Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Русенска фирма ще сглобява лекотоварни електромобили в Германия

Първите пилотни бройки вече са произведени в крайдунавския град

6 коментара
Сн. Син Карс Индъстри

България вече произвежда електрически лекотоварен автомобил, който се сглобява в Русе от части и елементи, които са изцяло разработени у нас. Возилото е на българската компания "Син Карс Индъстри", която предстои да изнесе процеса по сглобяване в Германия. Това стана ясно в понеделник по време на конференция "Към по-зелено бъдеще" в "София тех парк", на която беше представен и самият електромобил. Служебният министър на икономиката Даниела Везиева посочи, че със средствата по Плана за възстановяване и развитие ще могат да се реализират много подобни "зелени инвестиции".

Защо сглобяването се мести в Германия?

Финалното сглобяване на автомобила скоро ще се премести в Германия, посочи обаче Росен Даскалов, основател и изпълнителен директор на компанията. Годишно се очакват да се произвеждат около 20 000 бройки.

"Автомобил, който е произведен в България от фирма, неизвестна на пазара с този вид продукт, ще е много по-трудно да влезем на пазар. Освен това автомобилната индустрия в областта, където сме се насочили – Бавария, освобождават страшно много кадри. Знаете, че конвенционалното производство в момента куца и ние имаме възможност да си намерим уникални инженери и хора с опит да работят за нас и вече имаме такива, които сме привлекли", обясни причините за преместване на финалното сглобяване в Германия Даскалов.

Електрическите лекотоварни автомобили ще са под марката L CITY и ще се сглобяват в тясно сътрудничество с немската компания L City Automotive GmbH. Частите обаче ще продължат да се произвеждат в Русе. През септември 2021 Син Карс Индъстри АД се представи и на изложението IAA Mobility 2021 в Мюнхен.

Гамата на L CITY ще включва няколко лекотоварни версии, които напълно да покриват т. нар. last mile-доставки - снабдяване на магазини, куриерски услуги, ремонтни услуги, социални услуги, общински комунални дейности и други.

L CITY ще се предлага в няколко модела с различна големина на товарния отсек, което ще позволява товарен обем до 16м3 и до 1300кг полезен товар.

Планира се в бъдеще и сглобяването на електрически камиони и автобуси лека серия (до 12м дължина), базирани на технологиите и батериите, които Син Карс вече има разработени.


Министърът на икономиката Даниела Везиева и основателят на "Син карс" Росен Даскалов. Сн. МИ

На какво залага бг лекотоварен електромобил?

Българският лекотоварен електрически автомобил за градски условия е разработен чрез световни иновации по отношение на фотоволтаичните панели, които са вградени в товарното пространство. В резултат на това при слънчево време машината връща до 20% от капацитета на батерията за ден. Това означава, че реалният пробег е около 250 - 300 километра", обясниха от компанията.

PV панелите са разработени заедно с финландската фирма VALOE Oyj – лидер на европейския пазар по качество и иновативност на продуктите си.

Министър Везиева уточни, че националният план за възстановяване и развитие, по който България трябва да получи до 2026 г. 12.6 млрд. лв. ще предложи много възможности за зелени, иновативни производства.

"Не бих казала, че е много скъпо зеленото. Така изглежда, но не само за нас. Иновациите по отношение на зелените технологии са бъдещето", каза Везиева.

Подкрепа от борсата

За производството си на иновативни лекотоварни електромобили фирма "Син Карс Индъстри" заложи на набиране на капитал през Българската фондова борса, който приключи през юни тази година.

Публичното предлагане на акции от "Син Карс Индъстри" АД приключи, като всички предложени 2 млн. акции бяха купени при фиксираната цена от 1 лв. за брой. От БФБ съобщиха, че презаписването е било близо 3 пъти, т.е. търсенето е било за около 6 млн. лв.

Реализирани са само 6 сделки. Най-голямата беше за 1 942 800 акции, следващата - за 30 000 акции, третата - за 20 000 акции, четвъртата - за 6 000 акции, петата за - 1 000 акции, и шестата - за 200 акции. Първата оферта е за 97.14% от цялата емисия.

Преди излизането на борсата "Син Карс Индъстри" бе с капитал на стойност 18.5 млн. лв., като вече е привлякла извънборсово първия си нов акционер - това е софтуерната компания "Ви Ки Ей Солюшънс" ЕООД, която е придобила 500 хил. акции.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. roser
    #6

    Встрани от добрата идея, имам някой много остри критики:
    1) Крайно съмнителния и непрозрачен начин, по който беше проведена процедурата по публичната продажба на акциите. От 2 милиона акции, 97% бяха практически недостъпни, защото бяха запазени за Елана Трейдинг - фирмата, чрез която се осъществи самото предлагане. А от там вече на какъв принцип са разпределяни между нейните клиенти, никой не може да каже. С 2 думи - нямаше ПУБЛИЧНО предлагане на акциите, а скрито такова. Отделно от това, половин

  2. dimitardi100
    #5

    Браво ! Успех !

  3. Milenca
    #4
    Отговор на коментар #2

    В един град във Франция видях от хотелската ми стая автобус с фотоволтаични панели на покрива (вероятно зареждали акумулатора му). Не знам доколко са били ефективни, но ми се струват едва ли не като задължителен аксесоар на всеки електромобил.

  4. ДимитърГеоргиев
    #3

    ;-) Ако ще е Мюнхенски номер ще изглежда така: M EV1111E. Ако ще е Монтански може би така: М 1111EB. Te такъв като тоя нЕма! :-) дано и по други въпроси нашите бизнесмени не са толкова добре информирани ...

  5. pepe
    #2

    Като се изключи това изхвърляне с фотоволтаиците, идеята не е никак лоша.
    Но защо слагат фотоволтаични панели отстрани на товарната част /където са сериозно заплашени от повреждане, освен че са много ниско ефективни/, но не слагат такива на съвсем очевидно място - покрива на кабината на водача?
    Само питам.
    Цялата работа с фотоволтаиците ми изглежда по-скоро като предназначена за "усвояване", отколкото за реален /икономически/ ефект - 20% "при слънчево време" /"забравили са" да уточнят колко точно

  6. Бисерко
    #1

    А албанска щяла да произвежда немски леки електромобили в Ловеч.Но по-нататък.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.