Русия и Украйна водят непреки разговори за отварянето отново за граждански полети на ключов въздушен коридор над Черно море. Ако това се осъществи, Украйна ще получи така необходимите ѝ такси за прелитане на самолети и ще се намали задръстванията по други въздушни пътища, предаде Ройтерс, като се позова на пет източника, запознати с въпроса.
Разговорите са в кулоарите на срещата по въпросите на безопасността на Международната организация за гражданско въздухоплаване /ИКАО/, започнала в понеделник и продължаваща до 5 февруари в Монреал, в Канада.
На тази среща лидерите от сектора на гражданското въздухоплаване искат да получат мандат за въвеждане на нови стандарти за безопасност след серията от авиокатастрофи с много жертви през 2014 г., оказала се най-смъртоносната година за гражданското въздухоплаване през последното десетилетие.
Разговорите в Монреал са насочени върху усилията за приемане на нови стандарти за глобално проследяване на полетите и за сътрудничество във връзка с рисковете при прелитане над зоните в конфликт.
Официални представители работят по въпроса за постигане на споразумение между Украйна и Русия, което ще позволи подновяване на полетите в международното въздушно пространство, управлявано от Украйна край бреговете на полуостров Крим, анексиран от Русия през март миналата година. Форумът на ИКАО в Монреал осигурява неутрален терен за двете съседни страни за разрешаване на този проблем между тях.
Въздушното пространство, което е над Черно море и Азовско море, се превърна в зона забранена за полети за международния въздушен трафик миналия април. Авиационни агенции, в това число и американското Управление за гражданско въздухоплаване предупредиха пилотите, че в района може да получат разнопосочни инструкции от украински и руски диспечери.
Въпросното въздушно пространство, което е част от добре разработен коридор за гражданските полети до Близкия изток и Азия, не се простира над Крим или над Източна Украйна, където през юли миналата година беше свален малайзийски самолет.
ИКАО възложи на Украйна да контролира това въздушно пространство, въпреки руския контрол над Крим и миналия август Украйна поиска отварянето на въпросния коридор, който е над международни води.
След свалянето на малайзийския самолет авиокомпании промениха курса си и сега отварянето на искания от Украйна коридор ще облекчи трафика на други места, смята Вадим Пристайко, новия украински заместник-външен министър. Той увери, че, въпреки че летището в Симферопол, на Крим, е в руски ръце и въпреки че проруските сепаратисти печелят територии в Източна Украйна, украинските авиодиспечери могат да направляват безопасно граждански самолети над Черно море от летището в Одеса.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Е как да се рзбереш за такова нещо баш с Русия, чиято армия свали малайзийския Боинг и затри 300 пътници?!?
Като свърши войната да летят колкото искат, днес да се въздържат, щото само проблеми създават.....