Русенци са най-активните консуматори на бира у нас

Русенци са най-активните консуматори на бира у нас

При средна честота на месечна консумация на бира в България през 2019 г. от 8-9 пъти, русенци най-често слагат на трапезата си пиво – 12 пъти, сочат данни на Съюза на пивоварите в България, обявени във вторник. След тях са живеещите в Монтана, които пият 11 пъти в месеца бира, а в Бургас и Плевен – 10 пъти.

Според проучванията за изминаващата година 70% от българите над 18 г. консумират бира минимум веднъж в месеца, а 52% - поне веднъж седмично. Най-активните пиячи на кехлибарената напитка са на възраст от 30 до 49 години.

Това нарежда страната ни на 10-то място в Европейския съюз по консумация на пиво на глава от населението, лидерската тройка отново се заформя от Чехия, Австрия и Германия с изпити над 100 л бира на глава от населението. 

България запазва и 13-ата си позиция като обем на продадени количества пиво в Европейския съюз. През 2018 г. обемът на бирения пазар в ЕС е 371 милиона хектолитри. По този показател неотклонно първенството е на Германия, следвана от Великобритания и Испания.

Според най-новите обявени от Пивоварите на Европа данни, в страните от ЕС вече има над 10 000 пивоварни, а през последните пет години производството и консумацията на бира на стария континент бележат непрекъснат ръст и увеличаване на добавената стойност на бранша.

Според годишния статистически доклад на европейската бирена организация, много от ключовите икономически показатели отчитат траен растеж. За първи път от 10 години насам обемите на производството на бира общо в страните от ЕС надхвърлят 400 милиона хектолитра. В същото време Полша вече е вторият по големина пивопроизводител в ЕС, измествайки Великобритания. По същия показател, България се намира в златната среда на класацията, нареждайки се веднага след Дания и изпреварвайки държави като Хърватия и Словакия.

От друга страна, потреблението на бира през последните 2 години е нараснало във всяка от страните, членки на ЕС на фона на невероятното разнообразие от над 50 000 марки и асортименти  пиво. Заради по-здравословния начин на живот, все пoвече потребители се насочват към слабоалкохолни и натурални напитки и респективно - към бирената категория. Консумацията на нискоалкохолни и безалкохолни бири също нараства с всяка година, посочват от браншовата организация.

"Подобни са тенденциите и у нас. Провежданите ежегодни независими проучвания за бирената категория показват, че 30% от българите считат, че при умерена  консумация бирата е част от здравословния начин на живот, а според 35% - че е подходящото за тях питие. Ето защо, повече от всякога браншът полага усилия да отговори на очакванията на потребителите с устойчиво производство, иновация в продуктите, пълна прозрачност за съставките, хранителните вещества и калориите на почти 100% на всички произвеждани в страната бири", отбеляза в съобщението Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.

Вече повече от десетилетие статистическите доклади за бирата показват стабилно развитие на категорията като важна потребителска и експортна за ЕС стока със съществен принос към европейската икономика. Износът общо надхвърля 90 милиона хектолитра, а вносът е 55 милиона хектолитра. През 2018 г. приходите от акцизи от продажбите на бира в страните от ЕС възлизат на 11.4 милиарда евро.

За същия период директната работна заетост надхвърля 140 000 души, докато 5 години по-рано работещите в бранша са били 125 000 човека. С най-висока работна заетост се отличават пивоварите в Германия – 27 561 души и във Великобритания – 17 200.

Споделяне
Още от Бизнес