Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Русенското летище с идеи да привлича нискотарифни компании

10 коментара

Подготвя се концесия за пускане в експлоатация на русенското летище Щръклево като аеропорт за нискотарифни полети, съобщиха в понеделник областният управител на Русе Пламен Стоилов и народният представител Пламен Нунев, цитирани от БТА.

Използва се удобният момент, в който летищата на Букурещ са с претоварен трафик, коментира Пламен Стоилов.

Според него двете провалени предишни предложения за концесия на Щръклево са били подготвени неграмотно, условията в тях са били нереалистични. Сега се разработвала осъществима концесия.

Ще се търсят и други механизми за пускане на летището като например публично-частно партньорство, каза областният управител. Той съобщи, че вече е рекламирана концесията сред десетина големи авиокомпании не само от Европа.

Летище Щръклево е създадено през 1967 г. Разполага с 2000 дка земя и писта с дължина 2500 метра, която е в добро състояние, каза Пламен Нунев. Местоположението на летището е с възможност за комбиниране на железопътния, сухопътния, водния и въздушния превоз на товари.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Toteff
    #11

    на 2 часа от варна, на 3 часа от соафия, на 1 час от букурещ (2 летища)

  2. От Руси
    #9

    Защо се звериш? Когато държавата беше добре уредена, си имаше съвсем нормално гражданско летище в Русе и до там от софия се пътуваше за половин час. За десетина лева. Летища имаше и във Видин, Силистра, Търговище, а до Кърджали беше открита вертолетна линия за пътници. Бързо и удобно. Сега защо да няма летище в Русе?

  3. muncho
    #8

    ...i shto samo za nisku-tarifni bie, chi nii da ni smie vtoru kachestvu?

  4. aha
    #7

    Letishteto v Roussé kato e rabotilo ti si bil v topkite na dyado si, pishleme.

  5. Zeus
    #6

    Shtoto tova vyv Varna ili Bourgas sa mnogo zaeti i ne mogat da priemat niskotarifni te aerolinii, ni trqbva i tova v Rouse?!? Koi shte leti do Rouse? i otkude? Brussels-Rouse? London-Rouse? Shegadjii. Imashe malki letishta predi, s po dva poleta na sedmitza, dylboko subsidirani ot brashneniq chuval na komunistite, i obslujvaha samo mestni poleti. Idi sega izdyrjai malka samoletna kompaniq bez dotatzii.

  6. LBRS
    #5

    летище Русе не се продаде при двата предишни опита, защото на практика там няма нищо!няма писта, няма сгради, няма кула, няма даже пазач.За потенциалния инвеститор това означава построяване на ново летище, а в този случай той може да си избере къде и как да го прави.За тъпанарите, които се чудят защо да има летища извън София или Варна?Вие явно не сте ходили извън панелните си комплекси.Румъния има 15 летища. Гърция има към 50!!!Лоукост компаниите трябва и ЩЕ кацат там където не кацат националните компании.това е европейска регулация.тоест реалността е :лоукост на действащите летища - Пловдив и Горна Оряховица.

  7. Парлама
    #4

    Политиците си правят реклама, дори не са разбрали че авиокомпаниите не могат да бъдат концесионери.За концесионер се търси летищен оператор

  8. Парлама
    #3

    Май само лъжатhttp://www.capital.bg/shimg/zx350_522487.jpgПистата не става. Трябва нова.Идат избори - с нови обещания

  9. LZEQ
    #2

    в Щръклево/Русе/ е атрактивно най-вече с брой дните в годината с добра видимост-най-малко мъгли-което е най-важното условие за построяване на летище.Кацал съм на него като пътник през 1986 г по линията София-Русе.Ползваше се за обучение на млади летци от ВВВУ-Д.Митрополия.Колкото до Букурещ-много честоотклоняват полетите до други градове,именн поради честите мъгли.

  10. От чужбина
    #1

    Аз ще съм първата на полета Лондон-Русе! И има много други като мен....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.