Руски медии бойкотират Думата заради оневиняването на обвинен в сексуален тормоз депутат

Руски медии бойкотират Думата заради оневиняването на обвинен в сексуален тормоз депутат
Няколко видни руски медии заявиха, че ще бойкотират отразяването на работата на руската Дума (долната камара на парламента), след като депутатите оневиниха влиятелен депутат, срещу когото бяха отправени редица обвинения в сексуален тормоз, предаде Асошиейтед прес. 
 
Миналия месец медиите публикуваха обвинения в сексуален тормоз срещу Леонид Слуцки - шеф на парламентарната комисия по външните работи. Три руски журналистки, чиито имена отначало не бяха оповестени, подробно разказаха как депутатът се е държал неприлично с тях през последните години. 
 
По-късно те се разконспирираха и публично разказаха за щенията на Слуцки към тях. 
 
Етичната комисия на Думата се събра на заседание във вторник и не видя "никакви нарушения" в поведението на Слуцки. Тя окачестви действията на трите журналистки като "избирателни, целенасочени и предварително планирани". 
 
Това решение предизвика възмущение в руските медийни среди. Радио "Ехото на Москва" обяви вчера, че няма да изпраща репортери в Думата, защото я смята за "небезопасно място". 
 
Печатно-електронното издание РБК също отзова репортерите си от Думата, а вестник "Комерсант" каза, че няма да използва никакви изказвания и коментари на Слуцки.
 
Днес въпроси по този повод бяха отправени и към говорителя на Кремъл Дмитрий Песков на редовния му брифинг. 
 
Той се въздържа от оценка на решението, прието от парламентарната комисия за жалбите от поведението на депутата Слуцки. "Това не е въпрос от компетенцията на президентската администрация", отбеляза Песков. 
 
Още от Свят