Съмнително качество на обновяването и на столичната ул. "Граф Игнатиев"

Тротоар с дупка - "иновация" при ремонта на улица до Военната академия

Премахването за кратко на строителните платна, зад които се случва най-мащабният ремонт в София през тази година, породи съмнения за качеството на свършената до момента работа.

За дни столичани можеха да минат по част от обновяваната в момента ул. "Граф Игнатиев" и да видят как вървят дейностите. Резултатите предизвикаха възмущение - основно по поставянето на паветата и плочите.


Част от реновираната в момента ул. "Граф Игнатиев" беше достъпна за кратко за пешеходци. Сн. Mediapool

Няколко часа, след като във фейсбук се появиха гневни постове със снимки от направеното до момента в пространство между ул. "Алабин" и пл. "Гарибалди", този участък от "Граф Игнатиев" отново беше заграден. Към 14 часа във вторник той беше недостъпен за пешеходци, а работници на строителната фирма поставяха последните метални ограждения, които преди това бяха махнали.

Оказа се, че връщането на загражденията е било планирано за сряда. Това стана ясно от пост във фейсбук профила на кмета Йорданка Фандъкова.


Част от улицата била временно отворена, докато се чакат фугиращи смеси за довършване на ремонта. Сн. Mediapool

В него се казва, че ремонтът в нито една от частите на "Граф Игнатиев" не е завършил. "На 29 септември строителната ограда от ул. "Алабин" е преместена до пл. "Гарибалди", за да се освободи пространство за свободно пешеходно преминаване, докато се изчаква доставката на специална смес за фугиране покрай релсовия път. В сряда, 3 октомври, строителната ограда, ще бъде възстановена, защото започва фугиране, което се прави с гореща смес. Освен това в участъка предстои отстраняване на описани от надзора дефекти", пише в профила на Фандъкова.


Част от настилката на ул. "Граф Игнатиев"  са ръчно редени павета. Сн. Mediapool

В него се описва още каква точно работа се върши в момента по различните участъци от улицата. Посочва се, че релсите по част от протежението ѝ са готови. "По цялото протежение на ул. "Граф Игнатиев" се полагат нови трамвайни релси, които са първите в София обемно-закалени и монтирани по специален начин, който осигурява шумо и виброизолация. Производител на релсите е "Фьост Алпине", Австрия, една от най-големите компании в този сектор", пише в поста на кмета. Той продължава с това, че по ул. "Солунска", която също се ремонтира, са монтирани осветителните тела и предстои второто фугиране на настилката.

"На обекта работят различни екипи, между 190 и 200 човека всеки ден", пише в профила на Фандъкова.


Тази снимка на наредените плочи и павета по ул. "Граф Игнатиев" е една от многото, качени във фейсбук.

Това не е първият сигнал за проблеми с ремонта на ул. "Граф Игнатиев". Преди време граждани сигнализираха, че дървета по улицата се бетонират, а корените на някои от тях по ул. "Солунска" са премахнати заради поставянето на подземни контейнери за смет. Заради това от общината обясниха, че на строителя са наложени санкции.

"При тези огромни проекти няма как да гарантираме, че някой майстор няма да си остави ръцете", коментира наскоро кметът Фандъкова по повод сигналите за некачествено извършени ремонти из града.

Ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" и прилежащите улици и площади се прави от фирмата "Джи Пи Груп", а стойността на договора е над 20 млн. лева без ДДС. Строителният надзор на проекта е поверен на обединение, в което влизат фирмите "ММ Консулт", "Трансконсулт-БГ" и "Ди Ви България". Стойността на договора за надзор е над 860 000 лева без ДДС. Обновяването на "Граф Игнатиев" и прилежащите улици "Солунска", "Шести септември" и "Шишман", както и на площад "Славейков" и градината около църквата "Св. Седмочисленици" се финансира със средства от еврофондовете.

Междувременно читатели на Mediapool сигнализираха и за друг проблем с ремонт в столицата. Става въпрос за обновяването на тротоара на ул. "Хан Омуртаг" в кв. "Яворов". Жители на квартала разказват, че е планирано една "кръпка" в тротоара да не се ремонтира и да остане в старото си не особено добро състояние.


Тротоарът с кръпката срещу Военна академия.

"Мястото е точно срещу входа на парка на Военната академия и по тротоара обичайно минават майки с бебешки колички и възрастни хора, които трудно се придвижват. Около асфалтовата кръпка редовно са образуват локви. На този фон естетичната част на въпроса си изглежда направо каприз", пишат читателите.

Те са питали работниците, които ремонтират тротоара, защо не са поставили нова настилка и на това място, а отговорът бил, че такъв е проектът.

При ремонта на тротоара са премахнати и антипаркинг колчетата, поставени през миналата година, когато улицата е станала част от зоната за платено паркиране. Все пак е възможно след смяната на настилката колчетата да бъдат сложени отново. Практиката в София показва, че те се монтират с разбиване на новите настилки и последващо циментиране, което често е направено нескопосано.

Още по темата
Още от България

Как оценявате нареждането на премиера за отстраняване на Дж Пи Груп от всички проекти?