Апелативният съд във Велико Търново разпореди в четвъртък нова експертиза, която да отговори на въпроса дали шафнерът Георги Георгиев е можел да предотврати с подръчни средства трагедията в кушет-вагона на влака София - Кардам. През септември миналата година Върховният касационен съд (ВКС) отмени присъдите и върна делото на втора инстанция с указания да се извърши следствен експеримент, който да пресъздаде обстановка, подобна на тази при пожара край Червен бряг.
В края на миналата година експериментът бе проведен, но експертизата само пресъздаваше действията на шафнера по време на инцидента, довел до смъртта на девет души. Новата задача на вещите лица е да се установи каква част от вагона е била обхваната от огъня за 3.25 минути от началото на горенето. Те трябва да отговорят и на въпроса дали шафнерът е могъл с наличните два пожарогасителя да загаси пламъците и дали изобщо е могъл да бъде овладян пожарът при неговото разрастване.
Следващото заседание по делото бе насрочено за 30 и 31 май.
Делото за влаковата трагедия се превръща в поредната емблема за българските полиция, прокуратура и съд, тъй като се влачи вече над 4 години. Инцидентът се случи на 28 февруари 2008 година
В началото на 2011 година Великотърновският апелативен съд намери за виновни шафнерът на изгорелия кушет-вагон Георги Георгиев и началникът на влака Иванка Костадинова. Те първо бяха осъдени от съда в Плевен съответно на 12 и 8 години затвор за немарливо изпълнение на служебните задължение, което е довело до причиняване на смърт по непредпазливост. Присъдата им бе намалена на 8 и 5 години затвор от съда във Велико Търново, преди да бъде отменена от ВКС като необоснована.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент