "Марица". Едната е с дължина 1.8 км в платното за София (от 101-ви до 103-ти км), а другата е 3.6 км в двете платна (от 103-и до 107-ми км).

Изпълнителят – свързвана с Пеевски фирма

Изпълнението на ремонтните дейности е възложено на дружеството "АБ" АД. С него АПИ има договор по Закона за обществените поръчки за текущ ремонт и поддържане на магистрала "Марица" на територията на област Хасково.

Строителният бранш свързва хасковското дружеството "АБ" с депутата от ДПС Делян Пеевски, макар че няма директна връзка с него според фирмените регистри. То строи жп линията София – Елин Пелин, която трябваше да е готова в края на тази година, но срокът за завършването ѝ бе удължен заради коронавируса. За да започне работа, компанията получи заем от 29 млн. лв. от Българската банка за развитие.

"АБ" е и сред строителите на магистрала "Хемус", след като подписа рамково споразумение за изграждането на участъците до Велико Търново с държавната компания "Автомагистрали".  В края на септември "АБ" взе и находището на "Пътстрой-97" за андезити в област Хасково. 

Ограничителните системи на магистрала "Марица" ще бъдат направени от "Юпитер 05" ООД. С него АПИ има 5-годишен договор за доставка и монтаж на ограничителни системи за Южен централен район, в който е и област Хасково. Договорът е сключен по Закона за обществените поръчки.

Затворени връзки заради ремонта

Заради започващият в петък ремонт на 7-километровия участък от магистрала "Марица" в платното за София в района на Свиленград  (от 94-ти до 101-ви км) се прави временна организация на движението, като трафикът ще преминава двупосочно в платното за ГКПП "Капитан Андреево".

Ще бъдат затворени връзките за София и Свиленград на пътен възел "Свиленград" (при 97-ми км) в платното за столицата, съобщават още от АПИ. Пътуващите от граничния пункт "Капитан Андреево" за Свиленград могат да продължат до пътен възел "Ново село" (при 94-ти км), където да се върнат обратно на магистрала "Марица" в платното за  ГКПП "Капитан Андреево" и на п. в. "Свиленград" да слязат за града.

Може да ползват и обходен маршрут - от п. в. "Ново село" на магистрала "Марица" да продължат по второкласния път за ГКПП "Капитан Петко войвода" и по първокласния път София - Свиленград да стигнат до Свиленград.

Пътуващите от Свиленград за София трябва да преминат по първокласния път София - Свиленград, след това по второкласния път до пътен възел "Ново село" и от него по магистрала "Марица".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Иван Асенов Стоянов
    #11

    Ама пък каква маркировка има по магистралите!

  2. Мазен Кумунис
    #10

    Какво тук значи някаква си цена? Не е ли по-важно да има магистрали? Венсеремос! ;)

  3. Мюнхен
    #9

    Тия само ремонти правят и пълнят чекмеджетата. 11 години кражби, отчисления, тарифиране на услужи, присвояване на обществени поръчки и еврофондове чрез близки фирми и запълване на чекмеджетата. А напоследък започна и явен геноцид над населението като завършек на 11 годишното позорно управление на най-крадливата партия в цялата политическа история на България от 1878г. досега.

  4. Коментарът е изтрит в 03:18 на 14 октомври 2023 от автора.
    #8
  5. Отбелязвам
    #7

    Преди 20-тина години в Смолянския исторически музей питах знаят ли тази история - знаеха я. "А защо я няма описана в музея ви?" "Ами неудобно е, някак си..." беше отговорът. Значи може още да стоят МОЧА, Альоша и други комунистически чучела, а в българските учебници и музеи няма нищо за комунистическите концлагери. З1 години след падането на Берлинската стена и 14 години след като сме в ЕС. Браво, ГЕРБ, браво, Бойко!

  6. Отбелязвам
    #6
    Отговор на коментар #4

    Да, НРБ между 1944 и 1985 беше един голям концлагер с телени мрежи, с концлагерен порцион за лагеристите и безплатно здравеопазване като във всеки концлагер, но вътре в него имаше още концлагери - да ги наречем арести и изолатори. Постоянни и временни - преброил съм ги до 106. Примерно един временен концлагер е имало от 1946 до 1951 в Смолянско между с. Манастир и Имарет дере /дн. Хайдушки поляни/. Там през 1946 са събрани всички свещеници от Смолянски окръг /ок. 100 души/ и те са построили пътя

  7. Коментарът е изтрит в 03:18 на 14 октомври 2023 от автора.
    #5
  8. Отбелязвам
    #4
    Отговор на коментар #3

    Борисов не е неантерталец. Той е истински комунист, което е по-лошо. Напуснал МВР, за да остане в БКП. Някой вярва ли още на лъжите му? Че дядо му и т.н. Абе аланкоолу, ако дядо ти са го убили комунистите, кой щеше да те пусне да влезеш в Милиционерското училище и в БКП? Борисов лъже като малко дете.И да не забравяме, че преди Аушвиц е ГУЛАГ и после тук Ножарево, Заград, Белене, Ловеч и т.н. до 106 концлагера в БГ. Със същия девиз.

  9. Херодот
    #3

    Борисов казва, че работата носи свобода... Същото пише и на входа на Концлагера "Аушвиц" Чудовищно, нали. И тоя неандерталец управлява България!

  10. Отбелязвам
    #2

    Това се нарича крадене като за последно. Че догодина вече няма да има как. После всички разходи по строежа на магистрали през трите кабинета на Борисов и ремонтите по тях трябва трябва да бъдат добре разгледани отново. Колко за проекти, колко за материали, колко за труд и най-важното - къде са откраднатите по-голямата част от парите? Шоуто предстои.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.