Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С концесия ще се прави интермодален терминал в Божурище

1 коментар
С концесия ще се прави интермодален терминал в Божурище

Интермодален терминал в икономическа зона "Божурище", която ще има връзка с метрото, се предвижда да бъде изграден на концесия, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски. Идеята е да се комбинира шосеен и железопътен превоз.

Идеята е била обсъдена на среща с министъра на икономиката в сряда, а днес се е провела такава между ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и Национална компания "Индустриални зони" (НКИЗ), която притежава зоната в Божурище.

Предпроектното проучване за идеен и технически проект на бъдещия интермодален терминал ще бъде направено със средства от "Техническа помощ" на оперативна програма "Транспорт", каза Московски.

Самото строителство не е задължително да стане с пари от оперативна програма, варианти са концесия или с други финансови инструменти, каза Московски без да уточни какви.

В сряда колегата му Караниколов каза, че идеята е метрото от Обеля да стигне до Божурище.

Индустриална зона "Божурище" е една от най-бързо развиващите се през последните години. Неотдавна тя беше разширена с още 115 дка и вече се простира върху 2665 дка. До момента в зоната са привлечени 19 инвеститора, от които 14 са български компании. Те са се ангажирали да вложат 320 млн. лв. и да разкрият над 1000 работни места, съобщи неотдавна Антоанета Барес, изпълнителен директор на НКИЗ.

В зоната се предвижда да бъдат генерирани над 30 000 работни места и е логично да се търси и разширение на метрото, каза Московски в четвъртък. По думите му метрото може да стига до Божурище "под формата на лека градска железница", като S-bаhn в Германия.

Московски припомни, че през миналия програмен период е било взето решение да няма интермодален терминал в район "Слатина", тъй като ще увеличи трафика в София, а такъв да се изгради извън столицата и Божурище е подходящо място за това. Още повече, че там се намира и едно от най-старите летища в България, което обаче днес не функционира.

Транспортният министър участва в конференция "Предизвикателствата пред кохезионната политика 2014 - 2020. Гъвкав европейски бюджет и финансови инструменти в подкрепа на строителния сектор" в София, която беше организирана от Камарата на строителите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #1

    Винаги съм се чудил как транспортен министър работи като регионален. Абе Московски, ти не разбрали с това, което имаш на раменете, че задълженията са ти свързани с национална и европейска транспортна политика, а не с някакакво си терминалче, някакви комисионни от разни умопомрачени олигарси и тн.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.