Само двама от 17 кандидати са без забележки в най-големия пътен търг

Строителният министър е бил в комисията по избор на изпълнител за тунел "Железница" като външен експерт

Спас Попниколов, сн: БГНЕС

Само двама от 17-те кандидати за строителството на тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма", са без забележка по офертите. Това са консорциум "Струма-Лот 3.1" и обединение "Кондоте Монолит" ДЗЗД, сочат публикуваните документи в профила на купувача на Агенция "Пътна инфраструктура".

В консорциум "Струма-Лот 3.1" участват "Главболгарстрой" и "ГБС Инфраструктурно строителство", а в обединение "Кондоте Монолит" ДЗЗД влизат италианската компания "Сочиета Италиана Пер Кондоте Даква", "Монолит София" АД и "Крам Инженеринг" ООД.

Единственият отстранен участник след прегледа на документите е ДЗЗД "Железница 2016 – Дуйгу – инжконсултпроект – екип Котов" заради неудължаване на срока на валидност на офертата си. В обединението влизат труската "Дуйгу", българската "Инжконсултпроект" и "Екип 2000 Котов" СД.

Останалите 14 кандидати да строят тунел "Железница" трябва да представят допълнително поискани документи от комисията или да отстранят неточности. Най-често има проблем с официалния превод на документите на чуждите участници в обединенията.

Офертите на 17-те кандидати да строят тунел "Железница" бяха отворени на 16 август 2016 г. Тогава член на комисията по избор е бил настоящият министър на регионалното развитие Спас Попниколов като външен експерт, показват публикуваните документи.

Именно той, след като застана начело на министерството, обеща до края на март да има избран изпълнител на тунел "Железница".

До момента обаче е публикуван единствено протоколът с прегледа на документите на участниците в процедурата. Той е с дата 8 март 2017 г., а мястото на Попниколов в комисията е заето от Стефан Гайтанджиев.

Изграждането на тунел "Железница" е най-голямата пътна строителна поръчка към момента с индикативна стойност от 250 млн. лв. Тунелът с дължина 2 километра е част от магистрала "Струма". Той се намира в участъка между Благоевград и Крупник (лот 3.1).

Този обект се изпълнява от обединение "АМ Струма 3.1" с водещ партньор благоевградската фирма "Агромах". Договорът с тях беше подписан още в края на 2015 г., но до момента те не са започнали работа на терен. След встъпването си в длъжност Попниколов каза, че има забавяне при изпълнението на този обект.

На "Струма" единствено се работи по изграждането на 24-километровата отсечка между Кресна и Сандански от консорциум "Струма – Лот 3.3", в което влизат "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой-92" АД, "Главболгарстрой" АД и "Геострой" АД.

Няма и решение за пътя през Кресненското дефиле и не е ясно дали ще бъде обявен търгът през тази година.

Към момента строителството на "Струма" се плаща с пари от държавния бюджет, защото България все още не е подала апликационната форма на проекта за одобрение в Европейската комисия.

Споделяне
Още от Бизнес