Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съдът постанови "Джи Пи Груп" да строи тунел "Железница"

Въпреки заявеното намерение да се откаже, компанията официално не го е направила

6 коментара
Строящият се в момента участък между Благоевград и Крупник на магистрала "Струма". В него трябва да бъде изграден тунел "Железница"

Обединение с водещ партньор "Джи Пи Груп" печели поръчката за строителството на тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма" за над 200 млн. лв. Това реши окончателно Върховният административен съд.

Компанията публично каза, че се отказва от поръчката, но до този момент това не е заявено официално в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), каза неотдавна бившият вече шеф на АПИ Светослав Глосов.

"Джи Пи Груп" обяви отказа си от поръчката, след като премиерът Бойко Борисов нареди изваждането ѝ от всички търгове с европейско и държавно финансиране, заради разследване на ОЛАФ за корупция по скандала "Джи Пи Гейт", разкриващ схеми, осигуряващи европейско финансиране за компанията. Последва и разследване от страна на прокуратурата, като на двама от началниците на компанията бяха повдигнати обвинения за пране на 14 млн. евро.

В петък от "Джи Пи Груп" не отговориха на запитването на Mediapool дали ще се откажат от поръчката, както обявиха, или ще подпишат договор, ако бъдат поканени от АПИ.

Съдът: Няма доказателства, че "Джи Пи" се отказва от поръчката

Обединението ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018" с участници "Джи Пи Груп", "Глобал Кънстръкшън" и "Виа-План" беше избрано да строи тунел "Железница" срещу 185 млн. лв. без ДДС през август 2018 г.

Решението на АПИ обаче беше обжалвано от отстранената гръцка компания "Актор". Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши да се подпише договора с изпълнителя. Агенцията реши да изчака съдебното решение по случая, а малко след това се разгоря скандалът "Джи Пи Гейт", свързан с други обществени поръчки с еврофинансиране, разкрити от сайта "Биволъ".

Последва нареждането на премиера Борисов компанията да бъде извадена от всички търгове, а "Джи Пи Груп" официално обяви, че се отказва от търга.

Сега обаче Върховният административен съд (ВАС) посочва в решението си, че няма никакви данни и доказателства за това.

"По отношение на твърдението, че публично е бил заявен отказ от страна на определения за победител във въпросната обществена поръчка, настоящият състав намира, че същото не се подкрепя от никакви данни или доказателства в тази насока, поради което не следва да бъде коментирано, а дори и да съществува такъв отказ, то той няма правно значение на този етап от производството", пише в съдебното решение.

В него е посочено още, че решението на КЗК, с което е отхвърлена жалбата на "Актор" като неоснователна, е правилно. В техническата документация на "Актор" са установени не един, а шест пропуска и отстраняването на компанията е правилно, констатира ВАС.

"Актор" ще трябва да плати и 19 800 лв. хонорар на адвокатите на обединението, начело с "Джи Пи Груп", както и 200 лв. възнаграждение на юрисконсулта на АПИ.

На ход е АПИ

Сега на ход е пътната агенция, която в момента на практика е без ръководство, след като по нареждане на премиера Бойко Борисов оставки подадоха председателят на Управителния съвет Светослав Глосов и членът Веселин Давидов заради хаоса с е-винетките. Така единствено бившият шеф Дончо Атанасов остана в директорския борд, който бе оглавяван от него до преди половин година. Mediapool не успя да се свърже с него за коментар по телефона.

Ако "Джи Пи Груп" изпълни обещанието си и откаже да подпише договор, тогава АПИ трябва да покани втория класиран в процедурата - "ГБС Инфраструктурно строителство". От компанията обаче обявиха пред Mediapool, че категорично ще откажат поръчката, ако бъдат поканени за подписване на договор. Те обаче не обосноваха това свое решение.

Това поставя в патова ситуация пътната агенция и премиера Бойко Борисов и в риск изграждането на тунела. Той се намира по средата на строящия се в момента участък между Благоевград и Крупник на магистрала "Струма". Забавянето на изграждането на съоръжението, което трябва да е готово до края на 2023 г., поставя под риск и европейското финансиране магистралата, която се строи със средства от оперативна програма "Транспорт".

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #6
    Отговор на коментар #4

    За съжаление и самите европеиски програми са направени така, че да ги печелят все едни и същи големи фирми - праговите изисквания за участие в проектите са направени по стандартите на Запада, не са направени като за малки и слаби икономики, а изискванията за вече реализирани проекти не рядко са "фантастика" за българските условия.

  2. Бивши комунисти НЯМА!
    #5

    Личи си че едни и същи им мислят номерцата. И Бойко беше казал след Лондон, че Пеевски е напуснал страната и няма бизнеси за да спрат с въпроса кой вижда в огледалото. И докато фокусът е изместен и никой не се сеща за огледалото посредникът на Доган (ДП) продължи да присъства, че даже по-видно от преди да напусне икономически и телом държавата ни. Вие едва ли знаете, но същия пере милиарди мешайки ги с кредити от Общинска и ФиБанк.

  3. StefanK
    #4

    Защо едни и същи фирми печелят европейски фондове о обществени поръчки за стотици милиони? Това можем да разберем само, когато създадем своя обща гражданска организация Национално движение "ИСТИНА и СПРАВЕДЛИВОСТ", за да стане суверенът първа политическа сила в страната, способна да си върне ограбените богатства от крадците. Ако не го направим, ще продължаваме да си чешем езиците, а авторите на аферата КТБ ще ни се присмиват и подиграват, че са успели да ни прецакат хитро и майсторски. Поколенията няма да ни простят, ако не се обединим, за да ги спасим от най-тежкото робство - на посредствеността, облечена във власт!!!

  4. т€еритория на Мики Маус
    #3

    Искахте д€€€моКРАДЦИ-я, имате демокрация! Сега пък-н€доволни! Н€ма угодия! Бай Тошо-лош! Държавната собственост-много лошо! Е ви сега частна собственост, обществени поръчки, независима съдебна система, и много, ама много € пари!

  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  6. lili
    #1

    Корни, отвори в тефтера графа "следколедни подаръци"!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.