Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С взаимни отстъпки приключи кризата в "България ер"",N

0 коментара

Кризата в "България ер" приключи в четвъртък вечерта с взаимни отстъпки от пилотите и от двамата изпълнителни директори на компанията - Константин Тасков и Филип Алексиев. Това стана след осем часа драматични преговори, по време на които превозвачът остана без летци и двата редовни полета до Дубай и Тел Авив бяха на косъм от провал.

Около 16 ч. в деловодството на "България ер" започна поголовно депозиране на оставки от пилотите. Според БНР техният брой бил над 40, които практически остави компанията без екипаж.

От 58 летци на щат в превозвача, 15 бяха уволнени на 8 март. От останалите 43 пилоти само трима са подписали индивидуалните трудови договори, които ръководството на превозвача им предложи на 25 февруари, в замяна на колективния трудов договор.

Тези от летците, които е трябвало да летят по график в четвъртък, са предупредили оперативните дежурни за решението си един час предварително, както изисква правилникът, за да може да им се намери заместващ екипаж. В крайна сметка самолетите излетяха благодарение на временното споразумение между протестиращите и ръководството на компанията. След което преговорите продължиха.

В резултат на разговорите ръководството на авиокомпанията склони да възстанови на работа уволнените преди два дни 15 летци, а пилотите се съгласиха да приемат 12-процентно увеличение на заплатите им и нарастване на командировъчните с 33 процента. Общият скок на заплащането ще бъде 80 на сто за командирите на полети и 65 процента за втори пилоти.

Шефовете на "България ер" заявиха готовност да удовлетворят до известна степен исканията на пилотите си още преди началото на преговорите, стартирали около обяд.

Едва 4,69 процента от разходната част на "България ер" отиват за заплати, а в останалите български предприятия процентът е между 10 и 20 на сто, заяви по-рано през деня Никола Нинов, представител на Съюза на летците като аргумент за исканото от пилотите увеличение на трудовите възнаграждения. За сравнение той посочи, че авиокомпаниите от Европейския съюз отделят до 30 на сто от разходната си част за фонд "Работна заплата".

След приключването на кризата в "България ер" от Министерството на транспорта и съобщенията разпространиха изявление на министър Николай Василев, че се очаква да бъдат наети още нови пилоти в авиокомпанията. Вече са подадени 35 молби, пише в съобщението на ведомството.

Постигнатите договорености ще позволят продължаване на усилията на Съвета на директорите на "Българие ер" за увеличаване на броя на самолетите от 5 на 9. Така ще се изпълнят всички планирани дестинации и чартърната програма за туристическия сезон и ще се гарантира продължаващото възходящо развитие на българската авиация, посочва Василев.

По думите му пилотите са се ангажирали твърдо, че през следващите 12 месеца няма да поставят нови финансови изисквания към ръководството.

С подписаното споразумение се запазва социалният баланс в "България Ер", но без да се застрашава финансовото състояние на компанията и планираният финансов резултат за 2005 година, отбелязва още вицепремиерът.

Като принципал Министерството на транспорта и съобщенията и в бъдеще ще се противопоставя на всякакви външни опити да се атакува компанията и да се предизвика нейната дестабилизация, пише още в съобщението.

Сутринта, преди началото на заседанието на кабинета, Николай Василев заяви по повод съмнения на пилоти за източване на превозвача, че за разлика от фалиралата "Балкан", "България Ер" печели по няколко милиона лева годишно. По думи на зам.-транспортния министър Красимира Мартинова, за миналата година авиокомпанията е на печалба с 2 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.