Московският арбитражен съд обяви във вторник във фалит някогашния гигант на руското автомобилостроене - заводът “Москвич”, предадоха руските информационни агенции.
Фалитът беше неизбежен, като се знае тежкото икономическо положение на предприятието, заяви назначеният зе негов администратор Анатолий Сиваков. Заради това кредиторите на завода са поискали от съда неговия фалит на 30 януари. Дългът му е около 1 млрд. долара, което прави невъзможно производството на нови коли и авточасти.
Основен акционер в “Москвич” е руската държава - тя притежава 60,4% от акциите на завода.
Заводът е основан през 1930 г. като филиал на Горкиевския автомобилен завод (ГАЗ), произвеждащ известните и у нас високопроходими “газки”.
В края на същата година от конвейера му слиза първият автомобил ГАЗ, а през 1947 г. започва серийното производство на първия модел “Москвич”. През 1969 г. предприятието е преименувано на Автомобилен завод на името на Ленинския комсомол, а от 1971 г. става главното предприятие в производственото обединение “Москвич”.
В края на 80-те години там е произведен 4-милионния автомобил. Тогава предприятието получава голям кредит за построяване на завод за двигатели с държавна гаранция. Заводът така и не е построен, а доставеното за него оборудване за милиони долари става неизползваемо.
През 1993 г. предприятието е преобразувано в акционерно дружество “Москвич”, а от 1994 г. започва намаляването на производството му.
През януари 1997 г. в “Москвич” отново се сглобяват коли, но капацитетът на завода постепенно намалява, докато през 2003 г. производството спира напълно.
В момента в базата на завода работи руско-френското предприятие “Автофрамос”, което сглобява автомобили рено “Меган”.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
22 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Тъй е то, капитализмът не на всеки понася.
Не зная дали събота и неделя си поправял, но съм 100% сигурен, че си я притягал. защото това е било просто задължителна процедура, както за Хонда-та ти да й смениш маслото...
Да караш кола марка "Джог" си е направо сравнимо с уемнията да управляваш тежкотоварен камион(нали се сещате-двойно амбриране и т.н.).Според мен на тия дето карат мускали тряа да им дават професионална категория в шьофьорската книжка
Kva e taja nostalgija kum taja kufa za bokluk. Az izrastnah lejaiki pod edna takava kranta, vsjaka subota i nedelja se sjadash za sedmichnata popravka na kolata. Da ti pisne napravo. Ama kato njamashe druga kvo da se pravi. Az sega karam Honda na 160 000 km i oshte kreta bez osobenni propravki daje - tva zapalvane, dvigatel, tokove oshte si bachka bez problem. A kude ti moskvich az kato se setja da ne vzemesh da go karash ljatno vreme po bair dushata mu se izpushvash ot pregrjavane. Are mainata mu …
na komunizma be Tva deto si e bokluk trjabva da si hodi na bokluka, za kvo da se buta da vurvi. To za tva komunizma falira zashtoto samo praveshe neshta deto trjabva da se butat a ne da vurvjat sami.
Там е по-добре, имат по-хубави коли!
тежкото положение на москвичите станало още по
Естествено, че в соц лагера си се радвал на рушкото копие на старо BMW и на рушкото копие на стар FIAT - там само това си можел да имаш.Доста естествено е и че веднъж попаднал от соца в условия на повече избор... си се натресал на "лимони" и не си ги разпознал навреме.Saturn, поне някои издания, има лоша слава на кола с дефекти. Следващият път като пазаруваш за кола си направи домашното ипърво сравни това което искаш с данните за нови както и за стари коли от Consumer Report и подобни източници. …
Там се намират доста обективни данни както за добрите страни, така и за слабости, на различните модели коли /и какво ли не още/. При самото закупуване също бъди нащрек за условията и не се ангажирай преди да прегледаш колата добре, евентуално чрез свой техник. Във всички случаи, първо разбери добре каква кола искаш ти самия. Best of Luck.
4 години съм карал Москвич 408, производство 1969г. Доволни бяхме, защото тогава други коли нямаше. Продадохме я на 29 хил.км. Междувременно смених коаксиален лагер, на 2 месеца сменях спирачни гумички, на 4 месеца правих реглаж на предницата, на всеки 1000км гресиране. Моделът Москвич 408 бе леко усъвършенстван модел на предходните серии 407 и 403, с дигател от 40-те години, т.е. ако 407 и 403 бяха по-слаби от западните модели през годините 1957-1960г, но все пак сравними, то следващите модели 408,412 …
бяха вече безнадеждно закъснели. руснаците могат да произвеждат космически кораби, военни самолети, наистина здрави, но когато трябва да произведат нещо малко по-делнично, като лек автомобил, камион, комбайн, телевизор, там вече са сравними с туземците.
Ti razbira si edna ot lainianite komunisticheski i nomenklaturni izdunki deto sa napulnili USA i zatova obichash dulboko vsichko rusko i suvetsko. Da se chudi chovek shto si predpochel selskia Hartford pred prekrasnata belokammenna Moskva, i drugaria Putkin???
КЗ фалира, а на негова територия работят множество предприятия. При "Москвич" нещата не са различни, заводът валирва, а там се монтират "Рено". Далавера по комунистически или по комсомолски. А иначе този факт потвърждава и нещо друго, руснаците освен пушки, газ и водка, друго не могат да произвеждат! Ако добивът на газ приемем за производство.