Румен Петков притеснен от краткия срок за пререгистрация на автомобилите

Румен Петков притеснен от краткия срок за пререгистрация на автомобилите

Министърът на вътрешните работи Румен Петков е информирал премиера Сергей Станишев и финансовия министър Пламен Орешарски за възможните затруднения, свързани с намаления срок за подмяна на старите регистрационни табели на автомобилите. Това стана ясно по време на петъчния парламентарен контрол.

Аз също съм притеснен от краткия срок, който се дава на гражданите, обясни министъра на въпрос, зададен от депутата от ДСБ Иван Иванов.

По данни от автомобилните регистри, собствениците на над 900 хил. автомобила трябва да сменят регистрационните им номера до края на март.

Според информация на Mediapool, още преди седмица Петков е изпратил писмо до евроинтеграционната дирекция на финансовото ведомство с молба за удължаване на срока, но до момента няма отговор.

Пред депутатите Румен Петков уточни, че решението на правителството за промяна на наредбата и съкращаването на срока с 9 месеца е станало по предложение на финансовия министър Пламен Орешарски и министъра по европейските въпроси Меглена Кунева.

Петков посочи, че основната цел на решението е актуализиране на регистрите на автомобилите, тъй като в момента в тях има много МПС, които не са в движение, напуснали са страната или се водят собственост на ликвидирани предприятия и закрити фирми.

В резултат на тази липса на актуализация на регистрите, според представените на ЕК данни, само 60% от автомобилите в България притежават застраховка “Гражданска отговорност”, докато изискването, което сме поели към ЕС е това да са 90% от превозните средства по родните пътища.

В отговора си на депутатски въпрос Румен Петков припомни, че първоначалният график за смята на старите номера на автомобилите съгласно решение на кабинета от 2000 г. е бил до края на 2005 г, като се е предвиждало през последната, 2006 година, да останат само автомобили с първоначална регистрация преди 1975 г.

През 2002 г правителството е удължило крайния срок с още 1 година, допълни Петков, но припомни, че в края на 2005 г. бе оповестен мониторинговият доклад на ЕК, в който като проблем по Глава “Свободно движение на услуги” е отбелязан ниския процент автомобили, които имат застраховка “Гражданска отговорност”.

Споделяне
Още от България

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?