Ремонтите в центъра на София - всичко е точно

Отговорните за обновяването успокоиха, че работата върви по график и по проект

Сн. Mediapool

Ремонтите в центъра на София вървят по график, проектите се спазват, надзорът си върши работата, а виброизолацията на релсите на ул. "Граф Игнатиев" ще е много по-добра и хората нямат основания да се притесняват.

Тези послания бяха отправени от изпълнители, проектанти и строителен надзор по време на първото изслушване за работата по ремонтите в центъра на града в общинския съвет въпреки съмненията за качество на работата и промяната на проекти в крачка.

Конкретни въпроси за релсовия път на "Граф Игнатиев" обаче бяха отхвърлени с мотива, че само тесен кръг от експерти разбират от тях и не трябва да се дискутират в медиите. Достатъчно било хората да знаят, че всичко се прави както трябва.

В последните седмици ремонтите в центъра предизвикаха недоволството на граждани, както и съмнения за качеството на изпълнението и на използваните материали. Заради обновлението на ул. "Граф Игнатиев" дори беше организиран протест срещу общината. Миналата седмица пък от организацията "Спаси София" публикуваха информация, че в крачка е променен проектът за трамвайното трасе по "Граф Игнатиев" и е сменен материалът, който трябва да намалява вибрациите от преминаващите трамваи.

Заради напрежението и скандалите около ремонтите общинският съвет реши, че периодично ще изслушва отговорните за обновяването на ул. "Граф Игнатиев" и пространствата около храма "Александър Невски" и Военния клуб. Първото такова изслушване беше в сряда в комисията по архитектура и градоустройство. На него присъстваха представители на строителите - "Джи Пи Груп" за ул. "Граф Игнатиев" и "ПСТ Груп" за пространствата около "Ал. Невски" и Военния клуб. Поканени бяха също проектантите на архитектурната част и на релсовия път, както и представители на строителния надзор.

Всички те един след друг обясниха, че работата върви по план. Отново бяха показани визуализациите, които показват как би трябвало да изглеждат ремонтираните пространства след обновяването. Изрично отново беше посочено, че ровът в градината "Кристал" няма да се запълва, скулптурата на сърничката там също остава и ще бъде върната бронзовата фигура на момче, стояла на чешмата в градината преди време.

По график и според проекта

Представителят на строителя на ул. "Граф Игнатиев" обясни, че до момента за реално 109 дни работа са извършени 73 на сто от дейностите. Напълно била завършена конструкцията на релсите, а малко над половината от настилките в рамките на трамвайното трасе са положени. Приоритетно се работи именно по завършването на тази част от улицата, тъй като от общината искат да пуснат трамваите възможно най-скоро. Той припомни, че срокът за изпълнение е 300 дни.

От "Джи Пи Груп" обясниха, че на обекта работят над 200 човека, въпреки че първоначално е заложено да се ползват по-малко работници.

Фирмите "ММ Консулт", "Трансконсулт-БГ" и "Ди Ви България", които извършват строителния надзор на ул. "Граф Игнатиев", пък увеличили хората си на обекта след глобата от 100 000 лева, която общината им наложи. Освен това вече контролирали и коригирали работата в крачка, а не когато дадена дейност бъде приключена.

Конкретиката е само за експерти

В същия дух на успокоение продължи и представителят на фирмата - актуален проектант на трамвайното трасе по ул. "Граф Игнатиев". Инж. Илия Илиев обясни, че "това, което е приложено на обекта, е достатъчно качествено и ще гарантира сигурността на трамваите и комфорта на живеещите наоколо". "Всичко се работи по одобрения проект", добави той. Илиев обаче отказа да отговаря на конкретни въпроси, тъй като от тях разбирали много малко хора.

"Съжалявам, че се говори в медиите по въпроси, които са от компетенцията на много тесен кръг от експерти", обяви Илиев. Той отказа да отговори на конкретния въпрос дали релсите при завоя на трамвайното трасе към ул. "Алабин" са обемно закалени (т. е. закалени от всички страни), каквито трябва да са релсите в целия участък според първоначалния проект на отказалия се от ремонта инж. Румен Борисов. Преди дни той обяви в становище до медиите, че на завоя към "Алабин" са поставени обикновени релси, въпреки че именно там имало нужда от другия вид.

Илиев отказа да отговори на въпрос на Mediapool какви са релсите във въпросния участък. "Изпълнението е направено така, както е по проект. Отиваме към технически въпроси, които вие не може да разберете. Когато имаме криви с такива малки радиуси и се използват обемно закалени релси, би могло да има проблеми. По отношение на това дали трябва да са обемно закалени, или не, това е проектантско решение", обясни Илиев. На въпрос какво е проектантското решение, той отговори: "Не бих желал да коментираме повече този въпрос в момента. В едно друго време може да говорим по този въпрос".

Още по темата
Още от България