Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С чисто нов немски локомотив пловдивска фирма атакува жп пазара

4 коментара
С чисто нов немски локомотив пловдивска фирма атакува жп пазара

Силна заявка за навлизане на пазара на железопътни товарни превози прави пловдивската фирма "ПИМК Рейл", закупувайки чисто нов немски локомотив - първият от десетилетия насам, освен пътническите мотриси "Дезиро" на БДЖ, който да не е втора употреба.

Дружеството е дъщерно на една от най-мощните български фирми за международен и вътрешен автотранспорт – "ПИМК" ООД, която в момента осигурява основната част от товарите по интермодалната жп линия Русе - Нюрнберг, Германия, обслужвана от третия по големина жп превозвач у нас - "ДБ Шенкер".

"ПИМК Рейл" е получила лиценз за жп превозвач в началото на 2016 г. и атакува старите играчи с машина "Вектрон" (Vectron AC MP), която е сред новите разработки на "Сименс" (Siemens) от 2010 г. Това е първият такъв локомотив, който ще се движи по българските релси. Стандартната максимална скорост, която развива, е 160 км/ч, но може да стига и до 200 км/ч. Локомотивът има подобрени екологични показатели и вече е готов за експлоатация, както в България, така и в Румъния, съобщиха от най-пресния жп превозвач.

Чака се само приключването на електромагнитните изпитания за съвместимост с националната железопътна мрежа, за да бъде пуснат в експлоатация.

Машината е кръстена "Калина" и към нея се очаква да се присъедини още една от същия вид. Отделно компанията е поръчала 17 двойни вагона за изработка в жп завода в Септември. Още преди време от "ПИМК" заявиха, че са решени да навлязат сериозно в бизнеса на интермодалните превози.

Не се съобщава цената на сделката, експерти твърдят, че "Вектрон" струва около 7 млн. евро. От дружеството посочват само, че от "Сименс" са уредили и структурирали персонализирано финансово решение за нуждите на инвестицията. "С подкрепата на Австрийската агенция за експортно кредитиране SFS стана възможно "ПИМК" да получи достъп до нов източник на финансиране (ECA - отговаряща за улесняването на експортното кредитиране) с цел разширяване на бизнеса", съобщиха от жп превозвача.

"Локомотивът и неговият дизайн напълно отговарят на нашите очаквания. Специални благодарности на "Сименс"за това, че успяха да организират предаването на локомотива за по-малко от 30 дни след сключването на договора. Това помага на нашия разрастващ се бизнес и сме уверени, че ще получим официална хомологация още това лято", коментира Пенко Несторов, който е един от собствениците на "ПИМК" ООД. Другиян е Илиян Филипов.

"Щастливи сме, че "ПИМК Рейл" избра нашия продукт за своя разрастващ се бизнес. Имайки предвид плановете и потенциала на дружеството, сме уверени, че този локомотив е само началото на една история на успеха. С дългогодишната ни традиция и опит в областта на локомотивите сме сигурни, че сме най-подходящия партньор, коментира Лукас Траутзамвизер, мениджър по продажбите на доставчика.

Двете компании дори вече разговарят за закупуване на още локомотиви до края на годината.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. vladi
    #4

    В статията е посочено кои са собствениците на ПИМК, ама кой да чете "Това помага на нашия разрастващ се бизнес и сме уверени, че ще получим официална хомологация още това лято", коментира Пенко Несторов, който е един от собствениците на "ПИМК" ООД. Другиян е Илиян Филипов.

  2. КОЙ е собственикът на новия ЖП превозвач ПИМК?

  3. Александър Борисов
    #2

    Германска направа! Символ за качество и трайност!

  4. Знайко
    #1

    Вероятно това е истинският път за оздравяване на железниците у нас.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.