Съдът на ЕС: Амазон не е длъжен да има телефон за връзка с клиенти

Съдът на ЕС: Амазон не е длъжен да има телефон за връзка с клиенти

Гигантът в онлайн търговията Амазон (Amazon) не трябва да осигурява телефонна или факс линия, за да отговаря на запитванията на клиентите си, реши днес Европейският съд, цитиран от ДПА.

Онлайн магазините имат задължение да осигурят на купувачите ефективни средства за комуникация, посочва съдът, но допълва, че по-нетрадиционната услуга за обратна връзка на Амазон отговаря на директивата на ЕС за потребителските права.

В решението си съдът отхвърля иска срещу европейското подразделение на Амазон, внесен от германска организация за защита на потребителските права, която обвинява компанията, че няма добра комуникация с клиентите.

Според германските закони виртуалните търговци трябва да предоставят телефонен номер, когато откриват онлайн магазин.

Правозащитната организация искаше Европейският съд да накара Амазон да предостави телефона връзка и да се произнесе дали изискванията според германския закон съответстват на европейските директиви. Съдът постанови, че макар осигуряването на ефективни начини за комуникация да са важни, все пак е нужно същевременно търговците да имат свобода в бизнеса си.

Съдиите върнаха топката в полето на националните съдилища, за да определят какво точно означава бърза и ясна комуникация. Според съда това, че купувачите трябва да кликнат на няколко страници в сайта, за да открият възможността за връзка не означава задължително, че комуникацията е трудна.

Още от Бизнес