Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Русия обеща до март да позволи на "Балкан Ер Тур" да лети до Москва

0 коментара

10 000 разрешителни за двустранни и транзитни превози за автомобилните превозвачи договори българско-руската работна група по транспорта, чието седмо заседание приключи днес.

Броят на разрешителните удовлетворява и двете страни, каза заместник-министърът на транспорта Любомил Иванов, ръководител на българската група. Освен това са договорени 200 разрешителни за превози на товари за и от трети страни и 500 разрешителни за случайни превози. Размяната на разрешителните за двустранни и транзитни превози ще се извърши на два етапа и ще приключи до края на 2003 година.

По време на заседанието е бил разгледан и въпросът за визовите облекчения, който ще бъде поставен на осмото заседание на двустранната междуправителствена комисия. В момента има големи трудности при оформянето на визи за българските и за руските шофьори, заяви Любомил Иванов. Нашата страна не е съгласна българските превозвачи да плащат допълнително 102 долара за изискваното от Русия т. нар. приглашение /покана/, каквато е процедурата в момента. Има и известно несъответствие между таксите, които се събират за визи в Русия с тези, които се събират в България и са 20 долара, каза Любомил Иванов. "В този смисъл трябва да се търси принципът на реципрочност, който е основен принципи за дипломацията", отбеляза зам.-министърът.

Българската страна ще се обърне към междуправителствената комисия и за съдействие пред граничните митнически органи на Русия по отношение на товарите, превозвани с ТИР- карнет, за изясняване на вътрешния ред и действащите нормативни документи, регламентиращи процедурата. В момента неуредените проблеми там са причина за забавяне на доставките на товарите и допълнителни парични загуби за българските превозвачи.

В областта на водния и комбинирания транспорт са разгледани възможностите за откриването на преки транспортни пътища между България и Русия. И двете страни имат достатъчно потенциал за реализирането на подобни проекти, каза Любомил Иванов. Ще бъде разгледано предложението на България за комбинирани превози, което би стимулирало откриването на преките транспортни коридори.

Руската страна е поела ангажимент да изясни въпроса с обменния парк на фериботната линия Варна - Иличовск след разпадането на Съветския съюз. БДЖ е собственик на 750 товарни вагони от този парк, каза зам.-министърът.

Руската страна е поела ангажимент до края на февруари да се уреди въпросът с оперирането на българския национален въздушен превозвач "Балкан Ер Тур" на руския пазар. На първо време това ще стане с предоставяне на места на борда на самолетите на "Аерофлот", уточни заместник-министърът на транспорта Милчо Миланов.

Руската страна е дала принципното си съгласие за предложената от България схема за погасяване на задълженията на авикомпания "Балкан" за аеронавигационно обслужване във въздушното пространство на Русия от 26 000 долара, за сметка на дълга на "Аерофлот" към България. Размерът на дълга на "Аерофлот" е около 100 000 долара.

Дългът на "Балкан" бе използван за претекст от страна на Москва, която от създаването на новата българска авиокомпания "Балкан Ер Тур" досега не ѝ позволява да извършва полети по линията София - Москва.

На заседанието Русия е потвърдила, че приема "Балкан Ер Тур" като национален превозвач на България на мястото на "Балкан". За целта цялата документация, отнасяща се до дейността на новоназначения авиопревозвач в момента се разглежда от руските въздухоплавателни власти, като резултатите се очакват в най-скоро време, каза Анатолий Насонов, първи зам.-министър на транспорта на Руската федерация и ръководител на делегацията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.