Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Румъния и България са с най-много жертви на катастрофи в ЕС

3 коментара
Румъния и България са с най-много жертви на катастрофи в ЕС

Румъния и България са с най-високи нива на смъртни случаи при пътно-транспортни произшествия в ЕС, сочат актуални данни на Евростат.

През последните 10 години се наблюдава тенденция към намаляване на броя на жертвите на пътнотранспортни произшествия в ЕС. В сравнение с 2009 г. броят на загиналите по пътищата е спаднал с повече от 10 000 души (-31%), от почти 33 000 на по-малко от 23 000 през 2019 г.

През 2019 г. броят на загиналите при пътнотранспортни произшествия е намалял с 2.5% в сравнение с 2018 г, сочат данните на Евростат. Общият брой на загиналите при пътнотранспортни произшествия в ЕС е 22 756 души, от които 44% са пътници в леки автомобили, 20% пешеходци, 16% мотоциклетисти, 9% велосипедисти и 11% от други категории, включително тежкотоварни автомобили, автобуси, мотопеди и други превозни средства.

Броят на загиналите по пътищата спрямо населението е най-нисък в Швеция и Ирландия, и най-висок в Румъния и България.

Най-ниски нива на смъртни случаи по пътищата през 2019 г. са наблюдавани в Швеция (22 жертви на пътнотранспортни произшествия на милион жители), Ирландия (29), Малта (32), Холандия и Дания (и двете 34), пред Германия и Испания (и двете 37).

В противоположния край на скалата с най-високите нива на смъртни случаи са Румъния (96 жертви на милион жители), България (90), Полша (77) и Хърватия (73).

През 2019 г. средно за ЕС са регистрирани 51 жертви на пътнотранспортни произшествия на милион жители. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #3

    Много българи, които нямат диплома за средно образование, нямат право на шофьорска книжка, но имат пари за кола, всъщност са запалени по това, да карат в часовете, които не се покриват от полицията, т.е. след 10 вечерта и преди 6, също и от 2 до 4 следобяд. Някои курсове за шофьори нямат инструктори с ценз, т.е. с разрешително и това става ясно от факта, че броя на курсовете не съответства на броя на лицензираните инструктори...

  2. Becko
    #2

    То е и логично: - най-лоша пътна мрежа, - най-износен автопарк, - най-слаба подготовка на водачите, а една немалка част - без никаква подготовка...

  3. dabedabe
    #1

    То е ясно. Най-малко са катастрофите там, където хората са спокойни.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.