Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съдът потвърди забраната на "Юбер"

Споделените пътувания без лиценз са нелоялна конкуренция, реши ВАС

1 коментар
Съдът потвърди забраната на "Юбер"

Тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с което се забраняват споделените пътувания в България на компаниите "Юбер Б.В" и "Разиер Опърейшънс Б.В.", съобщиха от пресцентъра на съда.

Двете дружества подадоха жалби пред магистратите, след като дейността им бе спряна от КЗК през 2015 г. и им бяха наложени солени глоби. Решението на тричленката на ВАС може да се обжалва пред петчленен състав.

В становището на магистратите се изтъква правилността на становището на КЗК, че със своето поведение компанията "Юбер Б.В." получава "нелоялно конкурентно предимство и извлича икономически ползи в ущърб на субектите, които предоставят лицензиран таксиметров превоз".

В решението на ВАС се посочва още, че е КЗК правилно е приела, че степента на обществена опасност от това поведение се увеличава, тъй като лицензираният таксиметров превоз е дейност от важен обществен интерес.

"Предвид това КЗК обосновано е счела, че начинът на предлагане на услугата Uber X оказва съществен негативен ефект върху конкуренцията, тъй като се касае за комплексно поведение на "Юбер Б.В.", изразено чрез различни по характер фактически и правни действия, чрез което, като краен резултат, услугата Uber X се предлага по нелоялен начин", пише още в решението на ВАС.

По-рано и Съдът на ЕС постанови, че "Юбер" е транспортна услуга, което означава, че ако иска да продължи дейността си, трябва да бъде регулирана като таксиметровите компании, които трябва да покриват определени изисквания и да се регистрират.

Междувременно, преди ден се разбра, че КЗК е започнала проверка и срещу руския вариант на "Юбер" у нас - "Максим такси", като целта отново е да се изследва дали тя извършва нелоялна конкуренция на пазара. нас. Безконтролната услуга за свързване на пътуващи чрез смартфон приложение с шофьори, които са готови да превозят до посочената дестинация клиентите, работи у нас от 2014 г.

"Максим" претендира, че не е превозвач, за да подлежи на регистрация и регулации, а предоставя услуги.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #1

    Следващата стъпка е да се забранят частните квартири като нелоялна конкуренция на хотелите, после частни продажби на коли и жилища, като конкуренти на авто-къщите и строителите, а после да почнем пак да градим социализЪма...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.