Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Руснаците още не са решили проблемите около двигателите на МиГ-овете

Каракачанов: Пилотите вече са спокойни

15 коментара
МиГ 29
България все още очаква допълнителната документацията от РСК- МиГ за доставените нови и ремонтирани двигатели, които военното министерство отказва да приеме, съобщи  министърът на отбраната Красимир Каракачанов: 
 
”За шестте от двигателите очакваме оригиналните формуляри за техния произход. Срокове не сме давали, изпратили сме им едно писмо, на което очакваме отговор. Фирмата, която е ангажирана с доставката на двигателите е трябвало малко по-рано да подготви тези неща”, каза Каракачанов пред  БНР.
 
МО  прие само първите два ремонтирани двигатели и отказа да приеме останалите четири ремонтирани и четири нови двигатели. Те бяха поръчани на руснаците през българския посредник - фирмата "Авиостарт“ - срещу сумата от близо 22 млн. евро без ДДС. 
 
Основният проблем е липсата на оригинални формуляри на производителя, заради която не се знае кога са произведени доставените ремонтирани двигатели, колко време са работили и най-важното - какъв е остатъчният им ресурс. Освен това според МО липсват и "ключови компоненти" на доставените нови двигатели.
 
Неяснотите около новите двигатели за МиГ-овете станаха и една от причините бойните пилоти от авиобазата ”Граф Игнатиево” масово да откажат да летят миналата седмица.
Според Каракачанов обаче напрежението вече е овладяно.
 
”Аз мисля, че са спокойни, защото още миналата седмица, всъщност миналата сряда, имаше среща с ръководството на авиобазата и беше обяснено защо ние тези двигатели не ги предоставяме”, каза Каракачанов. 
 
Руската корпорация РСК МиГ обаче по-рано отхвърли част от аргументите на българското военно министерство, с които то отказва да приеме поръчаните  двигатели.
 
"Всички авиационни двигатели, доставяни от копорацията "МиГ" в рамките на действуващите договорни задължения, са минали комплексно обслужване в предприятието-разработчик "В.В.Чернишев", след което са били предадени на официалните представители на МО с пълния пакет с експлоатационна и техническа документация, а също така с необходимите бележки за тяхната готовност за полети", се посочва в изявление на корпорацията, цитирано от БТА.
 
Забавянето на доставката на двигателите ще затрудни допълнително и без това бедстващите от години български Военно-въздушни сили, които разчитат силно на поръчаното оборудване. 
 
На този фон проектът за нов тип изтребител, който да е съвместим с НАТО, е на трупчета и бъдещето му все още не е ясно.
 
Той бе на финалната фаза, но управляващите инициираха парламентарна проверка, която установи нередности в подготовката му, довели до елиминирането на офертата на САЩ и Португалия за изтребители втора ръка Ф 16.
 
В крайна сметка Министерството на отбраната обяви, че той се връща отново на фаза събиране на оферти и ще се търсят предложения за нови изтребители Ф 16 и "Юрофайтър", които да се конкурират с предложението за новите шведски машини "Грипен".
 
Каракачанов съобщи, че амбицията му е до началото на ноември да внесе в Министерския съвет предложението си за проекта за нов тип изтребители, но засега няма информация кога точно ще се случи това.
подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #15

    в момента, в който прережем руско-съветската си пъпна връв, възелът се разплита и нещата се опростяват: показваме на руснаците едно подходящо пръстче, а ние (както се оказа) си имаме пари за нова ЕФ-ове. Форумните тролюве могат да обсъждат Грипенчетата с ... други форумни тролюве (например - унгарски :-)))

  2. анита хегерланд
    #14

    Според поговорката "Беден човек - жив дявол", въпросът може да се реши и по-елегантно. Ангажираме се с охрана на Черноморския басейн, който е източната граница на ЕС, и получаваме от съюза дългосрочен, благоприятен заем, с който купуваме нови военни самолети, които са съвместими с останалите авиации на съюза, и решаваме кардинално въпроса. Никой в света не поема риск със стари самолети. Да се продадат за скраб.

  3. Kiril Kovatchev
    #13

    Руснаците са разбойници по душа. С тях не може да се прави взаимно-изгоден бизнес. Всички които се натискат да правят бизнес с руснаците го правят заради комисиoнните. Срамна история.

  4. Bлaдo
    #12

    те още не се изтрезнели след "запоя след "ремонта", а наште слепоци ги чакат "да решат проблемите около двигателите на МиГ-овете..." :-)))

  5. BLM
    #11
  6. Българофил
    #10

    Прекратете всякакви бизнес отношения с руШняците! Само тогава нещата може да потръгнат!

  7. dgd
    #9
  8. Milenca
    #8
  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #7
  10. т€еритория на Мики Маус
    #6

    България няма нужда от бойна авиация! Тя е икономическо джужде! Икономиката не може да издържа тази армия! Всяка от 3-те прибалтийски републички има по-виско или равен на българския БВП! А тях ги пазят под наем! Гърция и Турция-над 45 години получават подарък от САЩ цели ескадрили НОВИ Ф16! Ако ги бяха купували, икономиките им щяха да се затормозят от дългове! И сега Гърция има 3 пъти по-високо БВП от България-както каза ИПрокопиев-Гръцкия БВП е колкото България и Румъния заедно!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.