Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Русе щял да стане втора столица след строежа на път до Свиленград

С приходите от тирове ще се вдигат заплати и пенсии, сметна Борисов

32 коментара
Русе щял да стане втора столица след строежа на път до Свиленград

Русе ще стане втора столица на България, ако се свърже с 4-лентов път със Свиленград. Това казва премиерът Бойко Борисов на министрите по време на редовното им заседание в сряда, става ясно от стенограмата на Министерски съвет.

Правителството даде зелена светлина в сряда на регионалния министър Лиляна Павлова да започне подготовка на концесионната процедура за 300-километровия път от Русе до турската граница, за който няма осигурено европейско и държавно финансиране.

Регионалното министерство се ангажира да плати идейния проект и финансово – икономическия анализ, както и отчужденията на имотите по трасето, казва Павлова. Финансовият заместник-министър Боряна Пенчева казва, че нейното министерство е против държавата да плаща за отчуждения, но ако това няма да се отрази на бюджета, “не бихме възразили”. Павлова казва, че е редно държавата да плати поне отчужденията, тъй като бъдещият инвеститор няма да има право на държави гаранции за строежа, както и на доплащания за недостатъчен трафик.

“Това, за което Министерство на регионалното развитие и благоустройството има право в случая, е, че ние все пак трябва да им дадем трасе, върху което да строят. Ако те самите влязат да правят отчуждителни процедури, аз не знам за колко години това ще се случи, защото ние все пак можем това да го извършим по-бързо”, казва премиерът.

Всички магистрали минават надлъжно на България, казва Борисов и се обръща към Пенчева: “Ако ние съумеем да намерим инвеститор, Боряна, от Свиленград – сиреч Азия, Истанбул, Свиленград, Русе, от Русе на кораби за Констанца и съответно за Ротердам и през Дунав мост 1 – Румъния, Унгария и Германия, ще прекроим транспортната карта на Европа. Затова, когато се смята дали ще даде държавата 15-20 милиона за отчуждаване, а по тази линия европейски пари няма, вие знаете, че сега за магистралите кофинансираме от бюджета над 300 милиона, плюс тези 87, половин милиард близо отиват за пътища”.

Русе – втора столица на България

“Този път, аз гарантирам, че ако успеем да го направим сега по този начин, от Свиленград до Русе и ако Русе има този четирилентов скоростен път през Свиленград, ще стане втора столица на България. Това мога да ви го гарантирам. Целият тир – поток ще отиде от Азия на Дунав”, заявява Борисов.

“И отдолу, от пристанище Солун по магистрала "Струма" през София, ще почваме скоростният път Мездра - Ботевград през Враца - Монтана - Видин - Дунав мост 2, двата напречни коридора ще гарантират за следващите поколения изключително сериозен трафик, съответно такси. Всеки тир ни носи 600 евро”, продължава с разсъжденията си премиерът.

С приходите от тирове ще се вдигат пенсии и заплати

“С една дума, колкото повече трафик караме, да не обикалят през Гърция, през Италия и къде ли не – да минат през тези пътища, това е пара и то огромна пара за бюджета. И оттам вече можем да говорим, че ще се вдигат пенсии, ще се вдигат заплати, защото това ще гарантира приходи. Това ще струва някъде от порядъка на 1 милиард и 600 милиона евро, може и по-малко, но така или иначе кога България ще извади 1.5 милиарда евро да направи този път”, пита Борисов.

“Затова се обръщаме, дали ще дойдат китайски, омански, катарски, каквито щат инвеститори, ние взимаме това решение, за да им кажем – заповядайте, който има интерес към това нещо – да дойде, добре дошъл. Аз твърдя, че, ако това го направим, ще има нова транспортна карта на Европа, а в този регион Русе, Търново, Хаинбоаз до магистралата регионът ще цъфти. Спазвайте процедурите прозрачно, ясно и смело напред", казва в заключение Бойко Борисов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

32 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #32

    На кораби до Констанца ?! И оттам обратно към Босфора!

  2. Анонимен
    #31

    А защо Свиленград да не стане втора столица на България - нали и той е на пътя? Въобще - който е на пътя - столичанин! И труженичките пък колко данък ще внасят - ще се чудим какво да си правим пенсиите!

  3. Анонимен
    #30

    Оффффф! Аман от глупости все едно слушам Тато!Хората нямат заплати и пенсий и всичкото им отива за храна и данаци тоя дрънка за ,,светлото бъдеще,,!

  4. Анонимен
    #29

    Стратегически за България тези намерения за много съблазнителни, но се съмнявам, че нацииката ни има упоритостта и силата, да ги осъществи!!! Отделно е сигурно, че съседни държави, които биха загубили заради нас, ще ни пречат. Но ентусиазмът на Б. Борисов ми харесва - този човек иска нещо да постигне и деиства!!!

  5. Анонимен
    #28

    Ген. Аугусто Пиночет: Русе е по-европейски град от останалите български градове. От архитектурата на града си личи влиянието на Австро-Унгария. Истанбул е желана дестинация за северноевропейците, скандинавците,гражданите на Балтика и за руснаците. Когато пътувате през прохода Готард в Швейзария, през уикенда ще забележите много коли от Холандия, Франция и Великобритания , които се отправят към Италия. Това е възможно поради наличието на четирилентова магистрала. Защо това да не бъде направено в

  6. Анонимен
    #27

    Само че трябва още един Дунав-мост! Иначе трябва да строят керванасараи за ТИР-овете.

  7. Анонимен
    #26

    18, напълно сте прав, а Бай Ганий да хваща влака за Москва! Такива тук не ни трябват!

  8. Анонимен
    #25

    Докато не се откинем от рушняците-диваците - бел ден нема да видим! Всичко е в наши ръце, само трябва да се активизираме - нищо не правим! Подписахте ли двете петициите, които ще ни приближат към завета на Левски за свята и чиста република ___ http://www.change.org/petitions/-26 ___ и ___ http://www.peticiq.com/lustraciq_na_ds_agenti_i_satrudnici

  9. Анонимен
    #24

    Костанца - Ротердам Защо от Констанца към Ротердам - корабите пак трябва да минат през Босфора - значи няма смисъл да бият целия път до там. Нещо не се връзва

  10. Анонимен
    #23

    К'во стана с тунела под Шипка? Габровци май пак ще го духаме с пълни бузи, колкото и да гласуваме гербаво?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.