Ryanair отмени 82 полета за ден

Засегнатите пътници би трябвало да търсят компенсации

Ryanair отмени 82 полета за ден

Ирландската нискобюджетна авиокомпания Ryanair отмени в неделя 82 полета, обявявайки, че е "сбъркала" с отпуските на пилотите.

Преди ден компанията съобщи, че ще отменя по 40-50 полета на ден в близките шест седмици.


Шефът на маркетинга Кени Джейкъбс заяви, че всички пътници, които имат запазени полети до 20 септември, са уведомени по електронната поща.

"Ние се объркахме с планираните отпуски на пилотите и сега поправяме своите грешки", каза той, цитиран от БиБиСи.

Проблемът бил в това, че служителите на Ryanair са натрупали много дни отпуск и голяма част от тях са планирали почивката си в последните месеци на годината.

Ryanair, която е най-голямата в Европа нискобюджетна авиокомпания, сега променя графика на отпуските и поради тази причина трябвало да пусне пилотите да вземат неползавния отпуск за тази година през септември и октомври, каза представител на компанията.

Отменените полети могат да засегнат 285 000 пътници, на които или се предлага билет за друг полет или им се връщат парите.

"Препоръчваме на всички наши клиенти да проверяват своята електронна поща, указана при резервацията", каза Джейкъбс.

Компанията освен това твърди, че отменени ще бъдат по-малко от 2% от всички полети на
Ryanair, което ще помогне на авиокомпанията да изпълни 90% задълженията си по спазването на графика.

Много от хората, които вече са си закупили билети обаче се оплакват, че в замяна на отменените полети им де предлагат неподходящи дати или в период, когато техният собствен отпуск вече ще е приключил.

Потребителите имат определени права, гарантирани от Европейския закон за защита правата на пътниците.


Правилата гласят, че ако авиокомпания не разполага с алтернативен полет, трябва да ви предложи билет от друга авиокомпания за същата дестинация, пояснява британският в. "Иднипендънт". Той допълва, че пътниците имат възможност да се обърнат за компенсация във връзка с отменени полети.

"Това е много странна позиция по отношение на клиентите – да им кажат: ние искаме да подобрим нашето обслужване, затова ще държим нашите самолети на летището", пояснява експерт пред БиБиСи.

Правилата на ЕС относно отменените полети са следните:


  • На пътниците трябва да бъдат предложени помощ и компенсация, ако отмяната е станала по вина на авиокомпанията или е могло да бъде избегната.


  • Авиокомпаниите са длъжни да връщат пълната стойност на билета в продължение на 7 дни или да им бъдат предложени билети за друг полет, ако полет е бил отменен в кратък срок.

  • В допълнение към това пътниците могат да поискат компенсация.

  • Компенсацията в този случай е 250 евро за полет на малко разстояние, 440 евро за полет на средно разстояние и 600 евро за далечно разстояние.

  • Пътниците, които пристигат на крайната дестинация над 3 часа по-късно, могат да се обърнат за компенсация в размер от 200 до 600 евро, в зависимост от продължителността на полета и забавянето му.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес