Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Румънският бюджет не е отпуснал нито една лея за пътя от Дунав мост 2

4 коментара

Нула леи са отпуснати от държавния бюджет за рехабилитация на национален път Крайова-Калафат, който трябва да поеме трафика от моста Калафат-Видин между Румъния и България, пише днес в. "Ромъния либера". На откриването на моста на 14 юни премиерът Виктор Понта отправи предупреждение за разтрогване на договори, ако темпът на изпълнение на работата намалее, припомня вестникът.

Рехабилитацията на национален път Калафат-Крайова е финансирана на 50 процента от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), но от националния бюджет тази година не е отпусната и една лея за изпълнение на договорите, финансирани със заема от ЕИБ за петия етап на рехабилитация на национални пътища, пише "Ромъния либера". Властите са изготвили допълнителен документ към договора, с който предприемачът да приеме да изпълни работите със собствени средства и да получи парите по-късно, посочва вестникът.

В петия етап на рехабилитация на национални пътища са включени 596 километра шосета, включително двата участъка на пътя Калафат-Крайова. Единият участък се изпълнява от румънската фирма Делта АСМ 93, а вторият - от гръцката Мохлос. Двата участъка са с обща дължина 84 км. За участъка, изпълняван от гръцката фирма, са отпуснати скромните 5 милиона леи и 2 процента от работите са изпълнени, пише "Ромъния либера".

На откриването на моста Калафат-Видин румънският премиер заяви, че е повикал ръководството на Национална компания автомагистрали и национални пътища на разговори за стадия на работата по рехабилитация на национален път Крайова-Калафат, който трябва да поеме трафика от моста, и предупреди, че ако строителните фирми не запазят темпа на работа, договорите ще бъдат разтрогнати, припомня "Ромъния либера".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    Калафат-Крайова не ни интересува толкова, ако ще ходим към Унгария, защото е ненужно отклонение. Прекият път е през Турну Северин и е добре ремонтиран. Проблемът му е, че двулентов и минава през села и паланки.

  2. Анонимен
    #3

    Значи само с мост не става.Иска се и пътя към него и след него.Може би затова и фериботът Оряхово-Бекет въобще е зплашен от фалит?А това значи че до него и след него пътят е по-хубав,или поне бързо води до по-хубав път,или идва от по-хубав път-в зависимост от полоките на движение.А най-си иде на место Дунав-мост Русе-Джурджу. Слде като се виде,че не било трудна работа строежа на един мост,сега вече и трети се иска.Де да може и някой да пооправи и пътя,a?.

  3. Анонимен
    #2

    Да 1, а гърчолята по комшийски ни чешат по гърба, белким успее коридорот от най-западната точка на българското царство Белград - към най-еврейския град на Балканите - Солун, и оттам - за Атина!

  4. Анонимен
    #1

    Циганска работа. Не го искаха този мост и продължават с циганските номера.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.