Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рокади и в НКЖИ, съдът спря вписването на промените

Златин Крумов сменя Красимир Папукчийски начело на железопътната компания

3 коментара
Новият шеф на НКЖИ Златин Крумов

Транспортното министерство предприе рокади и в ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Златин Крумов е назначен за генерален директор на държавната компания от министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев. Договорът за управление с него е подписан на 5 януари, показва справка на Mediapool в Търговския регистър.

Той ще заема поста временно до избор на нов генерален директор с конкурс.

Предишният шеф Красимир Папукчийски е освободен от поста без да са посочени мотиви за освобождаването му, става ясно от съобщение на Министерството на транспорта и съобщенията.

Красимир Папукчийски беше назначен на поста генерален директор по времето на ГЕРБ през февруари 2017 г. след проведен конкурс. Той е обжалвал уволнението си без мотиви. В жалбата си до съда е посочил, че освобождаването му от длъжност е издадено от министър, който не е посочен в Закона за железопътните превози и в този смисъл е нелигитимен акт.

Причината е, че в закона е посочено, че генералният директор на НКЖИ се назначава и освобождава с акт на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Така се казваше министерството по времето на управлението на ГЕРБ. Сега обаче Министерският съвет има нова структура и информационните технологии вече са в отделно министерство.

В същото време обаче това не е отразено в действащото законодателство. Очаква се това да бъде направено с приемането на Закона за държавния бюджет за 2022 г. Обещанието е това да се случи до края на февруари.

С определение от 30 декември Софийският градски съд е спрял вписването на промените в ръководството на НКЖИ в Търговския регистър.

На сайта на НКЖИ обаче Златин Крумов е посочен като генерален директор на компанията. Той не е нов за системата и през годините е заемал различни длъжности в железопътното предприятие. По време на второто правителство на ГЕРБ беше заместник-генерален директор на НКЖИ.

Златин Крумов е завършил "Транспортно строителство" във ВВТУ "Тодор Каблешков". Притежава научна степен доктор за проектиране, строителство и поддържане на железни пътища и съоръжения.

Според Търговския регистър към момента Красимир Папукчийски все още се води шеф на НКЖИ и член на Управителния съвет на компанията. Той е е в болничен, след като се е заразил с коронавирус.

Другият член на Управителния съвет на НКЖИ е Цветелина Живкова Хантова-Андреева. Тя беше назначена през октомври 2021 г. от тогавашния служебен транспортен министър Христо Алексиев. Преди това Цветелина Хантова бе директор на дирекция "Стопански дейности и управление на собствеността" в МТИТС.

Преди да стане служебен министър на транспорта, Христо Алексиев беше председател на Управителния съвет на НКЖИ, като в момента тази позиция е свободна, показва справка в Търговския регистър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. асен
    #3

    БДЖ е в плачевно състояние – само вижте вагоните и гарите на какво приличат!

  2. анита хегерланд
    #2

    Няма да звучи сериозно нито една рокада, ако не се смени концепцията за жп транспорта. За нас не е важна Румъния, с която имаме автотранспортна връзка. За нас не е важна и Северна Македония пак по същата причина. За нас е важна Германия, с която можем да осъществим жп връзка, ако наистина има достатъчно пари за високоскоростни влакове. Дългите жп коридори са инвестиция, която се изплаща заради мащаба. Автотранспорта "гълта" много гориво, което ще става все по-скъпо и така жп транспорта ще надделее в някои дълги транспортни коридори...

  3. .text
    #1

    Терминът "калинка" не отразява добре характера на дейността която такива хора извършват. "Кърлеж" е доста по-добро описание. Ето го тоя - не можели да го уволнят, щото министерството си било сменило името? Тарикати, сър! Кърлежи!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.