Пътуващите с БДЖ "Пътнически превози" и хората, които преминават през летище "София", трябва да усетят подобрение на услугата до края на 2022 г. Това ще бъдат две от основните цели на политиката на транспортното министерство тази година, съобщи министър Николай Събев по време на първия си блицконтрол в ресорната парламентарна комисия.
Събев остава твърдо решен бързо да модернизира жп транспорта, но още отсега се готви за някои пречки.
"Не може за отчуждаването на 1 декар в Елин Пелин да се искат 9 млн. лв. При такива пречки за всеки ще е много трудно да построи и 1 километър за 30 години", коментира Събев по повод строежа на бъдещия жп тунел в района.
Събев разчита на депутатите да приемат законови промени, които да решат проблема с тежките отчуждителни процедури при строителството на важни инфраструктурни обекти.
Железници
До 15 януари предстои разширяване на Националния план за възстановяване и устойчивост с проект за модернизацията на БДЖ, стана ясно още от думите на Събев. Той каза, че всяка нощ получава справка за произшествия или проблеми с локомотиви или вагони на железниците.
Негова основна цел била гражданите да усетят подобрение на услугата на БДЖ още до края на 2022 г., като скоро предстои обявяване на резултатите от одит на дейността на дружеството.
Летище "София"
В първите дни от мандата си Събев е направил преглед на концесията на летище "София". Държавата ще следи много изкъсо инвестиционния план на концесионера, в който са заложени много ангажименти за изпълнение през 2022 г.
Освен това ще се водят преговори за евентуално увеличение на концесионните такси, при положение че бизнесът на летището се подобри и полетите се възстановят по-добре от очакваното.
Мостове и тунели
За правителството е особено важно обещаните проекти за транспортна свързаност да се построят възможно най-бързо. Той потвърди ангажимента за изграждането на 4 нови моста над Дунав и три тунела под Стара планина. По думите на Събев най-малко 1 тунел и 1 мост трябва да са изцяло завършени до края на 4-годишния мандат. Съвсем скоро предстоят срещи с румънската страна за договаряне на проектите.
Четирите моста над река Дунав са втори при Русе, откъдето родом е Събев, и по един между Силистра - Калъраш, Оряхово - Бекет и Никопол - Търну Мъгуреле. Петият мост, заложен в инвестицонната програма за 12 млрд. лв. на правителството е нов мост над Варненското езеро.
Всичко това са стари проекти, като проблемът с мостовете над Дунав е, че от години България и Румъния не могат да се разберат за мястото на третия мост. В момента северната ни съседка има право да избере мястото и преди две години настояваше за изграждането на моста между Свищов и Зимнич.
Събев каза още, че в напреднала фаза е и частен проект за изграждане на 4 хидровъзела на река Дунав, за които нямало да има протести на еколози.
Визита в Северна Македония
Министърът на транспорта съобщи, че ще бъде част от правителствената делегация за официално посещение в Северна Македония. В сферата на транспорта ще се преговаря за изграждането на жп връзката със Скопие, както и за самолетна линия от София за Скопие, за която вече има разговори със самолетни компании.
Медицински хеликоптери
Министерството на транспорта усилено работи и по проект за хеликоптерни спешни медицински услуги (HEMS), каза още Николай Събев. Целта е България да има 6 точки за излитане на медицински хеликоптери, така че те да достигат до нуждаещите се за не повече от 15 минути. На първо време ще са нужни 6 летателни мащини, но за тях липсват обучени летци. Затова е вероятно да се наложи наемането на летци от чужбина, обясни транспортният министър.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Този собственик с 9-те милиона за декар се мъчи да настигне Цвъки и ЦачУвЪ по познания за пазар ...
Прочети за eminent domain и после говори за пазар, Канада и Харвард.
Този човек ми харесва. Енергичен и с визия. Възможно е наистина редовна самолетна връзка да се окаже неефективна, но би могло да има 2-3 полета на седмица, между ненатоварени наши и техни летища
Питай лъжливото канадче какво е учило в Харвард за свободния пазар. Може или не може да се искат за 1 декар 9 милиона. Пък и нещо ми прилича на цитат на ББ това изказване.
Самолетна линия от София до Скопие е като самолетна линия от София до Пловдив. Няма абсолютно никакъв смисъл, а и най-вероятно преминаването през летищните контроли ще отнема повече време от самия полет. Трябва по-скоро да се мисли за добра ЖП връзка, дори високоскоростна, защото става дума за голям пътникопоток.