Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рупърт Мърдок: Онлайн изданията на вестниците трябва да са платени

13 коментара
Рупърт Мърдок: Онлайн изданията на вестниците трябва да са платени

Австралийският медиен магнат Рупърт Мърдок, чиято компания "News Corp" притежава един от малкото американски вестници, за чието онлайн съдържание се плаща, заяви, че на все повече вестници ще им се наложи да направят същото, за да оцелеят, пише в петък Ройтерс, като се позовава на думи на магната.

Мърдок, собственик на в. "Уолстрийт джърнъл" (Wall Street Journal) и компанията издател "Дау Джоунс" (Dow Jones & Co) от 2007 година, твърди, че рекламите в интернет, с която повечето издатели в САЩ се надяват да компенсират спада на рекламите в печатните издания, няма да покрие разходите им.

"Безплатните новини в интернет - това трябва да се промени“, е казал Мърдок по време на годишна среща на индустрията на кабелните телевизии във Вашингтон, посочва Ройтерс, цитиран от Инвестор.бг.

Мърдок е дал за пример основния конкурент на "Уолстрийт джърнъл" – вестник "Ню Йорк таймс". Последният има един от най-популярните вестникарски сайтове в САЩ, но още не може да покрие разходите си с приходи от онлайн реклама", твърди той.

Освен "Уолстрийт джърнъл", Мърдок притежава и влиятелните "Вю Йорк поуст", "Таймс" и други в САЩ, Великобритания и Австралия, чиито електронни версии са свободно достъпни. За достъпа до онлайн изданието на "Уолстрий джърнъл" се плаща още преди да бъде купен от Мърдок.

Коментарите на Мърдок идват в момент, в който "Таймс" обмисля отново да направи платени някои или всички новини и публикации на сайта си. Изданието отмени платения вход за някои публикации, защото установи,че има достатъчно приходи от реклама.

Таксите за онлайн изданието на "Уолстрийт джърнъл" се определят от самия Мърдок с думите: "Не е златна мина, но не е зле“. Когато бе закупено изданието, шефовете на "Нюз корп" и "Дау Джоунс" обмисляха да направят сайта безплатен, но решиха, че ще е по-добре оставят входна такса за по-голямата част от съдържанието.

Със забавянето на ръста на приходите от онлайн рекламата и в някои случаи дори спада им издателите са принудени да преосмислят доколко е възможно да въведат заплащане за достъп до съдържанието, без читателите да спрат да посещават сайтовете им.

Времето за размисъл изтича. Някои американски издатели като "Трибюн" (Tribune Co) подадоха заявления за банкрут. Други като "Хърст" (Hearst Corp) и EW Scripps Co затварят големи градски всекидневници. Трети пък съкращават служители и намаляват заплати и бонуси.

За разлика от Мърдок анализатори смятат, че някои вестници в САЩ вече генерират достатъчно приходи от интернет реклама, за да могат да издържат цялото издание, дори без продажбите на хартиено издание.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. MERI
    #14

    Те ще трябва да ни плащат , за да им четем глупостите и лъжите

  2. stray dog
    #13

    е това ще е окончателното самоубийство на вестниците - вече никой няма да чете не само хартиените, но и електронните им версии!

  3. prascho
    #12

    ...

  4. Omurtag
    #11

    Много точен коментар!А и не се знае дали нашата престъпност пълзи към Европа или тяхната се намества у нас.Все пак става дума за конкуренция.Трудно е да се изместят големите, стари играчи от собствената им територия в Западна Европа.Далеч по-лесно е за тях да завземат територии у нас.Имат богат опит, а имунната система на държавата ни е достатъчно слаба за да се противопостави.

  5. Алеко
    #10

    че продукцията на платените писачи има някаква стойност. Тази продукция е ценна само за тези, чиято политика прокарва. Перспективата е само те да си плащат.

  6. гадач
    #9

    И кой ще плаща за това?

  7. Сашо
    #8

    Засипват с правителствена пропагандна помия, лъжи и полуистини от телевизиите, пълнят със същото и парцалите си, и са ау-у, колко изненадани, че фалират. А тоя гений пък иска и да му плащат като ги лъже. Гявол, няма що. С нетърпение чакам да направи платен Мърдок новинарски сайтове, че да се абонирам веднага.

  8. Пепи
    #7

    Тогава никой няма да ги чете по интернет.

  9. анализатор
    #6

    Този човек е толкова далече от онлайн бизнеса, колкото неговите новинарски медии - от истината и фактите. Дори 99% от всички онлайн издания да са платени - пак ще има 1% които ще са безплатни и те ще са най-посещаваниет и ще печелят от реклами, спонсорство и продажби, а останалите ще прибират жалки такси от последните динозавври.

  10. orthodox
    #5

    Заплащането за ползване на информация е вид цензура заради безпаричието на хората. На много хора не им харесва, че можеш без пари да получаваш достъп до информация и знание. Особено на комунистите и капиталистите, които са една проба безбожни насилници. Затова информацията по Интернет пречи както на богатите капиталисти, така и на репресивните комунисти у нас. Да живее свободата и достъпа до знание и информация!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам