Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рециклиращите машини стават задължителни при някои пътни ремонти

Със спестени 160 млн. лв. от еврофондовете ще се поправят още 200 км стари шосета

3 коментара
Рециклиращите машини стават задължителни при някои пътни ремонти

Агенция “Пътна инфраструктура” подготвя търгове за ремонт на втори и трети клас пътища, в които изрично ще се иска от кандидатите да използват рециклираща машина за полагане на основната настилка. Това съобщи шефът на агенцията Лазар Лазаров. Методът “студено рециклиране” поевтинява проекта с около 40%, а времето за полагане на 1 километър основна настилка и асфалт се съкращава от 1 месец на 1 седмица, обясни той. Гаранционният срок на пътя не само не се съкращава, ами точно обратното, допълни Лазаров.

Най-общо казано машината рециклатор разбива старата настилка, в т.нар. бункер смесва строителния материал с “пътно лепило” и изкарва новата настилка. По думите на Лазаров шест местни фирми разполагат с такива машини, чиято цена варира от 100 до 500 хиляди евро, а още три чуждестранни ги отдават под наем. Това е причината условието да не се възприеме като дискриминационно, тъй като технологията вече е лесно достъпна.

На въпрос защо досега не е залягала в тръжните условия, Лазаров обясни, че “системата ни е инертна, трудно навлизат новите неща, а и има отпор от производителите на строителни материали”.

Методът “студено рециклиране” е използван при ремонта на пътя Елхово – Лесово, пътя до сметището във Враждебна, част от магистрала “Марица”, кв. “Победа” в Бургас и други.

Агенцията е спестила 160 млн. от предвидените по Оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР) 500 млн. лева за ремонт на пътища втори и трети клас, каза Лазаров. С тях ще се подготвят търгове за още 15 лота (около 200 км), които ще са етап 4 на мярката за ремонт на пътна инфраструктура. В него влиза ремонтът на пътя София – Перник през Бучино, който е алтернативен на магистрала “Люлин”, Луковит – Червен бряг, Българене – Божурлък и др. Три от лотовете в етап 4 ще се ремонтират с метода на студеното рециклиране, каза Лазаров, но не уточни за кои отсечки става въпрос.

По ОПРР са извършени или са в етап на изпълнение ремонтите на 615 км пътища, каза още шефът на АПИ.

В пътната агенция се подписа договора за ремонт на пътя Троян – Кърнаре – най-високият планински проход у нас, който всяка зима е недостъпен. Лазаров обясни, че и след ремонта ще се налага затваряне на пътя, но за много по-кратък период. Пътят е много високо, условията там са такива, че снежните преспи достигат 4 метра, каза Лазаров. В рамките на същия проект ще се ремонтира и пътят покрай р. Черни вит. Двете отсечки са с обща дължина 19 км и ще се ремонтират от благоевградската “Агромах” за близо 11 млн. лева с ДДС. Финансирането е по програма “Регионално развитие”. Същинската работата по трасетата обаче ще започне през пролетта на следващата година, дотогава ще има само изкърпване на дупките, каза Лазаров.

Шефът на АПИ представи и новият директор на програма “Регионално развитие” в пътната агенция – Нина Чапанова. Тя ще отговаря за планирането на следващия програмен период 2014 – 2020. До момента сме изразходвали 500 млн., планираме за следващия програмен период те да се удвоят”, казаха от ръководството на АПИ.

“Това са проекти, които ние тепърва ще приоритетизираме, ще се направят обществени поръчки, за да се изработят техническите проекти, с които ще кандидатстваме” – каза Чапанова. Тя посочи, че това ще стане през 2014 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    След 20 години некачествени ремонти им дойде акъла да използват рециклиращи комбайни за ремонт. Ще намалеят приходите на пътната мафия дето всяка година запълва едни и същи дупки.

  2. outside
    #2

    Агенцията е спестила 160 млн. от предвидените по Оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР) 500 млн. лева за ремонт на пътища втори и трети клас, каза Лазаров. А коя точно програма дава пари за ремонт?

  3. Анонимен
    #1

    Да е.а този Перник,да е.а.А червените сополи пак си избраха червена кметица.Ейййй на това му се вика черна неблагодарност.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.