Решението на КЗК за концесията на летище София ще се обжалва

Най-голямата британска летищна група "Манчестър Еърпортс Груп" (Manchester Airports Group - MAG), която е сред кандидатите за концесионер на летище "София" ще обжалва пред Върховния административен съд решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), потвърждаващо консорциума "Соф Кънект" като бъдещ частен оператор на столичния аеропорт. Това съобщиха от британската компания, която играе заедно с китайската "Бейджин Енджинийринг Труп" (Beijing Engineering Group – BCEG) в процедурата на транспортното министерство.

На 15 ноември КЗК остави без уважение жалбите на четиримата други претенденти за летището срещу избора на "Софт Кънект". Според антимопонолния орган техните претенции са неоснователни, но решението му  може да се обжалва в 14-дневен срок, чието изтичане наближава.

Засега от останалите трима кандидати няма знаци дали също ще пратят процедурата във Върховния административен съд.

MAG продължава да смята, че тяхната оферта е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна. Операторът припомня, че офертата на техния консорциум "Витоша" е за инвестиция от 1.5 млрд. евро за целия 30-годишен срок на концесията, което е 2.5 пъти повече от предложението на класирания на първо място консорциум.

Компанията посочва, че в офертата си предлага уникален дизайн за бъдещия Терминал 3, в който ще се използват елементи от традиционната българска архитектура, културно наследство и природни забележителности. Екипът ѝ отново се ангажира да превърне Летище София в регионален хъб и да започне да предлага директни полети до далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай, както и до всички европейски столици, включително и на Западните Балкани.

Андрю Харисън, изпълнителен директор на подразпределението "Летищни услуги" на MAG, изрази вярата, че тяхното предложение е най-доброто за дългосрочното развитие на столичния аеропорт. За да убеди обществеността в намеренията си, компанията разпространява везуализация на плановете си за летището, което според тях "има потенциала да бъде важна фокусна точка за развитието на националната икономика, а не само врата към България".

“Към момента сме напълно концентрирани в процеса по обжалване, защото вярваме, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата и очакваме да представим казуса пред компетентните органи",  допълва Харисън.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?