Съдът разпореди нови "палежи" на вагони по делото за влака София-Кардам

Апелативният съд във Велико Търново разпореди в четвъртък нова експертиза, която да отговори на въпроса дали шафнерът Георги Георгиев е можел да предотврати с подръчни средства трагедията в кушет-вагона на влака София - Кардам. През септември миналата година Върховният касационен съд (ВКС) отмени присъдите и върна делото на втора инстанция с указания да се извърши следствен експеримент, който да пресъздаде обстановка, подобна на тази при пожара край Червен бряг.

В края на миналата година експериментът бе проведен, но експертизата само пресъздаваше действията на шафнера по време на инцидента, довел до смъртта на девет души. Новата задача на вещите лица е да се установи каква част от вагона е била обхваната от огъня за 3.25 минути от началото на горенето. Те трябва да отговорят и на въпроса дали шафнерът е могъл с наличните два пожарогасителя да загаси пламъците и дали изобщо е могъл да бъде овладян пожарът при неговото разрастване.

Следващото заседание по делото бе насрочено за 30 и 31 май.

Делото за влаковата трагедия се превръща в поредната емблема за българските полиция, прокуратура и съд, тъй като се влачи вече над 4 години. Инцидентът се случи на 28 февруари 2008 година

В началото на 2011 година Великотърновският апелативен съд намери за виновни шафнерът на изгорелия кушет-вагон Георги Георгиев и началникът на влака Иванка Костадинова. Те първо бяха осъдени от съда в Плевен съответно на 12 и 8 години затвор за немарливо изпълнение на служебните задължение, което е довело до причиняване на смърт по непредпазливост. Присъдата им бе намалена на 8 и 5 години затвор от съда във Велико Търново, преди да бъде отменена от ВКС като необоснована.

Споделяне

Още по темата

Още от България