Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Събрани 23 точки на матурата по български носят тройка

15 коментара
Събрани 23 точки на матурата по български носят тройка

Зрелостниците, които са успели да съберат 23 точки с правилни отговори на въпросите от матурата по български език и литература от възможните 100, си гарантират тройка. Това съобщи в сряда зам.-министърът на образованието и науката Кирчо Атанасов. Сметката е направена на база на показаните дотук резултати от проверените тестове.

Начинът на оценяване на матурите не бе ясен при техния старт и въпросът бе особено дискутиран от родителите и учениците, защото не се знаеше каква ще е скалата, по която ще се наслагват постиженията на зрелостниците, за да се оформят крайните оценки. Сега вече това е започнало да се избистря.

Първите въпроси от теста няма да носят точки на зрелостниците, тъй като с тях се проверявали знания, които всеки ученик трябвало да е усвоил от престоя си в училище. Пълна шестица се полагала на децата с постигнати над 95 точки, но Атанасов обясни, че оценките няма да са само кръгли, а ще се изчисляват до стотни.

По български език и литература учениците решаваха тест от 40 въпроса, за които максималният брой точки е 70. До 30 точки пък се дават за съчинението-разсъждение върху „Магнетичната сила на любовта в „Шибил" на Йордан Йовков".

Зам.-министърът увери, че няма да се получи твърде малка разлика в точките между отделните оценки, както алармираха родители преди изпитите. Той потвърди, че средната оценка на матурата по български език и литература продължава да бъде около четворка, както обяви миналата седмица просветният министър Даниел Вълчев.

През тази година на матура по български език и литература се явяват 76 080 зрелостници.

Началникът на столичния инспекторат по образование Ваня Кастрева, съобщи, че обявяването на резултатите от матурата по български език ще стане вероятно 2 дни по-рано - на 18 юни. Първоначалната дата бе 20 юни, тъй като тогава ще е изпитът по български за кандидатстващите след седми клас, което наложило изтеглянето на резултатите. Децата трябва да получат дипломите си с вписаната в тях бележка от матурите до края на месеца.

Директорите на училища имат готовност първо да обработят дипломите на децата, които ще кандидатстват в чужди висши учебни заведения и е нужно да подадат документи по-рано.

В сряда просветното министерство, 22 СОУ и Пощенска банка дадоха начало на проекта "Силен старт", в рамките на който първите сто най-добри осмокласници от външното оценяване по чужд език ще получат стипендия в размер на 500 лева. Външното оценяване по чужд език след осми клас е на 18 юни от 9 до 12 часа и на него се явяват децата от паралелки с усилено изучаване на чужд език от цялата страна. През миналата година по проекта са били наградени 150 деца като 57 са били от София , а останалите от други градове в страната.

Традиционно силно представяне на външното оценяване по чужд език след осми клас имали възпитаниците на езиковите гимназии от Монтана и Бургас.

Досега в рамките на програмата "Силен старт" Пощенска банка е отличила 517 ученици, инвестирайки 221 000 лева за стипендии.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Eна
    #16

    Четворка за 70%. Петица за 80%. Шестица (ли от 5.50 нагоре) за 90%. Разбира се техните маркерите за оценки се различават, но това е принципа. 23 точки е направо смехотворно. Те могат да се изкарат с чисто налучкване.

  2. Кумчо Вълчев
    #15

    А сега за какво ще ме плюете?Не съм ли добрия вълк?Но моля не ми викайте Лупи!

  3. езиковРед
    #14

    Е, ами това е хроника на една предизвестена смърт (на качеството на обучение в българското средно училище). Защото това означава праг от 2%!!! овладян материал за тройка. По всички текстологични изисквания минималният процент верни отговори е 60% за положителен резултат, т.е. среден 3,00! Какви приоритети, какъв вход за висшите училища, каква икономика на знаниети и пр. празнодумства!

  4. -
    #13

    Нагласиха начина на оценяване, за да няма скъсани или ако има те да са единици. Това че учениците завършват средно образование неграмотни, в МОН не ги интересива. Те си съдраха задниците да въведат матури. Добре - въведоха и какво промени това. Поредното осиране на министъра Вълчев и глупаците от министерството му.

  5. да
    #12

    Хем Вълчев сит,хем образованието кучета го яли.

  6. силен старт
    #11

    Учи, за да сполучиш!- Ето как Изп.дир. на ДП"Фонд Затворно Дело" д.м.н.Свилен Чичев е с 4 образования. Основното му е било наи-трудно защото едва в трети клас е разбрал,че в българската азбука има повече от 20 букви. В края на средното е с обогатен речник от петдесетина думи и толкова команди(учил е в милиционерското училице в Пазарджик). Последните две които уж са висши , са обвити в пълна мъгла. За незнаещите , титлата д.м.н. означава "доктор на мошеническите науки". Мили деца, кандидатстудунти, спомнете си поговорката "Не правете като тях, да не ставате за смях"

  7. твърд
    #10

    не за матурите! Някои от получилите тройка за 23 точки можеше да бъде отличник от Каспичанската гимназия. Сега поне се вижда бездната между елитните училища и периферията. Ако се въведат нормални критерии веднага, твърде много ученици ще получат двойки. Проблемът не е в матурите, а в преподаването.

  8. пак същия
    #9

    тежко се провали. Да изкараш 23 точки от 70 възможни значи, че въобще не знаеш български (за "Шибил" не говоря, това е отделна тема).Сега разбирате защо е трябвало първо да се определи средния брой точки, резултатите да се обработят статистически и след това да се определят стъпалата. Защото ако стъпалата бяха определени предварително, сега щяхме да имаме 50% двойки. Тъжно, но това е нивото на средното образование.

  9. лимпида
    #8

    всеки под 40 т. трябва да има двойка. вижте американската и английска системи.

  10. СРЕЩУ ЛИМПИАДА
    #6

    Ти недей да знаеш много ... кво значи 40 точки , то секи има поне 60 де , ама кво ти пречи тва , че децата ще имат по-висок успех ! Май нещо си комплексирана ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.