Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само алтернативният туризъм може да привлича посетители целогодишно

8 коментара
Само алтернативният туризъм може да привлича посетители целогодишно

Алтернативният туризъм е единствената форма, която извън активните сезони може да привлече чуждестранни туристи в страната и да направи България целогодишно предпочитана туристическа дестинация. Това каза пред журналисти Стоян Михайлов, представител на компанията, подготвила изследване за нагласите на чуждестранните посетители в България към специализираните видове туризъм – културно-познавателен, еко, селски, СПА и уелнес, представено във вторник..

Елементът приключение е това, което би могло да привлече още туристи в страната. Това се отнася най-вече за еко и културния туризъм, но ако се предложи и на хората, предпочели селския туризъм или спа туризма, също би работило добре, каза Стоян Михайлов.

За да стане България целогодишно предпочетена дестинация, освен включването на приключенския елемент, е необходимо да се подобри инфраструктурата, в някои случаи обслужването и в частност при селския туризъм, защото там, където той се практикува, българите не разбират чужди езици.

В изследването са обхванати 9000 чуждестранни туристи, посетители на страната ни. Проучването е правено между април и началото на юни тази година.

Сред основните изводи е, че страната е привлекателна за чуждестранните туристи и те са доволни от предложения продукт. Най-сериозните проблем според анкетираните са състоянието на инфраструктурата, трафикът, липсата на достатъчно информация за специализираните форми на туризъм.

Факторите, които определят избора на България като туристическа дестинация за специализирани форми на туризъм, са природата, наличието на допълнителни туристически услуги. Според анкетираните културният туризъм у нас се избира заради забележителностите на страната, спа туризмът - заради достъпните цени, природата е доминираща при избора на еко и селски туризъм.

Според проучването основни конкуренти на страната са Гърция, Турция и Румъния, както и традиционните дестинации за този специализиран вид туризъм.

Проучването показва, че има пряка връзка между по-ранното планиране на почивката и ползването на туристически пакети. Основен фактор за набиране на информация и избор на това къде да се почива е туристическата агенция. Това важи особено при еко туризма. Роля играят и интернет посещенията.

Над половината от анкетираните са избрали къде и как ще почиват в последния месец преди пътуването, 40-45 на сто са направили по-ранно планиране.

Средният брой на нощувките е шест, с най-дълго остават у нас са туристите от Русия, а най-кратко - от Балканите. Средният разход на турист на ден е 67 евро, а за цялата почивка 379 евро.

Най-много суми са оставали у нас хората, практикували културен туризъм. 47 на сто от почивалите в страната са пристигнали с предплатен туристически пакет.

Според проучването мъжете предпочитат културния и екотуризъм, като екотуризмът е по-атрактивен за младите. Спа туризмът се предпочита от по-възрастните и от жените.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. читател
    #9

    Такива елементи ще бъдат дупките по пътищата, мръсотията, арогантното просташко обслужване, обирите. Може пък някой да харесва такива "приключения"...Чудя се дали сами си вярват тия тиквеници които измислят такива глупости.

  2. В и К
    #8

    със или без бетонираната природа. Разбира се умниците, които инвестираха в бетониране, можеше да инвестират в подобряване на инфраструктурата, хигиената и елиминиране на други източници на нежелателни приключения. При това положение този Стоян Михайлов би бил прав...

  3. user
    #7

    eh taq topla voda, prez den q otkrivat

  4. znam
    #6

    Предлагам едномесечен престой в България с една българска средна работна заплата. Заплащането ще е на принципа олинклузив - туристът заплаща с тези пари квартира, ток, вода, парно, храна... Всичко. За да оцелее на ръба на смъртта и мизерията. За целта, разбира се, трябва да си намери и пари назаем, щото с тези няма да изкара и седмица. Залага си часовника и лаптопа. Дават му 10% от реалната им цена. Във входа на блока го нападат и след побой му свиват якето и телефона. Пише три листа обяснения в

  5. уууу
    #5

    Не мога да разбера какво е виновен изследователя за резултатите ...Ами хората от чужбина не ни знаят кирливите ризи, но ние май много добре успяваме да им ги покажем.Чужденците не са толкова черногледи като нас, но ние упорито държим да ги "светнем" по всички въпроси, макар и да преувеличаваме много от нещата.Със сигурност обаче това не е начина да привлечем повече туристи в България, нито пък да променим нещо около себе си.

  6. ГърТуРумън
    #4

    привлича чуждестранни туристи целогодишно у нас, мъжете предпочитат ako kaм пакетa iмa "muzikalen" bonus, a жените - "chepat", на по-възрастните im stiga i da se potopiat v alkoholna zabrava...

  7. Българин
    #2

    изисква настоящи усилия. Съфорумци, почвайте да учите чужди езици, колкото повече и на по-вискоки нива(писмено и говоримо), толкова по-добре за заплатата ви.

  8. Сега
    #1

    Там е бъдещето!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.