Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С тримесечно закъснение и оскъпяване откриват пътя Кърджали - Подкова

3 коментара
Укрепване на свлачище забави пуска на пътя Кърджали - Подкова

С тримесечно закъснение и оскъпяване с близо 40% във вторник най-после ще бъде пуснато движението по първокласния път Кърджали – Подкова. Лентата ще пререже министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, съобщиха от Министерството на регионалното развитие.

Строителството на нов път и ремонт на стар участък стана с финансовата подкрепа на оперативна програма "Транспорт" като стойността на целия проект е 54 млн. лв.

С тези средства е извършено ново строителство на отсечката от разклона за Джебел до село Подкова с дължина 24.2 км. Изградена е пътна връзка за село Фотиново с дължина от 2.3 км. Рехабилитирани са и 8.2 км от първокласния път от Кърджали при кръстовището с бул."България" до разклона за Джебел.

Съгласно първоначално подписания договор строителството трябваше да приключи през октомври, но се забави с три месеца заради възлагането на допълнителни работи по моста на река Върбица и укрепване на свлачище.

Това доведе и до поскъпването на проекта с близо 40% над първоначално договорената цена от близо 32 млн. лв. без ДДС.

Строител на основната част по договора е ДЗЗД "Кърджали – Подкова", в което влизат "Интергрирани пътни системи" (ИПС), зад което стои банкера Цветан Василев, "Пътстрой", "Пътно-строителна компания Ес Би Ес" и "Пътстройинженеринг". Техният договор за изпълнение беше за близо 32 млн. лв. без ДДС и срок за завършване октомври 2013 г.

Удължаването на моста над река Върбица, строителството на нова пътна връзка и укрепване и отводняване на проблемни участъци беше възложено на ДЗЗД "Проход Маказа", което единствено подаде оферта в обявената обществена поръчка. Договорът с обединението, в което влизат "Интергрирани пътни системи", "Инфраструктурна компания", "Калистратов груп" и "Рутекс" , беше подписан в края на юли 2013 г. за 12.48 млн. лв. и срок за изпълнение четири месеца.

Строителният надзор на обекта беше поверен на ДЗЗД "Инфраструктура - Магистрални пътища". Авторският надзор на участъка за рехабилитация е на "Виа план", а на новото строителство – на "Рутекс".

Първокласният път Кърджали - Подкова е част от трансевропейската транспортна мрежа на коридор 9, който свързва Финландия и Русия с Гърция през Румъния и България. Той е един от четирите първокласни маршрута и е основната връзка по направлението "Север – Юг".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Абе защо все свлачищата не са предвидени? Май нещо в югозапада се свлече преди месеци и защо? За допълнителни пари или пак някой не си е свършил работата?И кой плаща?

  2. Анонимен
    #2

    Разбрахме кой стои зад един от участниците в ДЗЗД "Кърджали – Подкова", но кой стои зад останалите?

  3. Анонимен
    #1

    Откриха и този път, но ще пътуваме по него с омерзение.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.