Политическите конюнктурни проблеми в Румъния бавят учредяването на българо-румънската компания, която трябва да управлява Дунав мост II. Това каза във Видин министърът на транспорта Ивайло Московски, който инспектира строителството на съоръжението и прилежащата инфраструктура. България дори се е оплакала в Европейската комисия заради проблема, стана ясно от думите му.
Имаме няколко опита за срещи, изпратили сме писма, водим кореспонденция, но за момента отговорът от румънската страна е, че нямат мандат за водене на такъв тип преговори, каза Московски, цитиран от БТА.
"Аз искрено съжалявам, ако изпаднем в ситуация да имаме готово съоръжение, а да нямаме компания, която да го управлява и затова е много важно да се изгради такава структура и да се управлява съоръжението. Дали сме три варианта за такава компания, а за проблема сме информирали и Европейската комисия", каза Московски.
Мостът при Видин-Калафат ще бъде напълно съединен през първата седмица на ноември и по него ще може да се преминава пеша. Остава да се изгради още един сегмент, който е с дължина 18 метра. Трябва да се извършат хидроизолационни дейности, които зависят изцяло от температурата на въздуха, като тя трябва да е над 5 градуса. Ако това не стане, ще търсим допълнителни технически решения или ще трябва да чакаме пролетта на следващата година да се изпълнят всички довършителни работи, обясни Московски. Общата дължина на съоръжението е 1791 метра.
"Очаквам проектът да осигури нови инвестиции и да даде икономически тласък на този регион, както и да доведе до откриването на голям брой работни места за местното население", каза министър Московски.
Очакваният трафик още през първата година от пускането в експлоатация е над 100 хил. превозни средства. "Нашата страна трябва да е готова за този трафик затова ние полагаме големи усилия за развитие на целия транспортен коридор", допълни министърът.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
12 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Абе вие не знаете ли, че строителството на моста се финансира единствено и само от българската страна? Румъния финансира, и то чрез ИСПА само частите от прилежащата й съпътстваща инфраструктура? Това означава, че всички кредити - от KfW, AFD, EIB, кактои националното съфинансиране са за сметка само на България за цялостната конструкция по целата дължина на съоръжението. Това дава право и основание на момченцето с вносните шевни машини да иска управлението на моста да се осъществи само от българската …
страна. Но мвжду впрочем отде у него тоз акъл, а и по принцип обкръжението му е от уникални и неповторими мисловни титани, за които гореспоменатата материя е повече от rocket science и за занимания с подобна не са сънувалидори и в най-развинтените си фантазии... Друго си е да провеждаш процедури за обществени поръчки по ФАР-ТГС БГ-ГР и БГ-РУ и да определяш предварително кой, кога и как да ги печели, нали?
Мостът започна да се строи още при Костов, въпреки нежеланието на румънците.Преди това доста години ни размотаваха. Сега е важно да го завършим бързо и тогава няма къде да ходят , ако нямат срама то от ЕС щи ги накарат да усигурят неговото използване.
Румъния беше против този мост по политически причини още от самото начало. Той беше извоюван от България, и наложен чрез ЕС. Политическата причина е, че в Румъния заради моста ще се развива инфраструктурата в областите с унгарско малцинство. Тях румънската власт се старае да държи колкото може по-неразвити.
Герберите за свършена работа признават само бетон и асфалт. Там някакви хидроизолации, релсов път, автоматики, осветление, тестване, пробен период и т.н. за тях е толкова неясна материя, че като нищо този мост може да има две откривания - като пешоходен и като истински.
ТЕЗИ 18 МЕТРА ГИ ДЪВЧАТ ОТ 2 ГОДИНИ.ХОДИЛ ДА ОГЛЕДА И ДА ПРИГОТВИ ЛЕНТА ЗА МУТРАТА,НО ЕДВА ЛИ.
Балкански мурафети от двете страни на Дунава. Важното е комисионните да са прибрани на сигурно място. А мостът може и да почака. Както и ние, за да видим всичките гешефтари, налапали се покрай този "титаничен" строеж, на топло.
Винаги са ни играли контра. И в други области правят подобни работи.
Първо и двете страни да вземат да приведат съществуващият мост от тоалетна в нормален, европейски граничен пункт, а след това да се надлъгват за нов, че човек не само го е срам, ами направо го е гнус в момента, ако му се наложи да мине от там, че и такси събират наглеците...
да се използва на първо време Компанията за уравление на Дунав мост -1, построен за 1 г. без Европейски съюз и т.н. Този мост трябваше да е готов преди повече от 10 години!