Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Руски лайнер Sukhoi Superjet с 50 души на борда изчезна край Джакарта

Започна издирването на машината, която вероятно се е разбила

61 коментара
Руски лайнер Sukhoi Superjet с 50 души на борда изчезна край Джакарта

Руски пътнически самолет Sukhoi Superjet-100 с 50 души на борда изчезна в индонезийския район Богор на около 100-120 км от Джакарта в сряда по време на демонстрационен полет, съобщиха информационните агенции. Започнало е издирването на машината в района, който е планински с гъста гориста растителност. Операцията е допълнително усложнена от лошото време, мъглата, дъжда и спусналата се нощ.

Sukhoi SuperJet-100 (SSJ-100), който изпълнявал първия в историята си демонстрационен полет из шест страни в Азия, е изчезнал от екраните на радарите след демонстрационния полет в Джакарта в ранния следобед местно време.

На борда е имало 50 човека – екипаж от осем руснаци, двама италианци, французин, американец и 38 граждани на Индонезия (служители на авиокомпании и журналисти).

Според в. "Джакарта пост" на борда е имало 46 пътници и членове на екипажа, от които 8 руснаци. Първоначално дори бе съобщено за 44 пътници и членове на екипажа.

Индонезийската агенция за спасителни операции каза, че радиовръзката със самолета се загубила, след като машината слязла на 1828 метра височина. Според индонезийски военни самолетът буквално "паднал" от небето.

Връзката със самолета била изгубена 20 минути след излитане.

Това е бил вторият демонстрационен полет на самолета за деня. Първият минал съвсем нормално, каза говорителка на руската самолетостроителна корпорация.

Машината пристигна в Индонезия в рамките на рекламна обиколка из азиатските страни. Планирано бе да посети шест страни - Казахстан, Пакистан, Миянма, Индонезия, Лаос и Виетнам.

Самолетът SSJ-100 представлява пътнически лайнер за регионални полети от ново поколение, разработен от компания "Граждански самолети Сухой" съвместно с италианската "Алениа Аермакини", дъщерна на "Финмеканика".

Първият си полет "Superjet" извърши на 19 май 2008 година. На 19 април т. г. първият сериен самолет от този тип бе предаден на арменската авиокомпания "Армавиа".

Основен купувач на SSJ-100 е руският национален превозвач "Аерофлот". Компанията планира да закупи 30 такива самолети. "Сухой" има 170 поръчки за този тип самолет и се надява да произведе около 1000 суперджета, главно за чужди пазари.

Русия се надяваше, че този модел, предназначен за полети на близки и средни разстояния, който е първият нов граждански самолет, разработен в Русия след рухването на Съветския съюз, ще ѝ помогне да пробие на международните пазари, където господстват "Боинг" и "Еърбъс", отбелязва Асошиейтед прес.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

61 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #61

    [u],,,,,,,,[/u]. [u]....[/u]

  2. Анонимен
    #60

    @58, това нещастие може да радва само някой яростен американофил, щото сега ще се купуват повече Боинги....
    Снимката бе пряко опровержение на "информацията от №55': В никаква стена не се е разбивал и никаква грешка на пилотите не е имало. .....
    Техниката просто не чини. Това е истината."
    Фактите - удар във вулкана - почти отвесна стена (според спасителите - 80-85 градуса наклон)...
    'Техниката' е толкова руска, колкото и калининградските БМВ-та, или турските тойоти... Причините рано или късно ще се

  3. Анонимен
    #59

    Самолета се е снижил в облаци след разрешение на диспечера който го вижда на радара и знае че пред него има вулкан висок над 2000 метра. Това ако не е саботаж здраве му кажи. Или некомпетентност на диспечера. На всички индонезийски авиолинии е забранено да летят до Европа заради некомпетентност. А и датата 9 май е национален празник за руснаците.

  4. Анонимен
    #58

    57, и като показа тази снимка какво доказа? Можеш да успокои само някой глупав русофил. не подценявай българите таварищ.

  5. Анонимен
    #57

    @55 - не си мори дървената глава.... Това ако не е отвесен склон - здраве му кажи http://twitter.com/#!/lystseva/status/200438575190392832/photo/1

  6. Анонимен
    #56

    Абсолютно съм съгласен с №54.... Явно голяма част от по-долу пишещите не правят разлика между редовен полет, и демострационен. При демострационния пилотите се стараят да покажат възможностите на самолета и то в доста необичайни условия. Не е като да излетиш от едно летище, да се вдигнеш горе и след това да подходиш за кацане. Конкретния самолет е излетял за кратък демонстрационен полет с потенциални клиенти. Направил е обиколка на сравнително ниска височина на единия вулкан в района, явно за да позволи на пасажерите да се насладят на хубава гледка... След това нещо се е объркало. Липсата на информация от пилотите навежда на мисълта, че не е имало технически проблем...

  7. Анонимен
    #55

    "Според индонезийски свидетели, самолетът буквално падна от небето", казаха току що по новините. В никаква стена не се е разбивал и никаква грешка на пилотите не е имало. Както нямаше пилотска грешка и на Граф Игнатиево. Техниката просто не чини. Това е истината.

  8. Анонимен
    #54

    Вместо да отдадете почит на хората загинали на борда на руския лайняр вие ръсите простотий

  9. perdah
    #53
  10. Анонимен
    #52

    Направил рекламата набързо. Катастрофите с руски аероплани зачестиха, станаха много. От специалисти знам, че причината не е в машините, те са добри. Може да са неикономични и да нямат пазари, но са сигурни. Причините са в човешкия фактор. Повърхностни прегледи и лош контрол. А също и неподготвени пилоти.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.