С концесия ще се прави интермодален терминал в Божурище

Интермодален терминал в икономическа зона "Божурище", която ще има връзка с метрото, се предвижда да бъде изграден на концесия, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски. Идеята е да се комбинира шосеен и железопътен превоз.

Идеята е била обсъдена на среща с министъра на икономиката в сряда, а днес се е провела такава между ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и Национална компания "Индустриални зони" (НКИЗ), която притежава зоната в Божурище.

Предпроектното проучване за идеен и технически проект на бъдещия интермодален терминал ще бъде направено със средства от "Техническа помощ" на оперативна програма "Транспорт", каза Московски.

Самото строителство не е задължително да стане с пари от оперативна програма, варианти са концесия или с други финансови инструменти, каза Московски без да уточни какви.

В сряда колегата му Караниколов каза, че идеята е метрото от Обеля да стигне до Божурище.

Индустриална зона "Божурище" е една от най-бързо развиващите се през последните години. Неотдавна тя беше разширена с още 115 дка и вече се простира върху 2665 дка. До момента в зоната са привлечени 19 инвеститора, от които 14 са български компании. Те са се ангажирали да вложат 320 млн. лв. и да разкрият над 1000 работни места, съобщи неотдавна Антоанета Барес, изпълнителен директор на НКИЗ.

В зоната се предвижда да бъдат генерирани над 30 000 работни места и е логично да се търси и разширение на метрото, каза Московски в четвъртък. По думите му метрото може да стига до Божурище "под формата на лека градска железница", като S-bаhn в Германия.

Московски припомни, че през миналия програмен период е било взето решение да няма интермодален терминал в район "Слатина", тъй като ще увеличи трафика в София, а такъв да се изгради извън столицата и Божурище е подходящо място за това. Още повече, че там се намира и едно от най-старите летища в България, което обаче днес не функционира.

Транспортният министър участва в конференция "Предизвикателствата пред кохезионната политика 2014 - 2020. Гъвкав европейски бюджет и финансови инструменти в подкрепа на строителния сектор" в София, която беше организирана от Камарата на строителите.

Още по темата
Още от Бизнес