Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтите на пътищата втора и трета класа – за всекиго по нещо

“Трейс” взе най-много поръчки, следвана от “ПСТ Холдинг”, още осем фирми са с по един обект

6 коментара
Ремонтите на пътищата втора и трета класа – за всекиго по нещо

За всекиго по нещо – така приключи разиграването на четвъртата фаза за пътни ремонти по оперативна програма “Регионално развитие”. По нея бяха договорени ремонтите на 230 км пътища втори и трети клас за 100 млн. лв. Постигнатата икономия от разиграните търгове е 40 млн. лв., които ще отидат за още една фаза на програмата, каза Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на агенция “Пътна инфраструктура”.

 

Вероятно за да няма обжалвания, този път липсва свръх концентрация на обекти в определени фирми. Сред печелившите няма и компании без опит в пътното строителство, каквито се появиха по време на втората фаза. Този път са забравени нереалните срокове за изпълнение от типа "да приключим петилетката за две години", както беше при първата фаза, но никой не успя да ги изпълни в срок. Чупене на ценови рекорди също нямаше и средната цена на километър се колебае в диапазона от 400 до 800 хил. лв. Постигнатите цени бяха с около 30% по-ниски от прогнозните.

 

Трейс” с най-много обекти

 

Най-много поръчки - три от 15 позиции, спечели “Трейс” за близо 18 млн. лв. (лотове 33, 41 и 43). Холдингът, в който основен акционер е Николай Михайлов, ще ремонтира дублиращото трасе на магистрала “Люлин” - от Суходол до Перник, за близо 9 млн. лв., Кърджали – Черноочане за 5 млн. лв., и околовръстното на Ямбол за 3.8 млн. лв. Така “Трейс” повтори успеха си от първата фаза по програмата, когато също спечели три обекта, но за 26.8 млн. лв.

 

“ПСТ Холдинг” взе два лота за над 14 млн. лв. (лотове 37 и 42) от четвъртата фаза. Компанията, в която основен акционер е Васил Божков, беше без конкуренция за ремонта на 18 км във Видинско за 8.7 млн. лв., след като нито една друга оферта не беше подадена за лот 37. Другият спечелен обект е в Монтана за 5.5 млн. лв.

 

Две позиции спечели и “СК 13 – Пътстрой”, но за 8.2 млн. лв. (лотове 39 и 45). Пернишката фирма ще прави ремонта на пътя Перник – Стразимировци за 4.5 млн. лв (лот 39). “СК 13 Пътстрой” ще прави и най-евтиния ремонт на километър от пътя Перник – Драгомирово за 3.77 млн. лв. (359 хил. лв./км). Прогнозната стойност на обекта беше 6.5 млн. лв. Така се запази традицията търговете в област Перник да се печелят с едни от най-ниските цени, както беше и при зимното чистене на републиканските пътища.

 

Осем фирми с по един обект

 

Осем обединения и фирми спечелиха останалите позиции. От тях най-голяма като стойност е победата на обединение “Агроинженеринг Лот 40” с водещ партньор благоевградската “Агромах”. Те спечелиха ремонта на 23 км от Благоевград до ГКПП “Станке Лисичково” за над 11.7 млн. лв. (лот 40).

 

По една поръчка - за по над 10 млн. лв., взеха “Пътни строежи” Велико Търново (лот 34) и консорциум “Пътища Пам” с водещ партньор “Пътстрой 92”  (лот 35).

 

Варненската “Пътища и мостове” на Росен Колелиев ще ремонтира 18 км в област Добрич за 8.7 млн. лв.

 

За първи път в четвъртата фаза на програмата регионалните пътни фирми успяха да спечелят обекти. Така “Пътища Пловдив” на Ангел Коджаманов и сина на Георги Гергов – Тодор, ще направи ремонта на 17 км от пътя Брезово – Раковски за 9 млн. лв. (лот 38).

 

Русенската “Пътинженеринг” ще прави ремонта на 9 км от пътя Русе – Цар Калоян – Попово за 3.8 млн. лв. (лот 46), а заедно с “Барс” ще оправят и 10 км от Венец – Ясенково за 4.3 млн. лв. (лот 32).

 

Само един лот ще се преиграва

 

Само един от 15-те лота ще се играе отново. Причината е, че и двамата кандидати - “Хидрострой”, Варна, и обединение между “Пътно строителство – Добрич” и “Пътища и мостове”, Варна, имаха пропуски в документацията и не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти.

 

Средно по два-три месеца за изпълнение са дали фирмите да завършат обектите. Така ако няма обжалвания и всичко върви по план, от пътната агенция се надяват през юни ремонтите да започнат и най-късно до октомври за Димитровден да приключат.

 

Изненадата е ГБС

 

Като изненада може да се определи факта, че “ГБС Инфраструктурно строителство”, която участваше заедно с други фирми, не успя да спечели нито една позиция.

 

В четвърта фаза на програмата за разлика от втората този път нямаше победи на фирми извън пътния бранш. По време на втората фаза “Понс холдинг” на Милко Милков и Константин и Панайот Кирякови успяха да спечелят общо четири поръчки за около 35 млн. лв. Фирмата, която е сред водещите във водния сектор, обаче определено изпита трудности в пътното строителство и все още не е приключила голяма част от тези ремонти.

 

Новост при четвъртата фаза беше оценяването на фирмите – нова методика, която имаше за цел да вземе най-доброто от предишните две разигравания. Това се направи с цел да се спре с практиката фирмите да “клонират” една и съща техника и персонал на няколко обекта. Така ако при първа и втора фаза на ОПРР всеки лот се играеше на отделен търг, сега АПИ обедини всичките 15 лота в два търга, като едната обществена поръчка обхващаше 7 позиции, а другата – 8. Новият модел даде възможност за участие не само на най-големите в бранша, но и на местните пътните компании, които са с позиции в съответния регион, и те успяха да се възползват от открилата се възможност.

 

Заложените критерии за избор на изпълнител бяха цена (55 точки), срок за изпълнение (30 точки) и гаранция за качество (15 точки). Методиката обаче може да се усъвършенства още, твърдят пътни специалисти, така че да се стигне до оптимални цени, като за целта се въведат формули, които да отчитат средно аритметичния сбор от трите показателя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Да се създаде гаранционен фонд в който извършителят на ремонта да внесе сумата обезпечаваща евентуални ремонти в гаранционния срок , че ще се извърши необходим гаранционен ремонт./СИКТИР/

  2. Анонимен
    #5

    Кога ще започне ремонта на Лот 33 ?

  3. Анонимен
    #4

    Зависи какви са предвидените дейности - ,,ремонт" е много общо понятие, но дори и ,,най-ниската" цена - 360 000 лв./км съвсем не е ниска. Дори ако говорим за ,,изкърпване - изравняване - износващ пласт".

  4. Анонимен
    #3

    1-ви що за въпрос? ще вземат още веднуж пари за ремонт :!

  5. Анонимен
    #2

    А от Варвара до Ахтопол?

  6. Анонимен
    #1

    Някой може ли да ми обясни, защо след като участъкът от Варвара до Костандово седя затворен за ремонт почти една година през 2011 г., СЕГА ОТНОВО Е ЗАТВОРЕН ЗА РЕМОНТ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.