Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С ново лого и бранд България очаква 25% ръст на туризма за 5 години

3 млн. лв. от еврофондовете са дадени за проекта, илюстриран с чуждо летище, мол, блондинки

96 коментара
С ново лого и бранд България очаква 25% ръст на туризма за 5 години

Новото туристическо лого и бранд, с които България смята да привлича чужди туристи, бе представено в четвъртък и часове по-късно се оказа, че част от снимките, с които е илюстрирано, са от сайта stock images.

Такива са поне четири от десетте снимки, с които дружеството, изработило бранда и логото - “Обединение за бранд България”, представи работата си, разкри сайтът Webcafe.

Нито снимката с летището е българска, нито красивите русокоси девойки в мол са българки, нито молът е български, нито дори розовото масло - и планината отново не е българска (Френските Алпи).


Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и фирмата изпълнител оправдаха гафа с това, че разпространените фотоси имали за цел само да дадат пример как може да си използва логото и как ще стои то върху рекламни материали.

Авторските права върху снимките на stock images са уредени и платени, заявиха от МИЕТ пред Mediapool и не видяха проблем в това, че фирмите, на която са платени 1.65 млн. лв. за изработването на новите бранд и лого и проучването как то се приема от чужденците, вместо да направи оригинални снимки, просто е купила циркулиращи в интернет фотоси.

"Стандартно за такива приложения в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на лога, рекламни знаци и други приложения. За тези снимки се търсят специални конкретни материали (чанта, тениска, бутилка, кърпа и т.н.) - тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда", пише в пояснението на ведомството.

Дадените на журналистите снимки нямало да се използват никъде, заявиха от обединението и допълниха, че за разработката на бранда и логото са били наети 50 специалисти от седем държави.

Първата официална премиера на бранда и логото “Открий и сподели” (на английски е изписано "A Discovery to share") ще е през март в Германия на изложението ITB. Активното му налагане с масирана реклама на 12 пазара ще започне през септември. Това съобщи Анелия Генова, директор на дирекция “Маркетинг, реклама и информация в туризма” в МИЕТ при представянето на бранда и клипа за страната ни.

Китайска авиокомпания в готовност за линия Пекин – София

Китайска авиокомпания е завила интерес за отваряне на редовна линия Пекин – София. Това съобщи Анелия Генова, директор на дирекция “Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

Условието да се случи това е месечно да се издават поне по 500 визи на китайци. В момента те са под стотина.

Китай и Япония са новите два пазара, към които страната ни ще положи усилия за привличане на платежоспособни туристи. За разлика от европейците, които предпочитат евтиното море, туристите от двете азиатски страни предпочитат специфични продукти, които обикновено са значително по-скъпи. Така например за Япония най-добре продаваният продукт е празникът на розата. Като цяло един японец оставя два пъти повече пари в сравнение с един германец, но японските туристи са значително по-малко от германските, посочи Генова. Засега основните приходи в туризма идват от морския – около 70%. Целта е с реализирането на стратегията през следващите 15 години, страната ни да стане целогодишна туристическа дестинация.


Очакван ръст от 25 на сто в туристите и приходите

Ръст от 25% на туристите и приходите очаква държавата през първите пет години от налагането на новия бранд и логото. След цялостното изпълнение на стратегията за марката, която е с хоризонт 10-15 години, се очаква удвояване на сегашния брой чужди туристи, които посещават България, каза Иво Маринов, зам.-министър на икономиката и туризма.

За реклама на пазарите в Германия, Русия, Украйна, Полша и за първи път в Румъния през следващите две години ще бъдат похарчени 7 млн. лв. от оперативна програма “Регионално развитие”. За налагането на страната ни във Великобритания и Франция са планирани 1 млн. лв. от държавния бюджет. Още толкова средства от хазната ще отидат за реклама в Китай и Япония. Отделно са планирани средства за реклама в Израел, основно в печатни медии, уточни Генова.

За сравнение, за цифровизацията на тв ефира страната ни ще похарчи 10 млн. лв. само за три месеца.

В същото време туризмът има 11% дял от брутния вътрешен продукт за 2011 г. Над 8.7 млн. чужденци са посетили страната ни, като 5.5 млн. от тях са били туристи. През лятото на 2012 г. са почивали над 4.2 млн. чужденци, което е ръст от 4.6% спрямо година по-рано, сочат данните на МИЕТ.

Новият бранд - слънце, роза и за всекиго по-нещо

Новият бранд и лого са изработени от “Обединение за бранд България”.  Още пет фирми са включени в проекта с по-дребни поръчки по проекта, който се финансира от оперативна програма “Регионално развитие” и р еализацията му трябва да приключи през февруари.

Обяснено бе, че марката включва палитра от конкурентните предимства на България като туристическа дестинация. Основният елемент е слънцето, около което са разположени роза, море, планина, културно наследство. Към марката има 10 подмарки за различните видове продукти – ски, морски, спа, селски, винен и други видове туризъм. Изработен е и първия регионален бранд “Тракия”.

Достъпът до марката ще е безплатен чрез регистрация на онлайн платформа, която ще стартира на 6 март, каза Анелия Генова.

Новият бранд “България” не замества добре познатото слънце-роза, което беше направено по времето на управлението на НДСВ. Този бранд ще остане да се ползва от другите индустрии в България, ако искат, обясни Анелия Генова. Тя уточни, че това е изцяло нов бранд, насочен към туризма. Уникалното е, че той може да се развива с нови подбрандове, които са част от едно цяло, каза Генова.

През следващите месеци ще тече процес на постепенна замяна на съществуващото лого с новия бранд. Очакванията са марката да бъде въведена в националните маркетингови дейности през есента на 2013 г.

България - откритие за чужденците

Новата марка е разработена след допитване до над 8000 чужденци в 12 страни. След това са били направени четири визуални концепции, които са били тествани в тези страни и предпочетената е получила най-голямо одобрение, казаха авторите на проекта от “Обединение за бранд България”.

Проучването е показало, че първата асоциация, която правят чужденците с България, е слънце. Страната ни е толкова непозната, че всяко нещо, което чуждият турист разбере за нея, се превръща в неочаквано откритие, казаха авторите на концепцията. Затова според тях “България е лично откритие, което трябва да бъде споделено”. От там идва и логото на марката - “Открий и сподели”. “Похвали се и разкажи за своето откритие” приканват авторите на марката чуждите туристи.

Проучването е показало още, че 90% от участвалите в анкетата чужденци са останали доволни от престоя си у нас, а 80% са заявили, че биха се върнали отново.

Първите отзиви за новата марка са изцяло положителни у нас и в чужбина, каза Иво Маринов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

96 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #96

    Тоvа лого прилича на Zеленчукоv Oмлет на Oчи... Daite az da go napravia! alex krastev

  2. Анонимен
    #95

    Престъпление е да се изхарчат толкова пари за една безмислена рисунка! Трябва да се направи пълно разследване как и за какво са изхарчени тези пари! Безумците виновни за този гаф трябва да бъдат съдени! Това е престъпление!

  3. Анонимен
    #94

    Чудя се тия луди ли са да похарчат такава огромна сума от нашите пари за този кич,наречен лого, което едно талантливо дете би направило с повече мисъл и напълно безплатно.Или ние сме луди, че благосклонно ги търпим, вместо да ги поставим на мястото им. посетете: www. fibg.org

  4. Анонимен
    #93

    ГАДНО

  5. Анонимен
    #92

    Да си посредствен не е престъпление. Да се плаща за това май също - поне в България...

  6. Анонимен
    #91

    Това нещо /незнам как да го нарека/, което се представя като ново лого на България, могат авторите да предложат на консервна фабрика "Тюрлюгювеч" в Украйна или Беларус откъдето вероятно са и положителните отзиви. То повече напомня на известните кич интарзии от близкото минало или на лакова живопис от руска тарелка. Да не говорим за шрифта, напомнящ по-скоро за интегрална схема отколкото препратка към глаголицата. Некадърност, неграмотност, посредственост и шуробаджанащина отново са на път да са лицето на България.

  7. Анонимен
    #90

    Е-е-ех!На гол тумбак--чифте ЦИЦИ!

  8. Анонимен
    #89

    Е,най-после македонците ще има какво да отговарят, когато ги нападнат несправедливо, че знамето им прилича на вентилатор. То пък, нашето лого прилича на пъжено яйце.

  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #88
  10. Анонимен
    #87

    Ако наистана са дали и народни пари за това "лого", си е престъпление. Една капка мозък трябва, за да го не показват това никъде.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.