Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само 57 километра релси ремонтирани през годината

3 коментара

Тази година от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) са ремонтирали 1.5 процента от общата дължина на главните жп линии в страната за сумата от 120 млн. лева. Това каза Мария Чакърова, директор на дирекция "Инвестиции и инвестиционен контрол" към НКЖИ.

Общата дължина на ремонтираните отсечки е 57.295 км. Това означава, че за рехабилитацията на километър железен път са платени над 2 млн. лв. В тази сума са включени и аварийно-възстановителните работи по пътя и прилежащите съоръжения. За да бъдат приключени през 2008 г. всички ремонтни дейности, на НКЖИ ще им трябват допълнителни 30.67 млн. лева.

Генералният директор на компанията Антон Гинев каза, че средствата, които НКЖИ може да получи от разпределението на бюджетния излишък, ще бъдат използвани за дофинансиране на рехабилитацията на железния път и съоръженията от железопътната инфраструктура.

Всички ремонтни дейности на железния път целят повишаване на средната скорост на пътническите и товарните влакове, а има участъци, които не са "пипани" през последните 30 години. Амбициите на НКЖИ са тя да достигне стойностите си от 81.5 км в час за пътническите превози и 69.2 км/час за товарните, уточниха от компанията.

В момента жп-инфраструктурата се използва от трима оператори - БДЖ, която държи най-големия дял и все още е монополист в обслужването на пътническите превози, "Българска железопътна компания" (БЖК) с над 10% от товарните превози в страната и "Булмаркет", която има под 1 процент дял в превозите. Претенциите и на трите фирми са за по-голям капацитет и пропускателна възможност на жп-мрежата, каза Гинев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. antikomunist
    #4

    БДЖ превозва с автобуси вече ...

  2. Недоумяващ
    #2

    Хора, в кой век живеем!?! Каква е тази скорост?! Вие нормални ли сте? Още в края на 19-ти век линиите в Европа са били за средна скорост над 100 км/ч !!!!!! При 1.5% рехабилитация на година, общото време за рехабилитация на цялата мрежа излиза да бъде над 60 години! Електротранспортът е бъдещето на масовия транспорт. Кога ще има TGV/ICE (влакове със средна скорост на движение над 250-300 км/ч) от София до Букурещ например? Или до Атина? Или поне до Пловдив, Варна или Бургас? Май никога... МАЛОУМНИЦИ!

  3. shvatliv
    #1

    Da, choveko, tochno tayi e normalnata DOPUSTIMA skorost (v perspektiva) pri fiyicheskite dadenosti i pri konfiguraciata na nashite relsi sega. Problemut sus skorostta na vlakovete idva ot krivinata na tehnite relsovi traseta, a toz puk - ot fisicheskia relef i ot napravenite v minaloto ikonomiii ot JP=mostove. Normalnostta na putnicite ne igrae v tova uravnenie.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.