Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рисков пилотаж най-вероятно е причинил катастрофата на самолета в Свищов

5 коментара
Рисков пилотаж най-вероятно е причинил катастрофата на самолета в Свищов

Грешка в техниката на пилотиране и недисциплинирано поведение от страна на загиналия пилот Евгени Панайотов е най-вероятната причина за катастрофата на селскостопанския самолет в района на землището на с. Козловец през апирл. Това съобщи в четвъртък Атанас Костов, ръководител на звеното за разследване на авиационни произшествия към Министерство на транспорта.

Самолет АН - 2 от селскостопанската авиация, собственост на фирма “Каполи ер”, регистрирана в град Бяла, Русенска област, катастрофира на 11 април в землището на свищовското село. Пилотът и Атанас Ганев - 23 годишен мъж от селото, който е бил качен неправомерно в самолета, загинаха на мястото на инцидента. Тежко ранено беше и 12 - годишно момче, което също е било качено на борда.   

От транспортно министерство уточниха, че работят по общо 4 версии. Първите две, по които се проверява, е евентуален отказ на двигателя или на системата за управление по време на полет. Тези версии обаче са малко вероятни, коментираха от звеното за разследване на авиационните произшествия.

Специалистите проверяват и вероятността някой от качените неправомерно пътници в самолета – 23 –годишният мъж или момчето -  да са се намесили непреднамерено в управлението на самолета и по този начин да са предизвикали катастрофата. Специалистите от звеното изключиха причината да е техническа, защото “Каполи ер”  била от малкото фирми в селскостопанската авиация, която редовно поддържала самолетите си.

Източници на Mediapool коментираха, че Евгени Панайотов е известен сред колегите си в бранша с много рисково пилотиране. Според запознати с разследването, катастрофата е резултат от изпълнението на много рисков маньовър със самолета.

В късния следобед на 11 април катастрофира и още един аероплан на селскостопанската авиация – едноместен самолет “Авиатика” се разби в землището на новозагорското село Пет могили. По пътя към болницата почина пилотът – 48-годишния Динко Тонев.

Специалистите от транспортното ведомство уточниха, че работят основно по две причини, които според тях са довели до инцидента . Според тях е възможно по време на полета да се е влошило рязко здравословното състояние на пилота, защото по това време той е имал лекарска забрана да лети по здравословни причини.

Втората основна версия е евентуално разрушаване на елементи от конструкцията  на системата за разпръскване на химикалите. Ръководителят на звеното Атанас Костов уточни, че при огледа на място, специалистите не са открили в района на инцидента капачката от резервоара с хербицидите. Има вероятност, ако тя по някакъв начин се е откъснала по време на полета, да е попаднала директно във витлата на самолета, което да е довело до катастрофата на аероплана.

От транспортно министерство уточниха, че са проверили всички действащи самолети на фирми от селскостопанската авиация. Заради нарушения е отнет лиценза на фирмата “Конверс Ер”. Експертите са установили, че в района на Враца вертолет КА – 26, закупен от фирма “ВВС” за лични нужди се използва за пръскане с хербициди. От транспортното ведомство обаче уточниха, че не могат да наложат на фирмата никакво наказание по Закона за гражданското въздухоплаване, защото те не са издавали изобщо лиценз за авиационна дейност на тази компания и тя не присъства в техния регистър.

Специалистите уточниха, че фирмите от селската авиация, които работят в сивия сектор, подбиват пазара на тези, които работя легално. Според изчисленията, ако такава авиокомпания предлага цени под 430 евро за летателен час на самолет АН – 2 и под 350 евро за вертолет, то тя определено работи “на черно”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. RURU
    #6

    mai ne si pro4el dobre ili ne si razbral kakvo iskax da kaja

  2. лупата
    #5

    1.не се разбира,защо звеното за разследване дава медийни насоки за най-вероятната причина.2.не се разбира,защо тези насоки се публикуват.3.Не се разбира,защо да се коментира тая плява.

  3. pilot
    #3

    kakvo kato e 48 tova daje pokazva kolko e dobur stom tolkova godini se e zadurjal na pazara, toi e edin ot nai nadejnite samoleti i vupreki visokata si eksplotacionna cena vse oste go polzvat taka ce ne se izkazvai nepodgotven

  4. ruru
    #2

    този самолет е модел 48 година ........

  5. Псевдоонуфрий
    #1

    Човекът си го е казал: колкото по-ниска е летателната дисциплина на пилота, толкова по-голяма е вероятността от произшествие. Язък!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.