Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Румен Радев е изхарчил най-много за предизборна реклама

2 коментара
Румен Радев е изхарчил най-много за предизборна реклама

Спечелилата президентските избори двойка Румен Радев – Илияна Йотова (БСП) е инвестирала най-много пари в предизборна реклама, а веднага след тях се нарежда двойката на ГЕРБ Цецка Цачева – Пламен Манушев. Това сочат окончателните данни от мониторинга на "Отворен парламент", ползвал данни от Сметната палата и публикуваните от медиите договори с партиите за предизборна реклама.

Подкрепените от БСП кандидати инвестирали близо 522 000 лева за медийна реклама, които е можело се дадат изцяло от получените 581 хиляди лева дарения за двойката.

На второ място по разходи за реклама е двойката на ГЕРБ – 371 000 лева, но за нея все още няма публикувана информация за направените дарения. Малко по-назад остават кандидатите на Реформаторския блок Трайчо Трайков – Съби Събев с близо 366 000 лева, а даренията са за 80 хиляди лева.

Следват кандидатите на АБВ Ивайло Калфин – Любомир Халачев с 222 000 лева за медийна реклама (при 68 000 лева дарения) и Красимир Каракачанов – Явор Нотев от "Обединени патриоти" с 217 000 лева (няма информация за даренията – бел. ред.).

Татяна Дончева е подписала рекламни договори за 85 000 лева и е получила около 60 000 лева дарения. Рекламата на Пламен Орешарски, който бе подкрепен от ДПС, струва само 76 000 лева, но той е получил 85 хиляди лева дарения.

Изненадата на тези избори Веселин Марешки е инвестирал в медии малко над 62 000 лева, а е получил почти тройно повече дарения – 168 000 дарения. Варненският бизнесмен е финансирал кампанията си и с 40 хиляди лева собствени средства.

Митьо Пищова е дал само 33 000 лева за медийна реклама. Той предварително обяви, че приоритет са му бабите и дядовците по селата, на които смятам да раздава "кебапченца и кюфтенца".

В мониторинга на Отворен парламент са включени общо 47 медии. Медиите, които не са публикували сключени договори по време на кампанията са вестниците Дума, Монитор, Телеграф, Борба, Добруджанска трибуна, АрдаNews, сайтовете – Novini.bg и Blitz.bg, телевизия Алфа ТВ.

"Въпреки че в повечето от тях очевидно присъстваше политическа реклама (както показвахме по време на мониторинга), на интернет страниците, както и на агенциите, които ги обслужват (в случая на Монитор и Телеграф – Пресмаркет) договори не се появиха през целия предизборен период", казват от "Отворен парламент".

Най-предпочитаната от кандидатите медия е била бТВ, която е набрала договори за 408 хиляди лева. Следва Нова телевизия с около 381 хиляди лева и БНТ с малко над 233 хиляди лева.

Първо сред радиата е Дарик радио с 96 000 лева. От печатните медии с най-много привлечени средства е в. 24 часа с 90 783 лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  2. Mad Dog
    #1

    Въпросът е не колко са похарчени, а откъде и от кого са дошли тези пари. Само не ми казвайте, че са от дарения на баба и дядо на село. Ако ДАНС и Разузнаването ги има, да разследват. А дано, ама надали.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.