Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съдът разпореди нови "палежи" на вагони по делото за влака София-Кардам

2 коментара

Апелативният съд във Велико Търново разпореди в четвъртък нова експертиза, която да отговори на въпроса дали шафнерът Георги Георгиев е можел да предотврати с подръчни средства трагедията в кушет-вагона на влака София - Кардам. През септември миналата година Върховният касационен съд (ВКС) отмени присъдите и върна делото на втора инстанция с указания да се извърши следствен експеримент, който да пресъздаде обстановка, подобна на тази при пожара край Червен бряг.

В края на миналата година експериментът бе проведен, но експертизата само пресъздаваше действията на шафнера по време на инцидента, довел до смъртта на девет души. Новата задача на вещите лица е да се установи каква част от вагона е била обхваната от огъня за 3.25 минути от началото на горенето. Те трябва да отговорят и на въпроса дали шафнерът е могъл с наличните два пожарогасителя да загаси пламъците и дали изобщо е могъл да бъде овладян пожарът при неговото разрастване.

Следващото заседание по делото бе насрочено за 30 и 31 май.

Делото за влаковата трагедия се превръща в поредната емблема за българските полиция, прокуратура и съд, тъй като се влачи вече над 4 години. Инцидентът се случи на 28 февруари 2008 година

В началото на 2011 година Великотърновският апелативен съд намери за виновни шафнерът на изгорелия кушет-вагон Георги Георгиев и началникът на влака Иванка Костадинова. Те първо бяха осъдени от съда в Плевен съответно на 12 и 8 години затвор за немарливо изпълнение на служебните задължение, което е довело до причиняване на смърт по непредпазливост. Присъдата им бе намалена на 8 и 5 години затвор от съда във Велико Търново, преди да бъде отменена от ВКС като необоснована.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Всичко е КОНСПИРАЦИЯ. Не е възможно да изгорят тия хора ,ако не са били по план заключени, запалени и оставени да изгорят(ако изобщо са били хора, а не кукли или трупове от някоя морга, КАЧЕНИ ПРЕДВАРИТЕЛНО. Имаше някакви кокали по коридорите, които навяват на такива мисли).А накрая ще излезе нещо скрито, както винаги по принципа "къде го чукаш, къде се пука". Не е възможно това, което показваха веднага след пожара ДА Е ИСТИНА. ИНСЦЕНИРОВКА е! И кадрите, и пламъците, и обгорелите СВИНСКИ вагони,

  2. Анонимен
    #1

    Колкото и експерименти да се правят, никой не може да ме убеди, че БДЖ НЕ Е ПЪЛНО С МЪРЛЯЧИ - от горе до долу и от долу до горе. Както, за съжаление, е и цялата ни нещастна Родина. При нея, обаче, НАЙ-ГОЛЕМИТЕ МЪРЛЯЧИ СА НАЙ-ОТГОРЕ. ЗАЩОТО СА И НАЙ-ГОЛЕМИТЕ МАФИОТИ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.