Съдът потвърди забраната на "Юбер"

Споделените пътувания без лиценз са нелоялна конкуренция, реши ВАС

Съдът потвърди забраната на "Юбер"

Тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с което се забраняват споделените пътувания в България на компаниите "Юбер Б.В" и "Разиер Опърейшънс Б.В.", съобщиха от пресцентъра на съда.

Двете дружества подадоха жалби пред магистратите, след като дейността им бе спряна от КЗК през 2015 г. и им бяха наложени солени глоби. Решението на тричленката на ВАС може да се обжалва пред петчленен състав.

В становището на магистратите се изтъква правилността на становището на КЗК, че със своето поведение компанията "Юбер Б.В." получава "нелоялно конкурентно предимство и извлича икономически ползи в ущърб на субектите, които предоставят лицензиран таксиметров превоз".

В решението на ВАС се посочва още, че е КЗК правилно е приела, че степента на обществена опасност от това поведение се увеличава, тъй като лицензираният таксиметров превоз е дейност от важен обществен интерес.

"Предвид това КЗК обосновано е счела, че начинът на предлагане на услугата Uber X оказва съществен негативен ефект върху конкуренцията, тъй като се касае за комплексно поведение на "Юбер Б.В.", изразено чрез различни по характер фактически и правни действия, чрез което, като краен резултат, услугата Uber X се предлага по нелоялен начин", пише още в решението на ВАС.

По-рано и Съдът на ЕС постанови, че "Юбер" е транспортна услуга, което означава, че ако иска да продължи дейността си, трябва да бъде регулирана като таксиметровите компании, които трябва да покриват определени изисквания и да се регистрират.

Междувременно, преди ден се разбра, че КЗК е започнала проверка и срещу руския вариант на "Юбер" у нас - "Максим такси", като целта отново е да се изследва дали тя извършва нелоялна конкуренция на пазара. нас. Безконтролната услуга за свързване на пътуващи чрез смартфон приложение с шофьори, които са готови да превозят до посочената дестинация клиентите, работи у нас от 2014 г.

"Максим" претендира, че не е превозвач, за да подлежи на регистрация и регулации, а предоставя услуги.

Споделяне
Още от Бизнес