Русия е изстреляла сателит по програмата за космически ядрени оръжия преди да нападне Украйна

Изстрелването на сателита Космос-2553

Русия не само разработва космическо ядрено устройство, спътник, способен да го носи, и система за използване на такива оръжия, но вече е извършила едно изстрелване като част от тази програма. Изпратен в космоса на 5 февруари 2022 г., сателитът е предназначен да тества компоненти на потенциално антисателитно оръжие, което ще бъде оборудвано с ядрен заряд, казаха американски служители пред The Wall Street Journal.

Самият спътник Космос-2553, казват те, не съдържа ядрено устройство. Той все още обикаля около Земята в необичайна орбита и се използва като платформа за изследване и разработване на неядрени компоненти за нови оръжия, които все още не са създадени. Един човек, запознат със ситуацията, нарекъл изстреляния сателит "прототип" за такова оръжие, но други казали, че Русия не е толкова напред в програмата си.

"Космос-2553" е оборудван с "новоразработени бордови инструменти и системи за тяхното тестване в условия на излагане на радиация и тежки заредени частици", съобщи Роскосмос. След изстрелването той беше "поет за контрол" от наземните средства на Космическите войски.

Изявленията на Русия, че сателитът е предназначен за научни изследвания, не се смятат за правдоподобни в САЩ, пише WSJ. Говорейки в Центъра за стратегически и международни изследвания през май, заместник-държавният секретар Малори Стюарт каза, без да назовава Космос-2553, че орбитата на сателита е в зона, която не се използва от други космически кораби, "което само по себе си е доста необичайно". Тя каза, че нивата на радиация в района са по-високи, отколкото в ниската околоземна орбита (НОО), където са разположени повечето изкуствени спътници на Земята, но тези нива все още "не са достатъчно високи, за да позволят ускорено тестване на ефектите на радиацията върху електрониката, както Русия описа целта на сателита".

Според американски служители, въпреки че Съединените щати са знаели, че Русия е изучавала възможността за използване на ядрени оръжия за борба със сателити от няколко години, те едва наскоро са успели да оценят напредъка на тази програма.

Използването от Русия на противосателитни оръжия с ядрени възможности може да направи НОО неизползваема в рамките на една година, каза помощник-министърът на отбраната за космическата политика Джон Плум пред Конгреса в началото на май. Например, цялата групировка Starlink, сателитната интернет система на Илон Мъск, ще бъде деактивирана. Според компанията за космическа информация LeoLabs в края на април на НОО е имало почти 6700 американски сателита, 780 китайски и 149 руски.

Руските власти са отказали да обсъждат темата за противосателитните оръжия със Съединените щати, казаха американски официални лица пред WSJ. В края на април Москва наложи вето върху резолюция на ООН, която би потвърдила забраната за разполагане на ядрени оръжия в космоса. Документът призовава страните да спазват Договора за космоса от 1967 г., според който всички страни се съгласиха "да не поставят в орбита около Земята обекти, носещи ядрени оръжия или други оръжия за масово унищожение".

1. Milenca
    Отговор на коментар #5

Мърдок никога не е купувал бТВ! НИКОГА! бТВ бе закупена от рекламния бос Красимир Гергов, а на Мърдок използваха ноу-хау на правене на телевизия, разбира се срещу заплащане.

2. anton nikolov
    Отговор на коментар #2

Вестникът е на корумпирания дядо Мърдок, който наскоро се ожени за тъщата на Абрамович. В България се прочу, че когато купи БТВ изхвърли Иво Инджев и я превърна в трибуна на мафиотския агитпроп Славчо.

3. ПyтлЭр Xyйло

Висококомпетентните аналллизатори, според които раZия "не е напред в програмата си", са конвенционални. Нямат идея как мисли блатния павиан (когато това се случва де). МИ-6 предупреждаваха за програмата "Нудол" още 2020, но всуе. Блатарите накараха Запада да ги финансира с фейк-инвестиционни програми на мъск, марсенак и марсалек, 50% свиха за джуконди и вили, но вляха в "Нудол" поне 50%. Както ние сами финансираме 5-та си колона през газа и тока. Същите аналллизатори се клеха, че джу джи няма да нападне Украйна...

4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
  5. Yani Yanev

Отново и отново някой натиска или плаща на Wall Street Journal, официоза на републиканците, да пуска партенки за руската ядрена немощ. Тоя боклук е изстрелян през февруари 2022 г., легнал е на крива орбита, бъкан е с най-нови изследователски техонологи от тайните съветски лаборатории. През последните2 години Роскосмос едва изстрелва по 1 ракета, да не говорим, че не можа да уцели луната, докато SpaceX уцелва по 50 пъти годишно платформа на кораб в морето! Такава технология рашистите и досега я нямат, затова продължават с големите ракети, създадени да пренасят ядрени заряди до големи градове в САЩ, защото нищо по-малко не могат да уцелят.

6. асен

докато джуджето е в кремъл, няма да има мир и спокойствие.