Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Решението за преминаването на турските тирове се отлага за края на месеца

13 коментара
Решението за преминаването на турските тирове се отлага за края на месеца

Заместник-министърът на транспорта Георги Петърнейчев ще покани браншовите сдружения за международен автомобилен превоз в петък, за да обсъдят отново проблема с разрешителните за превоз между България и Турция. Това съобщи в сряда транспортният министър Петър Мутафчиев на заседание на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации.

Окончателното решение за товарните превози между двете страни ще се решат на 30 март. Преди това – на 15 март ще се срещнат браншови сдружения от двете страни, за да предоставят предложенията си.

Председателят на комисията Йордан Мирчев (НДСВ) беше поканил представителите на ведомството да информират народните представители за проблема с автомобилните превози за товари между България и Турция.

Министерството на транспорта е защитавало максимално оцеляването на малките и средните български фирми в преговорите с турската страна при проведената на 28 февруари работна среща в Истанбул, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той се обърна с молба към народните представители да го посъветват дали да наложи разрешителен режим за турските транзитни камиони или да ги пуска свободно.

Според заместника му Георги Петърнейчев, малките фирми оцеляват благодарение на превозите до и през Турция. Общо 550 малки фирми извършват товарни международни превози, уточни Петърнейчев. Над 3200 разрешителни са ползвали превозвачи, които разполагат с един до три камиона. По-големите компании – от 4 до 10 камиона, са ползвали над 6400 разрешителни, а големите автопревозвачи – с над 20 машини - са поискали само над 2300 разрешителни.

По данни на транспортното министерство, 40% от българските превозвачи продължават да купуват ТИР-карнети, което означава, че возят до страни извън общото европейско пространство. Ако наложим разрешителен режим за превоз на повечето от транзитно преминаващите турски камиони, които са около 260 хиляди на година, то всички останали страни извън ЕС, като Украйна, Сърбия и Македония ще се обединят с Турция и ще ни наложат също толкова строг режим за преминаване, каза транспортният министър Мутафчиев. Таксите за преминаване, които ще трябва да плащат малките и средните фирми, ще са толкова непосилни, че има опасност те да фалират, коментира заместник-министър Георги Петърнейчев.

Така и не стана ясно, защо останалите страни ще се солидаризират с турската страна, след като товарните автомобилни превози се извършват на базата на двустранни споразумения и квотите се договарят с всяка отделна страна. По време на заседанието представителите на транспортното министерство твърдяха от една страна, че няма европейска директива, която да им налага точни правила как да се споразумяват за товарните автомобилни превози със страните извън ЕС, а след това пък обясняваха, че ако България наложи разрешителен режим за турските тирове, ще е длъжна да въведе същия разрешителен режим и за останалите страни извън общото европейско пространство.

По време на дискусията в парламентарната комисия стана ясно, че единственото, за което страната ни се е борила, е да освободи българските камиони, които се връщат празни през Турция, от разрешителен режим (обратните превози) като срещу това стои обещанието ни да освободим от разрешителен режим около 260 хил. турски камиона годишно, които минават транзитно през страната ни. Турската страна обаче е отказала. На заседанието стана ясно и че опитът да експертите от Министерството на транспорта да “натиснат” представителите на югоизточната ни съседка е довел единствено до нова заплаха от тяхна страна, че те пък ще ограничат до 800 разрешителните за превоз през тяхна територия.

Част от народните представители от опозицията се възмутиха и коментираха, че след като споразуменията се сключат на равни квоти, то Турция също трябва да получи от българското министерство 800 разрешителни за транзитни превози през България, а всички останали да се плащат.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Sram
    #14

    Osnovniq princip na mejdunarodnoto peravo e recipro4nost, koeto ozna4ava kolkoto na mene, tolkova i na tebe.Napravo me e sram 4e sum bulgarin, zaradi toq prestupnik Mutaf4iev!

  2. сажда от габон
    #13

    само част от народните представители от опозицията се възмутили?????ами управляващите?те какво?пак са готови да ни пре..ат в името на сокола ли?пффффффффф.и после плюят атака,4е били .........

  3. Turkish ot Istanbul
    #12

    Продължавай в същия дух.Типична черта за многото хора тук е че,когато някой изкаже някое различно мнение по въпроса,те започват да викат,обиждат,плюят,вонтят и серат.Това е характерна черта на режима и системата в която са живяли.Един език,една нация,една партия,едно и също мнение,един начин на мислене,един начин на живот,единодушно гласуване и пр.Вие сте в ЕС и ЕС.ци на куково лято.Може би вашите деца ще успеят...Пък за Тировете.По-вечето от БГ камионите са доста стари и не се допускат до много от западните страни или нямат право да влизат на опр.пътища,тунели и т.н.Иска се еuro норма-2,3 и т.н.

  4. Turkish ot Istanbul
    #11

    Спрете ги!Вместо да приказвайте действайте.Забранете ги.Кои ви спира?Турция и в момента пренася част от Тировете с кораби Ro-Ro до Италия и съответните шофьори с чартър самолет.Модерно и съвременно.Няма катастрофи,няма замърсяване,нама чакане няма митнтци и такси по тях,нама купуване на нафта от БГ(260 хил.тира) и престой по ресторанти,нама и Винетки и пътни такси,а и водачите си спят вкъщи докато влезе кораба в пристанището.И после на самолета и след 2 часа Италия.В случая обаче съответно Турция

  5. БЕСНИЯ
    #10

    СО-МАТ И ТЕХНИТЕ ЛАКЕИ ОТ СМСАП ЗАЩО НЕ КАЖАТ ИСТИНАТА!! А ТЯ Е ДА ЕЛИМИНИРАТ МАЛКИТЕ ФИРМИ ОТ ПАЗАРИТЕ ПИЕЗ ТУРЦИЯ И ДА ОСТАНАТ САМО ТЕ И ГОЛЕМИТЕ ФИРМИ,ПОНЕЖЕ ЗА ТЯХ НЯМА ДА ИМА ТАКСИ А ЗА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ЩЕ ИМА ПОНЕЖЕ НЯМАТ МНОГОКРАТНИ РАЗРЕШИТЕЛНИ КАТО ТЯХ!!!!

  6. Philips
    #9

    Абе до кога тия европейци ще лъжат така бесрамно?! Постоянно пищат, че имало корупция, че нямало законодателство и т.н. Е как стигнаха до тоя извод?!Аз сега като махна това, че български министри защитават интересите на Турция, като махна това, че турските стоки от всякакъв вид влизат безмитно в България, но същите тези стоки, произведени в България ще влязат в Турция с 300% мито,като махна това, че Ахмед Доган все още е на свобода, а не е осъден доживот..........абе нещо много взех да махам....С две думи лъжат мамицата им Европейци, лъжат!И пак си задавам въпроса ако България започне да провежда Българска политика, колко време ще съществува Турската икономика? Един месец? Май е много...

  7. Philips
    #8

    Къде е оня амсалак от Босфора, дето се пънеше, че България трябва да играе по свирката на Турция? Ама аз като гледам Турция май си вярва, че България някак е подвластна и трябва да изпълнява заповедите на Анкара. Нещо не са познали! Аз много ползи от ЕС не виждам, ама за нас най-голямата изгода ще е ако отрежем Турция от пътищата си. Те тия некадърници - турските тираджии толкова катастрофи направиха, така ни ебаха мамата на пътищата, че ако ще по 1000 евро на минаване да им вземаме, пак ще са нужни

  8. Камион
    #7

    Не ви ли стана ясно,че П.Мутафчиев и компанията с него не са способни да ръководят държавата.Може ли някой да посочи нещо което е свършено точно.НЕ!Мутафчиев откри новото летище в София по заповед на БСП-то заради изборите за президент.На Първонав му трябвахаточки.Все още новото летище не работи с изключение на Хемус и Българиа АИР.Срамота.На кого ли по заповед сега работи.?????????

  9. мунчо
    #5

    никакво отстъпване пред исканията на турците Трябва да си защитаваме интересите Колкото те на нас толкова и ние на тях

  10. aahasfer
    #4

    ако мислят,че им вярваме на глупостите!Ама хак им е - да са мислили на изборите!Хайде сега спретнете една блокада на София като *бакшишите и работата ще се Управи!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.