Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С 500-700 млн. лв. БДЖ може да стане супержелезница

В компанията имало много пари като части за скрап и стари локомотиви

0 коментара
С 500-700 млн. лв. БДЖ може да стане супержелезница

За да стане БДЖ супержелезница, са нужни между 500 и 700 млн. лв. инвестиции, в същото време в локомотивните депа на дружеството се търкалят много пари под формата на непотребни части за скрап и стари машини, които могат да се продадат. Това стана ясно от думите на Владимир Владимиров, председател на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ", който заедно с други членове на ръководството на дружеството се включи в работата на локомотивно депо “Подуяне“ в София.

Според Владимиров БДЖ може да спечели 20 млн. лв. от продажбата на скрап и 50 млн. лв. от продажбата на т.нар. живи активи или машини, които могат да бъдат използвани.

Тези пари обаче са нищожни на фона на натрупаните от железницата дългове за 800 млн. лв., от които 560 млн. лв. по банкови кредити, към които ще бъде прибавен и заемът за 460 млн. лв., договорен със Световната банка.

Представителят на БДЖ посочи, че основен проблем на железницата са старите локомотиви, чиято поддръжка гълта 60 процента от разходите на БДЖ и компанията има проблем с осигуряването на резервни части за машините. Шефът на борда на железниците е поискал да се изготви концепция за подобряване на състоянието на локомотивния парк на железниците, тъй като от двадесет години не е правено нищо в тази посока.

Владимиров очаква Министерството на финансите да преведе на компанията около 50 млн. лв. от европейските средства по мостово финансиране на железниците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.