Съдът потвърди глоба за подвеждаща реклама на алкохол

Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) е потвърдил наложени глоби за над 140 хил. лв. за подвеждаща реклама на коктейлна напитка на "СИС Индъстрийс", съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в сряда. През април 2010 г. антимонополната комисия постанови 129 хил. лв. санкция за алкохолната компания и още над 14 хил. лв. за рекламната агенция "СИА”.

Глобата е заради излъчвани по телевизията реклами на коктейлната напитка "Савой микс дринк” в периода 18 септември – 30 ноември 2009 г. КЗК установи, че клипът изцяло наподобява рекламното послание на водката "Савой", като от излъчваните реклами по никакъв начин не става ясно, че в един и същи период се рекламират два различни продукта.

 

Анализът на двата клипа показва идентичното им идейно оформление. Сюжетът, музиката и продължителността на рекламните послания са едни и същи, въпреки различните по своето алкохолно съдържание напитки, потребителския кръг и сегмент от пазара, който обхващат. Рекламата на коктейлната напитка повтаря до най-малки подробности тази на водката "Савой".

 

Сега съдът потвърждава, че общото внушение цели да предизвика асоциация с алкохолната напитка водка "Савой”. Сравнението на етикетите и бутилките, в които се предлагат напитките също показва висока степен на сходство на техния дизайн и оформление. Изводът е, че производителят по този начин се е опитал да използва ефирно време за реклама извън нормативно определените часови рамки за реклама на високоалкохолни напитки за презентиране на водката "Савой”. Този подход дава неправомерно предимство на дружеството пред останалите конкуренти на съответния пазар и правилно е определен от комисията като нелоялна търговска практика, решава окончателно ВАС.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: