Румен Радев е изхарчил най-много за предизборна реклама

Спечелилата президентските избори двойка Румен Радев – Илияна Йотова (БСП) е инвестирала най-много пари в предизборна реклама, а веднага след тях се нарежда двойката на ГЕРБ Цецка Цачева – Пламен Манушев. Това сочат окончателните данни от мониторинга на "Отворен парламент", ползвал данни от Сметната палата и публикуваните от медиите договори с партиите за предизборна реклама.

Подкрепените от БСП кандидати инвестирали близо 522 000 лева за медийна реклама, които е можело се дадат изцяло от получените 581 хиляди лева дарения за двойката.

На второ място по разходи за реклама е двойката на ГЕРБ – 371 000 лева, но за нея все още няма публикувана информация за направените дарения. Малко по-назад остават кандидатите на Реформаторския блок Трайчо Трайков – Съби Събев с близо 366 000 лева, а даренията са за 80 хиляди лева.

Следват кандидатите на АБВ Ивайло Калфин – Любомир Халачев с 222 000 лева за медийна реклама (при 68 000 лева дарения) и Красимир Каракачанов – Явор Нотев от "Обединени патриоти" с 217 000 лева (няма информация за даренията – бел. ред.).

Татяна Дончева е подписала рекламни договори за 85 000 лева и е получила около 60 000 лева дарения. Рекламата на Пламен Орешарски, който бе подкрепен от ДПС, струва само 76 000 лева, но той е получил 85 хиляди лева дарения.

Изненадата на тези избори Веселин Марешки е инвестирал в медии малко над 62 000 лева, а е получил почти тройно повече дарения – 168 000 дарения. Варненският бизнесмен е финансирал кампанията си и с 40 хиляди лева собствени средства.

Митьо Пищова е дал само 33 000 лева за медийна реклама. Той предварително обяви, че приоритет са му бабите и дядовците по селата, на които смятам да раздава "кебапченца и кюфтенца".

В мониторинга на Отворен парламент са включени общо 47 медии. Медиите, които не са публикували сключени договори по време на кампанията са вестниците Дума, Монитор, Телеграф, Борба, Добруджанска трибуна, АрдаNews, сайтовете – Novini.bg и Blitz.bg, телевизия Алфа ТВ.

"Въпреки че в повечето от тях очевидно присъстваше политическа реклама (както показвахме по време на мониторинга), на интернет страниците, както и на агенциите, които ги обслужват (в случая на Монитор и Телеграф – Пресмаркет) договори не се появиха през целия предизборен период", казват от "Отворен парламент".

Най-предпочитаната от кандидатите медия е била бТВ, която е набрала договори за 408 хиляди лева. Следва Нова телевизия с около 381 хиляди лева и БНТ с малко над 233 хиляди лева.

Първо сред радиата е Дарик радио с 96 000 лева. От печатните медии с най-много привлечени средства е в. 24 часа с 90 783 лв.

Още от Президентски избори

Ще оттеглят ли управляващите предложението първият ден от болничните да не се плаща?