Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съкращенията в БДЖ ще продължат и през 2012 година

Почти пълна блокада на ЖП-трафика в третия ден на стачката

44 коментара
Съкращенията в БДЖ ще продължат и през 2012 година

До 500 служители на БДЖ ще бъдат съкратени и през следващата година, но няма да има проблем те също да бъдат обезпечени с някакъв вид социален пакет, каза в събота пред ”Дарик” транспортният министър Ивайло Московски.

Той прогнозира, че през 2014 г. България ще получи европейска помощ от 600 млн. евро за нови влакове, ако БДЖ бъде финансово оздравено. По думите му страната ще подпише през януари или февруари споразумението и за заем от Световната банка.

Министърът информира, че 138 влака ще бъдат спрени от движение, както и че ще има продажба на излишните активи

Въпреки стачката, Московски не вижда транспортен хаос  в страната и обясни, че протестът в железницата не се разраства. Той прогнозира ”цялостно увеличение на стачната активност” заради планираните реформи в пенсионната система.

Транспортният министър добави, че администрацията в БДЖ е около 1/4 от цялата компания. По думите му доброволните споразумения за напускане на БДЖ са били подписани от над 800 човека до този момент.

Стачката продължава

Междувременно стачката в БДЖ продължи за трети пореден ден с почти пълна блокада на трафика. От 130 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч. са спрели 98, съобщиха от Обединеният стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа". Двадесет и един влака са тръгнали от началната си гара, но не са стигнали да крайната, защото са спрели по пътя.

Малките гари и спирки също се включват в стачката - Копиловци, Гюешево, Гълъбник, Безмер, Дъбово, Стралджа, Зимница, Забой, Владимир Павлов, Делян, Дякаво, обявиха синдикатите.

Според синдикатите влаковете не са се движли и на гарите в Мездра, Лом, Видин, Казичене, Пловдив, Ямбол, Бургас, Горна Оряховица, Русе. Влакове са пътували единствено от гара Варна.

Председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев заяви, че има натиск от страна на ръководството на БДЖ върху някои стачкуващи.

По думите му железничарите продължават да стачкуват, защото разбират, че спирането на стачката ще е пагубно за тях. Заяви, че синдикатите няма да седнат на масата на преговорите с поставяне на ултиматуми от страна на ръководството.

Заплахи за съд

Председателят на КНСБ Пламен Димитров от своя страна заяви, че в синдиката се обсъжда възможност да бъдат съдени БДЖ и НКЖИ, ако се установи, че е имало локаут на стачката.

”Искаме това да влезе в съда. Апелираме към ръководството на Главната инспекция по труда да ускори проверката дали наистина е налице локаут. Трети ден никой не е потърсил синдикатите за възобновяване на диалога в железниците и намиране на изход от стачката. Те са категорични, че са готови да подпишат старите колективни трудови договори”, каза Димитров.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

44 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #44

    Московски така ще оздрави железницата, както оздрави завод " Монтана " АД. По него там и трева неникне. Много ми е чудно, защо Генералния директор на БДЖ г-н Недев не направи изводите за загубите на БДЖ, докато беше одитор на холдинга, също и да оповести комисионната, която е получил при проверката на БДЖ.Владимир Владимиров е от близо три години председател на Съвета на директори, защо не си покажат заплатите и на какво основание са ги получавали, защото като клауза за определяне на трудовото възнаграждение е записано, че те се формират на база печалбата на предприятието, т.е при тези загуби те нетрябва да получават нищо.

  2. Анонимен
    #43

    "Той прогнозира, че през 2014 г. България ще получи европейска помощ от 600 млн. евро за нови влакове, ако БДЖ бъде финансово оздравено" Аз прогнозирам, че до тогава повечето от ГЕРб ще бъдат в затвора за злоупотреба с властта и участие в Организирана Държавна Престъпна Група с лидер Боко Рапона

  3. Анонимен
    #42

    До зомбираното червено говедо под №23. По-стар съм от теб и със сигурност повече съм видял у нас и особено по света. Радвам се, че някои хора от форума добре обясниха, какво са представлявали прехвалените от теб предприятия. А за селското стопанство, където работеха крепостни селяни /защото нямаха основното човешко право - да работят и живеят където искат/ с нищожна надница и още по-нищожна пенсия, просто няма какво да говорим.И ако имаш капка мозък в пълната си с лъжливи червени мечти кратуна ще

  4. Анонимен
    #41

    Първият ръководител на държавата и ГЕРБ трябва да потвърди или отрече появилите се в електронни медии твърдения за планирана продажба на ключови ж.п. линии на територията на България на руска банка, с последваща препродажба на закупеното на турски инвеститор.

  5. Анонимен
    #40

    А дядо Йоцо слава Богу вече не гледа. Но сигурно се е обърнал в гроба си.

  6. Анонимен
    #39

    КНСБ и "Подкрепа", днешните "синдикати", са комунистически отряди за саботаж и метежи срещу всякакъв опит за демократизиране на България и отстраняване на комунистите от властта. Смрад. А един европейски политик определи България съвсем правдиво като едно „блато, пълно с алигатори”, превърната в такова от БЪЛГАРСКИТЕ КОМУНИСТИ, днешните СОЦИАЛИСТИ - РУШИТЕЛИТЕ НА БЪЛГАРИЯ. А алигаторите са те самите - българските комунисти, червената мафия, към които принадлежи и този Пламен Димитров.

  7. Анонимен
    #38

    На глед хубаво момче!Кой ли го кара да се занимава и да прави простотии?

  8. Анонимен
    #37

    Всички министри и министерства трябва да бъдат закрити поради това,че не решават,а създават проблеми.На тяхно място да остане едно-на стачките и съобщенията,което да съгласува и да огласява графика за провеждането им. Премиера трябва да остане,но като професионалист трябва да си направи фабрика за трикольорна лента и пекарна за пресни пити с мас,сол и червен пипер и в съответствие с графика да ходи при откриването им!И Дянков трябва да остане-да събира данъците от бизнеса на премиера и да следи всяка стачка е обезпечена с лентички и питки!

  9. Анонимен
    #36

    Боко Тиквата се провали. Всеки ден нови и нови посегателства върху социалните права на гражданите.

  10. Анонимен
    #35

    Аман от прогнози.До сега каквато и прогноза са направили от този кабинет,все нищо не е излизало на хубаво.Моля Ви,не правете прогнози!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.