Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ревизоро обяви офроуд "Седемте рилски езера" за затворен

3 коментара
Ревизоро направи първа копка на информационно-спасителния пункт, сн. МОСВ

"Офроуд "Седемте Рилски езера" се затваря. Ние сме Министерство на околната среда и водите, опазваме природата, а не издаваме лицензи и не узаконяваме незаконна дейност за превоз на пътници", заяви министърът на околната среда и водите Емил Димитров – Ревизоро, който в четвъртък направи първа копка на строеж на сграда на информационен и спасителен център в близост до хижа "Рилски езера".

Той се закани да реши проблема с навлизащите в националния парк "Рила" джипове, които превозваха туристи срещу заплащане незаконно не само като дейност и като нарушаване на забраната за влизане на моторни превозни средства в защитената територия.

Димитров заяви, че пътят, по който досега са се качвали джипове да превозват туристи, е сервизен и движението на МПС-та по него може да бъде ограничавано и да бъде разрешавано от РИОСВ и дирекцията на парк "Рила. По думите му автомобили там вече ще се  допускат само в извънредни случаи – при пострадали лица, при пожари и горско-стопанска дейност.

Екоминистърът показа пред присъстващите подписана от него Заповед за създаване на Защитена зона "Рила буфер", в сила от 17 март 2020 г., и обясни, че пътят от началната станция на лифта до 17-ти стълб, където е границата на парка под хижа "Рилски езера" вече влиза в тази територия. Така в този район са разрешени автомобили само при бедствия, извънредни ситуации и за провеждане на селскостопански, горскостопански, ловно-стопански, противопожарни, аварийни, спасителни и контролни дейности или по предварително съгласувани със съответната РИОСВ маршрути.

Ревизоро разясни и функциите на бъдещия Контролно-информационен център, който трябва да е готов за 12 месеца и струва близо 600 хил. лв. с ДДС. 

"Едната е информационен център, за да може туристите да се запознаят какво и къде може да видят. Втората е база на Планинска спасителна служба при БЧК за осигуряване на целогодишно дежурство от планински спасители за по-бърза и своевременна реакция при обезпечаване на пострадали туристи. Ако имаме случай за спасяване те трябва да дойдат от Дупница или там където живеят, което им отнема около 2 часа и едва когато пристигнат започва спасителната операция. Тази база е признание за техните усилия", каза той, цитиран от пресцентъра на ековедомството.

Димитров обяви обяви още, че се подновява реновирането на туристическите пътеки в парка, което бе спряно след качването на багер в планината от изпълнителя на проекта за над 3 млн. лв.

"Заимствали сме от международния опит - за да не се наруши природата там в парковете се върви само по пътека и се гледа от наблюдателни площадки. Така хората ще могат да се любуват на природните красоти без да им навредят. Неприемливо е да забраним достъпа или да оставим, както досега – всеки да си ходи, където си иска и да нанася щети. Природата трябва да остане за идните поколения. Искаме хората да могат да ѝ се любуват, като в същото време я пазят. Компромисът е този – да направим пътеки, по които да се върви", заяви Ревизоро.

По думите му никога не е предвиждано да има асфалт и бетон по пътеките и такъв няма да има, а багери и булдозери нямат място горе.

Шефът на парка Красимир Андонов обясни, че огромният туристически поток е ерозирал съществуващите екопътеки и сега те ще се укрепят и разширят до 1.60 м, за да издържат движението на хората. По думите му пътеките се застилат с характерния за цяла Рила гранит, който е натрошен на ситно.

"В началото беше бял и хората останаха с погрешно впечатление, че материалът е нетипичен за района. Сега обаче след окисляването той е потъмнял и напълно се слива с околния пейзаж и скалите наоколо, които са изцяло от гранит. Идеята е единствено борбата с ерозията в района", декларира Андонов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #3
  2. dimitardi100
    #2
    Отговор на коментар #1

    Не със забрани, а с образование, възпитание и санкции за нарушителите трябва да се решават проблемите. Иначе Австрия и Швейцария отдавна да си бяха премахнали лифтовете. Вместо това строят нови .

  3. Крис
    #1

    Как пък никой не разбра, че големият проблем е лифтът, който стоварва стотици хора всеки час на Рилските езера ! Езерата са там от милиони години, но за 10тина години започнаха да се превръщат в блата от стотиците хора, които иначе никога нямаше да стигнат до там с токчета и блузки с пайети !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.