Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С мощна българска кола откриха 7.5 км от скоростния път Мездра-Ботевград

Целият участък ще е готов до година и половина, каза регионалният министър

15 коментара
Членът на Управителния съвет на АПИ Десислава Паунова лисна менче с вода за безаварийно пътуване Снимки: Йордан Симеонов

По нетрадиционен начин беше открита 7.5-километровата отсечка от скоростния път Мездра - Ботевград при село Новачене.

Пръв по трасето "символично" мина автомобилният шампион Иван Влъчков със спортната си кола, направена от русенската фирма "Син Карс", която произвежда бутикови автомобили, развиващи до 300 км/ч. Автомобилът закичен с българското знаме.

Шампионът не се изкуши от хубавия път и спази ограничението от 90 км/час

"Целта е да покажем, че пътят не е писта. Тези, които искат да усетят високия адреналин, трябва да знаят, че това става на специално изградени писти. Да дойдат, ние ще им ги покажем и ще ги научим", коментира Диана Русинова от неправителствената организация "Европейски център за транспортни политики".

"Не се улисвайте от новите участъци, спазвайте ограниченията и нека всички всяка вечер се прибираме по домовете си", каза инж. Йордан Йонов, заместник-изпълнителен директор на "Геострой".

"Благодаря на строителя, че изпълни обещанието си да пусне пътя преди тези свети празници. Работихме усилено, за да облекчим гражданите", заяви министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков. Той също се обърна към шофьорите с молба да не карат като автомобилни състезатели по новите, хубави пътища.

Ловчанският митрополит Гавраиил, който по образование е пътен инженер, отслужи молебен за безопасно пътуване

"Геопът лот 1" строи участъка между Ботевград и Люти дол

Пуснатият в експлоатация скоростен път е между селата Новачене и Скравена, който е с отделно разрешително за строеж.

Строител е обединението "Геопът лот 1" с водещ партньор "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД. Те спечелиха обществената поръчка през 2019 г. с цена от 160 млн. лв. с ДДС. Началото на строителството беше дадено през октомври 2019 г.

Новоткритият път включва пътен възел "Новачене", три мостови съоръжения, два надлеза, инженерни мрежи, площадки за отдих.

Поставено е ново улично осветление, маркировка, ограничителни системи за пътища, шумозащитни екрани и специални устройства за прилепи. Изградени са армонасипни стени.

Новопостроеният път е с по две ленти за движение в двете посоки и пускането му в експлоатация ще облекчи трафика от и за Северозападна България, като ще направи пътуването по-бързо и удобно.

Целият участък (лот 1) е дължина от 19.3 километра от Ботевград до Люти дол.

Пътят Мездра- Ботевград ще е готов до края на 2024 г.

Строителството на останалите участъци от скоростния път Ботевград - Мездра продължава и се очаква да бъде завършено до година и половина, каза регионалният министър арх. Шишков.

Строител на другия участък от скоростния път от Люти дол до Мездра (13.5 км) е обединение "МБ Лот-2-2019" ДЗЗД начело с "Европейски пътища", които спечелиха обществената поръчка с цена от близо 267 млн. лв. без ДДС.

Регионалният министър съобщи, че за изграждането на този участък ще се наложи временно затваряне на пътя, защото ще се взривяват скали край Мездра. Поради тази причина се подготвя обходен маршрут. Все още няма яснота за какъв период от време ще бъде затворено движението, но ще направим всичко възможно срокът да е минимален, каза Шишков.


Готовият участък от лот 1 между селата Скравена и Новачене на "Геострой" и "Пътстрой 92"

За участъка на пътя от Монтана до Ружинци процедурите по отчуждаването на имоти са на финалната права, каза регионалният министър. Той се надява до края на юни да приключат съдебните дела, за да се "отвори фронт за строителството".

За участъка на пътя от Монтана до Враца започва ново проектиране на трасето, каза арх. Шишков.

Така че по думите му "работи се усилено във видимата и в невидимата част". Невидимата част са процедурите по проектиране, отчуждаване на имоти, за да се стигне до видимата – строителството, разясни арх. Шишков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мунчо Велики
    #15

    Все едно, че чета статия от в. "Работническо дело", от преди половин век, която възхвалява български печки на Пловдивския панаир, които всъщност са печки "Томпсън", с една лепенка върху надписа, на която пише "Мечта". Леката кола на двете снимки е различна. Възможно е втората снимка да е правена в Англия, защото се вижда, че колата се движи в дясното платно, във вътрешната лента, при празен път (или фотографът е "флипнал" снимката хоризонтално). Спирам дотук, защото нахлуват спомени от онова "хубавото" време, което така и не си тръгна от България.

  2. ABV
    #14
    Отговор на коментар #12

    И къде са "хубавите пътища до гръцко"?

  3. Milenca
    #13
    Отговор на коментар #12

    Прекалено голяма статия за 7,5 км. Смешници!

  4. Milenca
    #12
    Отговор на коментар #10

    Говориш за пътя в Източна България, което е последна грижа за София. Всъщност ПП, и по-точно К. Петков имаше някакъв проект, но и в Източна България предпочетоха ГЕРБ. Накратко - Източна България е прованс, Центърът се вълнува само от хубави пътища до Гръцко.

  5. Гeн. Иван Колев
    #11
    Отговор на коментар #10

    Пътувал съм го и истината е, че тъпите римляни са си оставили ръцете по тоя път. Пътувал съм и по прочутата магистрала, с извинение, Тракия. Към Бъргас на букли и къдрици, а в обратна посока исках да се отклоня към прочутата магистрала, с извинение, Марица. С изненада, но не особено голяма, установих, че римляните или персийците на Ксеркс, когато са строили тези магистрали, с извинение, са забравили да ги свържат в посока от Бургас за София. Мамка им!

  6. ABV
    #10
    Отговор на коментар #9

    Някой пътувал ли е наскоро как изглежда пътя Бургас-Варна в "туристическата страна"?

  7. ABV
    #9

    Някой може ли да обясни кои столици или големи градове свързва въпросната магистрала? Кога ще има магистрала межру София и Белгард, София-Атина, София-Букурещ, Букурещ-Истанбул? Въпрос на интелект и приоритети!

  8. ABV
    #8

    Из този най-загубен край на Zадунайски Zиганистан отдавна се движат само цигански каруци. Страхотно е, че направиха магистрала за кончетата, но за сметка на това по най--натоварения път тировето ще продължат да се движат по павета поставени от бригадирското движение и ежедневно да убиват хора. Въпрос на интелект и приоритети!

  9. Rolo Tomassi
    #7
    Отговор на коментар #6

    Звучи като виц, но не е - част е от предизборната кампания на ГЕРБ - на среща в Плевен, преди месец: https://www.mediapool.bg/boiko-borisov-az-poveche-nyama-da-sam-premier-news345695.html Ядосан на "дребнавостта" на министър Шишков, заради извадените "ядки", той оправда инхауса пред събралата се маса от боготворящи го поддръжници, с тази "хипербола".

  10. Гeн. Иван Колев
    #6
    Отговор на коментар #5

    Туй, дето последно римляните били строили пътища в България си е направо виц. Имайки предвид състоянието на пътищата, аз лично съм на мнение, че последно вавилонците са построили някой-друг път на територията.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.