Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С две години закъснение бе пуснат участък от магистрала "Марица"

Борисов обеща на старозагорци да ходят на кафе в Истанбул за два часа

4 коментара
С две години закъснение бе пуснат участък от магистрала "Марица"

Скоро старозагорци ще ходят на кафе в събота и неделя до Истанбул за два часа, каза министър-председателят Бойко Борисов при откриването на нов завод в Стара Загора и използва случая да отбележи откриването в същия ден на магистрала "Марица".

В четвъртък премиерът преряза лентата на 34-километровата отсечка Харманли-Димитровград. Изграждането отне 3 години и половина и проектът се забави две години. По време на първия си мандат Борисов бе обещал откриването да стане през 2013 г.

Церемонията, в която участваха министрите на регионалното развитие и на транспорта Лиляна Павлова и Ивайло Московски, беше на пътен възел "Димитровград", който е най-големият в Южна България.

Еврокомисарят по регионална политика Корина Крецу, която също трябваше да присъства, пропусна събитието поради проблеми с въздушния трафик в небето над Белгия, съобщиха от Европейската комисия.

Магистрала "Марица“ се изгражда със средства от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.

Изпълнител на 34-километровия участък от Димитровград до Харманли е сдружение "Марица Хайуей", в което влизат българската "ПСТ Груп" и австрийската "Порр". Стойността на договора за строително-монтажни работи е 146.56 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД "Рутекс - ЕТЕ" за 799 200 лв. с ДДС. Авторският надзор е на "Пътпроект" ЕООД.

Два дни преди рязането на лентата във Борисов обяви във Фейсбук, че е наредил преасфалтиране в три малки участъка, заради отклонения от "нормата за равност". Става въпрос за участъци с дължина от 70, 45 и 35 метра, казаха от фирмата изпълнител пред Mediapool.

От Димитровград министър-председателят седна сам зад кормилото на кортежния си автомобил и покара по магистралата, за да види отстранени ли са констатираните нередности. След обхода изглеждаше видимо доволен.

На 34-километровия участък има още два пътни възела. Единият е "Симеоновград", където става връзката с третокласния път Симеоновград – Харманли, а другият е "Тополовград" – с второкласния път Тополовград - Харманли. Изградени са мост над река Харманлийска, надлези, подлези и други съоръжения.

До края на октомври трябва да бъде готов и другият участък от магистрала "Марица" – от Оризово до Димитровград с дължина от 31.4 км. Доскоро по него все още работеха археолози. Той се строи от италианската "Чи Ем Чи до Равена“.

Магистрала "Марица" е част от трансевропейския транспортен коридор ІV и от трансевропейската автомагистрала "Север-Юг". Тя ще свързва магистрала "Тракия" при пътен възел "Оризово" с граничния пункт Капитан Андреево на българо-турската граница.

"Инфраструктурата като се изгради, идват инвестициите", каза Борисов при откриването на завода в Стара Загора и добави, че така се вдига икономиката. По думите му, като бъде завършена, скоро старозагорци ще ходят "на кафе в събота и неделя до Истанбул за два часа". Борисов поясни, че това е една огромна инвестиция, от която България дава едва 10-15%, а всичко останало са европейски средства. Той каза още, че се изгражда скоростната ж.п. линия Пловдив – Свиленград, в която са вложени 700 млн. лв.

Еврокомисарят Корина Крецу компенсира отсъствието си от церемонията с писмо до премиера Бойко Борисов. Тя посочва, че с нетърпение е очаквала посещението си в България, за да види с очите си възможностите и предизвикателствата пред кохезионната политика на място.

България е постигнала "значителен напредък“ в осъществяването на политиката на сближаване и е "добър пример“ за другите европейски страни в определени области, пише още Корина Крецу, която възнамерява да посети България на 15 юни.

Посещението ѝ беше свързано и с очакването на българските власти да съобщи, че Европейската комисия е одобрила оперативна програма "Региони в растеж“, чрез която ще бъдат финансирани основно 67 града.

След като откри музея "Квадрат 500" в София, премиерът Борисов пое към Стара Загора и пътен възел Димитровград.

В Стара Загора той откри новия зaвoд за производство на автомобилни уплътнения на международната компания "Стандард Профил груп", в който ще се реализира иновативна концепция за хибридно капсулиране на автомобилни уплътнения. Инвестицията в новата производствена база, оборудвана с най-добрите технологии, е 10.5 млн.евро. Модерният завод е на площ от 10 300 кв.м. В момента в завода работят 1050 души, но се планира постепенно увеличение на персонала до 1500 човека до края на 2016 г., съобщават от старозагорската община.

В новия завод ще се произвеждат уплътнения за "Опел Астра", най-новия модел на General Motors. Основни клиенти на фирмата са световни автомобилни гиганти като: "Фолксваген", "Фиат", "Рено", "Даймлер" и др.

На церемонията по откриването присъства и посланикът на Турция у нас Сюлейман Гьокче, който благодари на Борисов и на цялото правителство за визията, която имат за общо бъдеще с Турция, за изграждане на обща зона за благоденствие. "България е най-важната и с най-голямо предимство от съседните ни страни", каза той.

Целият производствен обем на компанията за Европа, ще се предоставя от старозагорския завод, увери главният изпълнителен директор на "Стандарт профил" Турхан Семизер.

Към момента няма да има кадрови промени в кабинета, каза министър-председателят пред журналисти днес в Димитровград. "Не, категорично към момента няма да има кадрови промени в кабинета. Прекрасно работи кабинетът – който може да предложи по-добър вариант, е добре дошъл”, заяви той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #4
  2. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #3
  3. Мони_deactivated_1480055728
    #2

    Строежът на магистрала"Марица" започва през 1979 година, като до края на 1991 година са пуснати в експлоатация пътни участъци с обща дължина 19,14 км.
    От средата на 1992 до 2010 година строителството на магистралата е изпълнявано по коригирани и променяни няколкократно графици. От 1992 година по проекта са сключвани три договора — по един за всеки от трите участъка и 54 анекса.
    Общата стойност на изградените участъци за целия период е 132 милиона лева, сочат данните на АПИ.

    На 16 май 2007

  4. strobo
    #1

    Разбира ги Бат Бойко, през криза и преди избори е добре да се откриват магистрали..... сега е ред лично да се заеме с пътя В.Търново - Дунав мост, че там нещата са гола вода....Пъки на Северна България е добре да обърне внимание ...За начало да огледа трасето и да срита проектантите да са готови с идейния проект преди изборите за кметове..... да внимават откъде ще прекарат трасето...... да не се разправяме \"отпосле\".....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.