Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съдът нареди на ДКК да каже как харчи 500-те млн. лв. за язовирите

2 коментара
Съдът нареди на ДКК да каже как харчи 500-те млн. лв. за язовирите

Съдът нареди на Държавната консолидационна компания (ДКК) да каже как се харчат 500-те млн. лв. за ремонт на 182 опасни язовира.

Информацията за това, предоставяна от Министерство на икономиката, което е принципал на ДКК, е изключително оскъдна. До момента от ведомството на министър Емил Караниколов е съобщено единствено, че към началото на 2020 година са похарчени около 2.5 млн. лв. при ремонта 7 язовира.

Решението ДКК да разбули тайната за отпуснатите на компанията от държавата 500 млн. лв. през лятото на 2018 г. е на Административен съд София-град. (АССГ). Делото е образувано по жалба на изданието "Капитал" срещу мълчаливия отказ на ДКК за достъп до информация със съдействието на адвокат Стефан Ангелов от Програма "Достъп до информация" (ПДИ).

Запитването бе дали ДКК е възложила ремонти на язовири на друга организация или дружество и какви са документите свързани с това. Пита се още каква е сумата, която е прехвърлена от ДКК на другото дружество и кои са започнатите ремонти към момента на запитването - 17 януари.

Тезата на най-тайното дружество в държавата, което се отчита единствено пред Караниоков, е че сключването на договори, свързани с ремонти на язовири, не е обществена информация.

С решение от 17 юли 2020г. съдия Десислава Корнезова от АССГ постановява обаче, че мълчанието е незаконосъобразно и информацията трябва да бъде предоставена.

Към февруари язовирите с открити строителни площадки са 45, а реални строителни дейности има по седем. С ремонта им се занимава държавното дружество "Монтажи".

Държавната компанията беше ангажирана и с изграждането на помпената станция при село Мало Бучино и 13.5 км довеждащ водопровод от селото до ВиК мрежата до Перник за 30 млн. лв., с което се осигури вода на града по време на водната криза тази година.

Тъй като фирмата няма капацитет да извършва дейност за 500 млн. лв. най-вероятно тя превъзлага изпълнението на поръчките по модела за доставка на материали и техника на компании от частния сектор по неясно какви критерии. По същия модел работи и държавната "Автомагистрали", която получи близо 3 млрд. лв. от държавата за строежа на магистрала "Хемус" (София-Варна) и укрепването на свлачища.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dimitardi100
    #2

    Разбира се, че обществото трябва да знае след като плаща парите !!!

  2. vladi_guetzov
    #1

    Проблема е ,че основната ви функция не е да развивате ясни закони и икономика,,производство и технологии,а да крадете.Например за саниране на жилища са усвоени 3 пъти повече средства ,отколкото е необходимо или със същите средства са санирани 3 пъти по-малко апартаменти.За строежа на пътища са усвоени повече средства ,отколкото за строежа в Германия,и пътищата са толкова калпави ,че започват веднага ремонти на ремонтите и де факто с калпавите работи пътищата ни излизат златни и остават калпави.Непрозрачните

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.