Руската туитър пропаганда "за" Брекзит била в пъти по-ефективна от официалните кампании

Руската туитър пропаганда "за" Брекзит била в пъти по-ефективна от официалните кампании

Руски пропагандни реклами в подкрепа на Брекзит са имали четириктартно по-голямо влияние в Туитър отколкото официалната кампания на поддръжниците за излизане на Великобритания от Европейския съюз. Това показва изследване на компанията за анализ в областта на комуникациите и социални медии "89up", цитирано от британския в. "Дейли мейл".

Подкрепяните от Кремъл медийни канали RT и Sputnik за залели Туитър с 260 материала срещу Европейския съюз, които са били широко разпространени в мрежата и са видени над 134 милиона пъти.

Това е много по-малко от броя на постингите, публикувани от кампаниите за напускане на ЕС - "Vote Leave" и "Leave.eu", всяка от които е била видяна съответно от 33 милиона и 11 милиона пъти.

Тези данни показват, че Кремъл е "спечелил войната в Туитър" и се е опитал да се намеси в британската политика, твърдят изследователите.

Проучването на "89up" е предоставено на депутатите от британския парламент, които разследват ролята на фалшивите новини.

Миналата седмица ръководителите на Туитър признаха, че една руска "фабрика за тролове" е управлявала 49 акаунта и публикувала почти 1 млн. съобщения в опит на повлияе на резултата от референдума за Брекзит, проведен през 2016 г.

"Скандално е, че външна сила се опитала да се намеси в британската демокрация", заяви изпълнителният директор на "89up" Майк Харис.

"Парламентът трябва да изясни колко плаща руското правителство на социалните мрежи за своята пропаганда, а Фейсбук и Туитър трябва да могат да се справят с използването на платформите им от режими, които ненавиждат демокрацията и нашите ценности", смята той.

Ние констатирахме, че по време на референдума за ЕС руската пропаганда в Туитър е била много по-силна отколкото на двете официални британски кампании за напускане на ЕС, взети заедно, казва Майк Харис.

Независимо от възгледите ви за Брекзит, за нас е важно да знаем дали общественото мнение било манипулирано от чужди държави, изтъква той.

Агенция "89up" е работила за кампанията "Най-доброто за Великобритания" (Best for Britain), която агитираше за оставане на страната в ЕС. Сегашното изследване на "89up" обаче е финансирано със собствени средства на агенцията.

Докладът ѝ разкрива подробно пълния мащаб на руските опити за намеса в историческия за Великобритания референдум и предупреждава, че пропагандата на руските държавни медии чрез Фейсбук и Туитър има значително онлайн влияние.

Руската пропаганда е била изцяло в полза на Брекзит.

Докладът посочва, че в резултат на констатациите от проучването социални медии като Фейсбук и Туитър са изправени пред редица много сериозни въпроси. Един от тях е колко са платили реално RT и Sputnik на двете социални медии в периода преди гласуването и дали двете компании ще проверят дали пропагандните публикации всъщност не са генерирани от руски ботове.

Деймиън Колинс, председател на комисията в британския парламент за разследване на фалшивите новини, казва, че Фейсбук и Туитър би трябвало да уведомят британците, които са били изложени на руска пропаганда по време на кампанията за референдума.

Миналата седмица пред комисията свидетелства изпълнителният директор на Туитър Ник Пикълс, който каза, че само една фабрика за тролове е изпратила около 942 съобщения в хода на ожесточената кампания преди референдума. Той обаче твърди, че съмнителният акаунт не е бил особено популярен сред потребителите.

Още от Свят