Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Русия предложи “модернизиран“ модел на “Бургас-Александруполис“

15 коментара
Русия предложи “модернизиран“ модел на “Бургас-Александруполис“

На среща в Москва между руските и българските акционери в международната компания изграждане на петролопровода “Бургас-Александрулопис“ е бил представен “модернизиран“ модел на проекта. Това предаде РБК в сряда, цитирайки вицепрезидента на компанията “Транснефт“ Михаил Барков, без обаче да се дадат подробности какво предвижда модернизацията.

От българското финансово министерство информираха, че от “Транснефт“, която е водещият партньор в консорциума от три руски фирми, държащ 51 на сто в проекта, са направили предложение за финансиране на строежа на тръбопровода. Цитиран бе Румен Порожанов, член на Надзорния съвет на международната проектна компания “Трансболкан Пайплайн Б.В”, но ведомството не влезе в детайли по офертата

Договорено било предложението да се разработи детайлно от проектната компания, “така че да бъдат изведени икономическите ползи за акционерите в контекста на евентуалното строителство и експлоатация на петролопровода“, допълниха от Министерството на финансите..

В началото на юли 2010 г. финансовият министър Симеон Дянков, който лично отговаря за нефтения проект, заяви, че руският партньор е предложил предвидената в споразумението схема за проектно финансиране да бъде заменена с предоставяне на корпоративен заем. Не е ясно дали това е дискутирано в сряда в Москва, както и каква е схемата за кредитиране, оферирана тогава от руснаците.

Дянков обаче коментира преди два месеца, че това би било подмяна на междуправителственото споразумение за изграждането на тръбопровода и би отворило вратичка за излизане на страната от проекта, в чиято икономическа изгодност правителството на ГЕРБ все още не е убедено.

В същото време руското издание oilru.com предаде, че от “Транснефт“ са съобщили за отсъствието на разбирателство с България по проекта. В кулоарите на Байкалския икономически форум Барков е заявил, че българската делегация за срещата в Москва е трябвало да се води от Симеон Дянков, “но от българска страна решили да понижат нивото на участие в мероприятието“.

“За съжаление, в последния момент той се отказа от пътуване до Москва и прати началника на кабинета си (Порожанов – бел.ред). Това ниво е прекалено ниско. За съжаление, засега в добрия смисъл, партньорските отношение не се нареждат“, заявил Барков.

За визита на Дянков в Москва заради “Бургас-Александруполис“ съобщиха преди две седмици руски медии, но от ведомството му отрекоха такова пътуване да присъства в плановете му.

България засега е по-скоро негативно настроена към проекта, който би трябвало да заобикаля и да разтовари проливите Босфор и Дарданели от танкерите.  Премиерът Бойко Борисов последно заяви, че дори и да се съгласим нефтопроводът да минава през наша територия, това ще е срещу гаранции за милиарди, че няма да се повтори нефтеният разлив в Мексиканския залив.

Министерството на околната среда и водите върна оценката за въздействие върху околната среда на проекта с препоръка да предложи алтернативна на буйовата технология за претоварване на танкерите с руско гориво, които от Новоросийск трябва да акостират край Бургас, след което суровината да потегли по тръбата към пристанището в Александруполис.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Факт
    #16

    Като как така още не са вмирисали форума?

  2. Мечкадарин
    #15

    Оооо-------Гледа ли мача ве.Лошо.Пак паднахме.

  3. Вьлю
    #14

    Ши играят мач Звездите

  4. feces retentioner
    #13

    Тоя проект е по-скоро негативен за България. В България през последните 10-15 годни се разви стабилен туристически бизнес които вече е към 10% от БВП (което означава бизнес за към 6-7 милиарда евро ), които бихме рискували при една сериозна авария. Независимо колкото и отдалечена да изглежда възможноста за такава авария 20-те милиона които България ще получава от транзита са несравними със загубите от една единствена авария дори в рамките на 20-30 годишен период. Един допълнителен минус за България

  5. Cерсем
    #12

    Откъде го взе, че ще вземаме само по 20 милона годишно. За нефтопровода не знам, но за аналогичен газопровод цената на транзита е на два поряда по-голяма

  6. преброител
    #11

    до feces retentioner-8 Септември 2010 23:55 Вероятно сте от вида "двугънкови двуноги"-икономисти, финансисти, филосови и политици , с характерното за тях "образОвание" на само две гънки по тялото-едната отзад и под кръста,а другата-в мъзъка,функционираща единствено за първата.Ако имахте поне още една-не отзад,а в мозъка, щяхте да можете да отговорите смислено на въпросите:1.Какво пречи на руснаците още днес да затворят "Нефтохим"-а си " с мотива да не замърсява повече Бургаския залив?2.Трябва ли

  7. Румен
    #10

    Този "проект" е мъртвороден. Безсмислен като всички останали "проекти" на путлер, към които и България има някакво отношение. Полза от него - никаква, поради което няма да види бял свят, даже и кремълските джуджета наистина да го искат(което май вече не е така). Полза има само за тунеядци от измислени компании като “Трансболкан Пайплайн Б.В” и екземпляра, който нещо бил коментирал от нейно име. За тях ползите са си съвсем реални и с доста солидно материално изражение. Ха познайте - на чий гръб?

  8. Егоист
    #9

    Не товаренето, а баластовите танкерни води ще осерат пейзажа. И сега си чистим краката от нефта от превозващите танкери по плажовете. Само си представете засиленият трафик какъв пейзаж ще оставя. Въобще нямаме полза от руско-гръцката далавера. И за незапознати се вижда, че ползите са за руснаците от заобикалянето на Босфора и Дарданелите. Другите са за гръцката туристическа индустрия, а и флот, който ще поема нефта от Александруполис.

  9. Локо
    #8

    Преброител, ти не си прав...нямаме зор руски петрол да минава по българското Черноморие и да подкопава репутацията на българските курорти. Не е ли по-добре да се отсвириш към Руската федерация щом толкова я обичаш?

  10. Твърдо Нье
    #7

    Да отвърнем на руските енергийни проекти със здрав български инат. Това го дължим на паметта на хилядите наши сънародници живяли под руски диктат в продължение на половин век.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.